Balik Kampung ~ Part I – Majlis Adik.

Alhamdulillah, malam tadi dah sampai Shah Alam, selesai sudah majlis pernikahan adik KakNgah. 8 hari jugalah di kampung Sg. Yan,  tu pun terpaksa pontengkan anak sekolah pada hari jumaat sebab majlis adik jatuh pada 14 Mac 2015 bersamaan hari sabtu. So…. nak tak nak memang kene balik awal seharilah. Jam 9pm kami sekeluarga bergerak dari Shah Alam, alhamdulillah… jam 2am dah selamat sampai ke kampung halaman…

Kakngah pun dah takde kerja pun yang nak di tolong kat kampung tuh, semua dah pun diuruskan oleh adik-adik dan ibu-ibu saudara. Konon… hihhi, petang jumaat tengah nak menolong mak mengopek bawang untuk majlis besok, terus teringat meja makan untuk pengantin.., hoihhh adik ku sayang boleh cakap ‘entah’… parah sungguh si pengantin nih… Tak jadi nak mengopek bawang, la-la tu juga ku ukur keluasan meja untuk beli kain pelapik n hiasan.

Start kereta terus berdesup ke Gurun keluarkan duit dan beli hiasan (bunga untuk meja). Pastu ke kedai kain bersebelahan Cita Jaya Guar Chempedak. Beli mana yang ingat di kepala hotak… Hihhi…

Malam tengah siapkan meja, kawan adik pula yang ingatkan kerusi pengantin… Hahhhhh! Gelabah lagi KakNgah dibuatnya, mana nak cari? Aiyoooo…. Mujur jiranku (kawan jugalah) memang menyediakan pakej perkahwinan lengkap dengan kerusi pengantin, hiasan, jug, cawan dan lain-lain. KakNgah pun sewalah kerusi pengantin, sarung kerusi dan jug… Akhirnya, selesai juga walaupun last minute pengantin datang untuk makan beradap… Hahha, ekspres rakyat jadinya…

image

Selamat pengantin baru buat adik KakNgah Hasbullah & Ekin, kakak sentiasa doakan kebahagian korang, moga kekal hingga ke Jannah… Love korang rapat-rapat… Ops, sedikit pesanan lagi dari Kakak, tolong diet! 😀

Nak order set diet, boleh tanya KakNgah, nanti KakNgah suggestkan yang terbaik untuk korang… atau korang boleh tengok kat SINI..


✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Advertisements

B Kompleks Bantu Turunkan Berat Badan?

Vitamin B adalah vitamin larut air yang mudah larut dalam air dan diangkut di seluruh badan anda dalam aliran darah anda. Terdapat 8 kompenan Vitamin B: B1 (thiamine), B2 (riboflavin), B3 (niasin), B5 (asid Pantothenic), B6 (Pyridoxine), B7 (Biotin), B9 (Asid folat) dan B12 (Cyanocobalamin) . Kelapan-lapan kompenan B kompleks bekerja bersama-sama untuk membantu enzim dalam karbohidrat dan pecahan lemak dan sintesis protein, menyokong sistem imun anda, menggalakkan pertumbuhan dan pembahagian sel, kulit dan otot penyelenggaraan kesihatan dan meningkatkan fungsi saraf. Jika anda kekurangan mana-mana vitamin ini, maka beberapa proses metabolik akan terhenti.

Bagaimana B Kompleks Membantu Mengurangkan Berat Badan?

Vitamin B kompleks adalah terkenal kerana bertindak sebagai pemangkin untuk metabolisme tenaga dalam badan anda. Tanpanya, badan anda tidak boleh memecahkan karbohidrat, protein dan lemak untuk ditukarkan kepada tenaga, jelas Pakar DIET Sukan Ellen Coleman, pengarang “Ultimate Pemakanan Sukan.” Walau bagaimanapun, sesetengah iklan dan syarikat tambahan ingin percaya bahawa mengambil vitamin B tambahan akan membantu anda mengurangkan berat badan dengan meningkatkan metabolisme anda tanpa senaman atau memperbaiki diet anda. B Kompleks boleh mengurangkan berat badan tetapi perlu disertai dengan senaman dan diet yang betul!!!

Berapakah Dos B Kompleks yang Perlu Diambil?

Semua vitamin B larut air, yang bermakna jumlah yang berlebihan dikumuhkan melalui air kencing dan tidak disimpan dalam badan. Oleh kerana itu, sesetengah orang tersilap percaya bahawa mengambil terlalu banyak vitamin larut air tidak akan menyebabkan apa-apa kesan buruk. Walaupun ia adalah benar bahawa ia adalah lebih berisiko untuk mengambil jumlah yang tinggi vitamin larut lemak seperti vitamin A atau vitamin E, vitamin larut air juga boleh menyebabkan kesan buruk apabila diambil berlebihan. Untuk mengelak daripada memakan terlalu banyak apa-apa vitamin sekali pun, ia adalah bijak untuk menyedari ealaun harian yang disyorkan nutrien untuk umur dan jantina anda.

Dengan Shaklee, sebiji setiap hari sudah mencukupi untuk menjaga kesihatan berpanjangan namun untuk masalah anemia, keguguran rambut dan bermasalah kesihatan, pengambilan 2 biji B Kompleks Shaklee adalah selamat.

Harga Sebotol B Kompleks adalah RM53.75 @ 120tabs untuk 4 bulan consume. murah jerk kan… nak lagi murah??? Join member RM75.00 (WM), RM85.00 (EM) SEUMUR HIDUP

 

wpid-wp-1397724753859.jpeg

 
 
 ⌨ Pertanyaan lanjut & Order Shaklee;
✍ PM : Kakngah Sihat
✉ Email: nafizashuib@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
➲ COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.