Vitamin C Anak Collagen?

image

Weheeee…. suka hati KakNgah jika cust senang hati dan happy dengan penggunaan Sustained Release Vita C Shaklee.. memang berbaloi-baloi. Ya, Pn. Yasmin Zahraa ni berjiran dengan KakNgah so memang dia selalu order Vitamin C dengan KakNgah. Kulit dia memang cantik, gebas gebus gitewww… I pun jealous tau! 🙂

Kenapa Vitamin C digelar “Anak Collagen“?

Vitamin C membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Perkataan kolagen itu sendiri berasal dari Yunani yang bererti lekat atau bersifat sebagai pelekat. Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik, dan luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.

Hahha… btul tak gelaran yang KakNgah berikan? sesuai sangat Vita C ni digelarkan sebagai anak Collagen. Suka hati je kan… 😀

Bagaimana Vita C Bertindak?

Sustained release berupaya memberikan perlindungan berkekalan, jam demi jam dengan menggunakan sistem perlepasan berkekalannya. Vitamin C merupakan anti-oksidan yang berkeupayaan tinggi.

Keistimewaan Shaklee.

♥ 1 tablet bersamaan 7 1/2 oren,
♥ setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoids (25% dari bioflavonoids, diekstrak dari kulit buah),
bioflavonoids membantu memaksimumkan manfaat Vitamin C. Ianya membantu dalam penyerapan Vitamin C dan melindungi Vitamin C daripada pengoksidaan, dengan itu meningkatkan keberkesanannya.
♥ gabungan Vitamin C & citrus menguatkan keupayaan badan untuk melawan penyakit.

image

Info Produk

Retail Price : RM92.00
Size : 180 tablets

Berminat untuk dapatkan dengan harga lebih murah dan jimat berganda? hubungi KakNgah yer… 🙂


✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Supplement Shaklee Penyebab Kanser?

image

Ermmm… nampaknya masih ramai yang berada di luar sana mengatakan atau hanya “dengar-dengar” kononnya Supplement Shaklee penyebab kanser! Kelakar bila seorang sahabat berwhatsapp KakNgah bertanyakan hal demikian. Tapi untunglah dia bertanya, kalau tak… mati point lah KakNgah nak menulis kan… 😛

Apakah yang di maksudkan Cancer (kanser)?

Cancer adalah juga dikenali sebagai tumor malignan, sekumpulan penyakit yang melibatkan pertumbuhan sel tidak normal yang berpotensi untuk menyerang atau merebak ke bahagian badan yang lain. Tidak semua tumor adalah kanser. ; tumor benigna tidak merebak ke bahagian badan yang lain. Tanda-tanda dan gejala-gejala yang mungkin termasuk: . . ketulan baru, pendarahan yang tidak normal, batuk yang berpanjangan, kehilangan berat badan yang tidak dapat dijelaskan, dan perubahan dalam pergerakan usus, antara lain. Sementara gejala-gejala ini mungkin menunjukkan kanser mereka juga boleh berlaku disebabkan oleh isu-isu lain. Terdapat lebih 100 jenis kanser yang berbeza yang memberi kesan yang diketahui manusia.

Apakah Penyebab Cancer?

Sebahagian besar kanser, sebanyak 90-95 % kes adalah disebabkan oleh faktor-faktor alam sekitar. Baki 5-10% adalah disebabkan oleh genetik diwarisi. Alam Sekitar, seperti yang digunakan oleh penyelidik kanser, ertinya apa-apa sebab yang tidak diwarisi secara genetik, seperti gaya hidup, ekonomi dan faktor-faktor tingkah laku, dan bukan semata-mata pencemaran. Biasanya faktor-faktor alam sekitar yang menyumbang kepada kematian kanser termasuk tembakau ( 25-30 %) , pemakanan dan obesiti ( 30-35 %) , jangkitan (15-20 %) , radiasi (kedua-dua mengion dan bukan mengion , sehingga 10 %) , tekanan, kurangnya aktiviti fizikal, dan pencemaran alam sekitar.

Ia adalah hampir mustahil untuk membuktikan apa yang menyebabkan kanser di mana-mana individu, kerana kanser mempunyai beberapa sebab yang mungkin. Sebagai contoh, jika seseorang yang menggunakan lebih tembakau akan mendapat kanser paru-paru, maka ia mungkin disebabkan oleh penggunaan tembakau, tetapi  kerana semua orang mempunyai peluang kecil untuk mendapat kanser paru-paru akibat daripada pencemaran udara atau radiasi, maka ada kemungkinan kecil bahawa kanser tersebut dibangunkan kerana pencemaran udara atau radiasi. Canser sebenarnya adalah tidak diwarisi atau berjangkit.

Hahha…. nampak tak? tak plak tertulisnya supplement penyebab canser, nak-nak supplement Shaklee. hihhi… Kebanyakan supplement membantu dalam mengurangkan sedikit demi sedikit penyakit yang dihidapi dan peringkat demi peringkat akan membantu memulihkan penyakit, InsyaAllah dan alhamdulillah boleh membantu. Antara supplement Shaklee yang sangat membantu dalam masalah kanser adalah :

1) Carotomax ~ RM74.00

image

• Beta Carotene Carotomax adalah tinggi dengan anti-oksidan yang mampu menyekat aktiviti bahan kanser dengan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Baik untuk menurangkan risiko kanser terutama kanser payudara, prostat dan paru-paru. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

2) Vitamin E ~ RM149.00

image

• Pengambilan lebih daripada 1,200 IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser dengan menghalang dan melawan tumor. Juga membantu dalam mengurangkan kerosakkan akibat radikal bebas.
• Juga baik untuk masalah katarak & masalah penglihatan.

3) Omega Guard ~ RM136.00

image

• Kajian juga telah menunjukan bahawa omega-3 boleh mencegah kanser payudara, prostat, paru-paru dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas kanser pesakit untuk berfungsi dengan lebih effektif.

4) Vitamin C ~ RM92.00

image

• Vitamin C merupakan satu-satunya anti-oksidan yang tinggi dan mampu menghadilkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untu melawan sel-sel kanser dan membuang kimia merbahaya dari tubuh dengan berkesan.
• Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

5) GLA Complex ~ RM91.00

image

• Juga terkenal dengan anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, membantu menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

6) Cinch Energy Tea ~ RM131

image

• Kandungan Red Tea Extract yang terdapat di dalam Cinch Energy Tea merupakan anti-oksidan yang kuat dimana ianya dikenali sebagai ‘polifenol’ – pejuang kanser yang kuat.
• Pilifenol membantu kerosakan badan yang disebabkan oleh radikal bebas.
• Dikaji sebagai pencegahan kanser dan sebgai agen yang boleh menghalang daripada merebak.

7) Nutiferon ~ RM181.00

image

• Merupakan antiferon semulajadi yang mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunologlobulin melawan sel-sel tumor dan kanser.
• Dapat menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser.
• Berfungsi untuk membunuh T-cells, B-cells dan makrofag.
• Selain daripada itu juga, ia mapu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu kemoterapi.

8) Garlic ~ RM47.00

image

• Membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser – Nitrosamine.

9) Alfalfa Complex ~ RM53.00 (S), RM97.00 (L)

image

• Memakan 30~50 tablet untuk mengurangkan kealkalian badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

10) Vivix™ ~ RM475.00

image

• Kaya dengan anti-oksidan yang tinggi iaitu polyphenol dan resvetrol dimana ianya mampu memperbaiki dan melindungi sehingga ke tahap sel DNA dengan 4 mekanisma pasda tahap sellular.

TESTIMONIALS

image

image

image

image

image

KakNgah rasa anda boleh menilai dengan sendiri tahap keberkesanannya Supplement Shaklee dalam masalah kesihatan. Alhamdulillah dan insyaAllah, kita ikhtiar dan semuanya datang dari Allah juga untuk memulihkannya dan tak salah untuk anda mencubanya…

Hubungi KakNgah yer…. 😀

Pertanyaan lanjut & Order Shaklee
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Shaklee Effect ~ Masalah HB Rendahku Berjaya dengan Set Hamil Shaklee

image

Tattadaa….. rasanya KakNgah pernah share pasal masalah hb rendah ni di blog lama tapi kali ni KakNgah share je lah semula di blog nih, senang anda nak tinjau-tinjau kan. Masalah HB rendah semasa hamil memang KakNgah tak boleh nak elakkan kerana sebagai seorang Thalassaemia, HB rendah ni ibarat “teman mesra” yang tak boleh dipisahkkan, 🙂 tetapi masa ni memang KakNgah belum tau diri ni bermasalah dengan Thalassaemia.

“Shaklee Effect”! satu kemestian untuk dikongsi bagi KakNgah sendiri yang dah dulu mencuba dan merasai manfaatnya sebelum bergelar SID. Kalau anda perasan pada gambar di atas, tarikh yang tertera adalah Dec 22, 2011. Kalau tak silap masa ni kandungan KakNgah dah 4 bulan ++ gtu. KakNgah join Shaklee sebagai SID plak pada Julai 2012.

Shaklee Effect

Apa yang KakNgah dapat semasa consume Set Hamil ni sungguh bermakna buat KakNgah untuk dikongsi dan antara manfaatnya :

• HB normal,
• Tiada masalah sembelit,
• Tiada masalah kejang kaki,
• Lebih relax,
• Lebih bertenaga namun sekali sekala ada letihnya, adatlah ibu hamilkan…

Bagaimana Set Hamil Shaklee Membantu?

image

Vitalea (Multivitamin & Multimineral) ~ RM88.00
• Membantu mencukupkan keperluan nutrein dalam badan yang diperlukan oleh ibu-ibu hamil.
• Lengkap dengan iron untuk membentuk hemoglobin bagi mengelakkan masalah HB rendah.

image

B Complex ~ RM53.00
• Membantu menukarkan makanan kepada tenaga.
• Mengurangkan tekanan.
• Mencegah anemia (HB rendah) dengan membentuk sel darah merah yang sihat.
• Membantu tumbesaran bayi dalam kandungan.

image

Sustained Release Vita C ~ RM92.00
• Meningkatkan sistem imun badan.
• Membantu membina sel darah yang sihat untuk penyerapan zat besi.

image

OsteMatrix ~ RM61.00
• Melengkap keperluan kalsium untuk ibu dan anak.
• Mengurangkan masalah kejang kaji.
• Membantu penghadaman lebih lancar.

Untuk kesan yang lebih baik dan effective, anda digalakkan untuk ambil bersama-sama :

image

ESP (Energizing Soy Protein) RM150.00
• Mengandungi protein lengkap yang diperlukan tubuh kerana protein adalah blok utama dalam badan untuk membina otot, organ-organ, tendon, sel darah merah dan kulit.

TESTIMONIAL

image

Alhamdulillah… KakNgah share apa yang KakNgah dah rasa dan dapat dengan mengamalkan supplement Shaklee untuk anda yang bermasalah seperti KakNgah. Jangan malu-malu nak buat order pulak… 🙂

Pertanyaan lanjut & Order Shaklee
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Kenali Penyebab Sakit Kepala Anda & Rawatannya.

image

Fakta Sakit Kepala

Sakit kepala adalah sangat biasa – kebanyakan orang mempunyai sakit kepala pada suatu masa dalam hidup mereka. Kebanyakan sakit kepala akan hilang dengan sendiri ( dengan masa yang sedikit ) atau dengan bantuan ubat penahan sakit yang ringan. Walaupun kebanyakan sakit kepala adalah gangguan ringan dan sementara, sesetengah orang mempunyai sakit kepala yang begitu teruk sehingga memaksa mereka berjumpa doktor untuk melegakan kesakitan.

Kanak-kanak juga boleh mempunyai sakit kepala, ada yang sebelum mereka mencapai umur 10 tahun Kajian menunjukkan bahawa sebelum baligh, sakit kepala adalah lebih biasa di kalangan kanak-kanak lelaki tetapi trend yang diterbalikkan selepas akil baligh. Wanita dewasa mengalami sakit kepala lebih daripada lelaki dewasa dan mereka sering dikaitkan dengan kitaran haid wanita. Dengan meningkatnya umur, kedua-dua wanita dan lelaki cenderung untuk mempunyai lebih sedikit sakit kepala kurang teruk.

Sakit kepala datang dalam pelbagai bentuk:

• ketegangan,
• migrain,
• resdung,
• dehidrasi,
• menstrual (haid),
• drug
• sakit kepala kelompok.

Dalam sebilangan kecil kes, sakit kepala mungkin isyarat keadaan yang lebih serius yang memerlukan perhatian perubatan dengan segera.

Punca Sakit Kepala

image

Sakit kepala boleh dicetuskan oleh pelbagai faktor. Punca yang paling biasa sakit kepala berpanjangan ketegangan atau tekanan. Ini dipanggil sakit kepala atau sakit kepala ketegangan otot penguncupan . Hampir semua orang mengalaminya pada suatu masa . Otot di kulit kepala , leher, muka dan mengetatkan dan kontrak menyebabkan kekejangan dan kesakitan. Faktor psikologi seperti kebimbangan, keletihan (contohnya, sakit mata), dan tekanan (contohnya, tempoh masa yang lama tumpuan ) dan juga faktor-faktor mekanikal seperti ketegangan leher (contohnya , bekerja pada komputer untuk tempoh yang panjang ) sering penyebab belakang yang biasa sakit kepala ketegangan.

Migrain biasanya lebih teruk dan boleh melemahkan. Punca migrain tidak diketahui tetapi faktor-faktor pencetus banyak diiktiraf . Ini termasuk perubahan hormon ( semasa kitaran haid wanita ), makanan tertentu (contohnya , coklat , keju berumur ), minuman (contohnya , wain merah) , bau yang kuat , kurang tidur , dan juga tekanan. Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk mengalami sakit kepala ketegangan – migrain campuran.

Sakit kepala Sinus adalah kurang biasa daripada orang berfikir. Mereka boleh berlaku selepas pertarungan jangkitan pernafasan atas seperti selesema. Bersama-sama dengan sakit kepala , orang sering mempunyai hidung berair atau tersumbat . Sakit kepala sinus disebabkan apabila bakteria menyerang dan menjangkiti sinus hidung.

Sakit kepala Kluster adalah jenis yang agak luar biasa sakit kepala. Mereka cenderung untuk terjadi di dalam kelompok lebih beberapa hari , minggu, atau bulan dengan sakit kepala bebas jangka masa yang berpanjangan dari bulan ke tahun. Dalam beberapa kes, ia dicetuskan oleh alkohol. Puncanya tidak diketahui.

Apa yang dipanggil ” ais pick ” sakit kepala adalah sakit kepala yang teruk yang berlaku tiba-tiba , menyebabkan beberapa saat permulaan sakit sedikit di, tempat yang kecil setempat . Punca sebenar sakit kepala ini tidak diketahui, tetapi mereka biasanya tidak disebabkan oleh masalah yang serius.

Gejala dan Komplikasi Sakit Kepala

image

Sakit kepala ketegangan umumnya menyebabkan tekanan malar atau sakit membosankan yang memberi kesan kepada seluruh kepala . Dalam kebanyakan kes ia bermula perlahan-lahan, dengan sakit yang biasanya memberi tumpuan di atas mata. Ada rasa sesak di dahi atau di bahagian belakang leher. Sakit yang boleh bertahan selama berjam-jam atau hari pada satu masa, dengan ringan kepada sakit sederhana yang biasanya menjadi lebih teruk pada akhir hari.

image

Sakit kepala kelompok berlaku dalam ” kelompok ” atau kumpulan, dengan kesakitan yang berpanjangan kira-kira 20 hingga 90 minit pada satu masa. Mereka biasanya bermula ketika tidur. Yang sakit dan kesakitan adalah terhad kepada satu bahagian kepala dan boleh menjadi sangat teruk. Mereka sering disertai dengan gejala-gejala lain di sebelah sakit kepala seperti kemerahan dan berair mata, melabuh kelopak mata , dan kesesakan hidung dan titisa.

Migrain dari ringan kepada teruk. Mereka sering berlaku sakit kepala berat sebelah tetapi kadang-kadang boleh memberi kesan kepada kedua-dua pihak . Lokasi , jangka masa, dan intensiti kesakitan meluas berbeza-beza dari seorang ke seorang dan juga dari satu episod yang lain. Migrain biasanya sakit berdenyut , sering dengan gejala-gejala lain seperti loya, muntah-muntah, gangguan penglihatan, dan hipersensitif kepada cahaya, bunyi dan bau. Serangan migrain boleh bertahan dari jam ke hari , dengan purata 12 hingga 18 jam untuk setiap episod. Mereka sering begitu teruk dan melumpuhkan bahawa ramai penghidap migrain tidak dapat menjalankan aktiviti harian.

image

Sakit kepala Migrain terbahagi kepada dua kategori: migrain dengan aura dan migrain tanpa aura. Sesetengah orang mengalami peringkat pra- sakit kepala yang dikenali sebagai aura , yang boleh bertahan kira-kira 10 hingga 30 minit. Satu aura yang biasa termasuk gangguan penglihatan seperti bintik buta , kilauan mabuk , dan bunga api cahaya. Aura biasanya hilang seperti sakit kepala bermula, tetapi ada boleh menjadi beberapa pertindihan . Kadang-kadang aura akan berlaku tanpa sakit kepala tetapi lebih kerap ada aura sebelum berlaku sakit kepala .

Walaupun sakit kepala boleh menyakitkan dan melemahkan , mereka biasanya tidak disebabkan oleh keadaan berbahaya. Walau bagaimanapun , sakit kepala kadang-kadang boleh menjadi tanda sesuatu yang lebih serius. Tekanan darah tinggi yang teruk (melebihi 180/110 mm Hg) , strok, tumor otak, atau aneurisme (a saluran darah diluaskan lemah ) di dalam otak boleh menyebabkan sakit kepala. Meningitis ( jangkitan selaput otak ) juga boleh menyebabkan sakit kepala. Tanda-tanda amaran adalah permulaan secara tiba-tiba sakit kepala disertai dengan demam , leher kaku, dan masalah visual (penglihatan berganda).

Ia adalah penting bahawa anda mendapatkan rawatan perubatan kecemasan jika anda mengalami sakit kepala yang :

• menjadi lebih teruk berbanding hari atau minggu
• disertai dengan fungsi sistem saraf terjejas (contohnya, hilang keseimbangan , lemah, kebas, atau pertuturan gangguan ) dan penglihatan berganda ( boleh memberi isyarat strok )
• disertai dengan loya dan muntah berterusan
• disertai dengan sawan , gangguan mental, dan tidak sedar diri
• dikaitkan dengan demam atau leher ( boleh memberi isyarat meningitis)
• berbeza daripada corak biasa sakit kepala anda telah mengalami
• menyerang secara tiba-tiba dengan kekuatan yang besar
• bangun anda dari tidur atau lebih buruk apabila anda berbaring

Mendiagnosis Sakit Kepala

Jika anda cenderung untuk mempunyai sakit kepala yang kerap dan teruk , doktor anda akan memeriksa anda untuk apa-apa , keadaan yang mengancam nyawa yang serius (contohnya , strok, meningitis) dan memulakan rawatan kecemasan jika diperlukan. Juga, jika anda kerap sakit kepala dan mengalami perubahan dalam corak sakit kepala biasa anda, anda perlu berjumpa dengan doktor anda.

Biasanya, sejarah perubatan yang teliti dan pemeriksaan fizikal cukup untuk diagnosis yang baik. Sejak sakit kepala ketegangan yang sangat biasa , doktor akan bertanya soalan mengenai tahap semasa tekanan dan lain-lain faktor peribadi (contohnya, kerja) yang boleh mencetuskan sakit kepala anda. Bergantung kepada lokasi , jangka masa, dan tanda-tanda yang mengiringi , jenis sakit kepala boleh ditentukan.

Dalam beberapa kes, imbasan otak dikenali sebagai CAT ( berbantukan komputer tomografi ) atau imbasan MRI ( pengimejan resonans magnetik ) boleh digunakan untuk memeriksa sebab-sebab yang serius sakit kepala.

Merawat dan Mencegah Sakit Kepala

Sakit kepala ketegangan adalah disebabkan oleh faktor-faktor seperti ketegangan leher, tekanan, dan kebimbangan, rawatan melibatkan menghapuskan keadaan tertekan, jika boleh. Mengambil pelega lebih kaunter sakit seperti acetaminophen atau ibuprofen * , dan mencari cara-cara untuk berehat, rehat dan senaman boleh membantu semua untuk melegakan dan mencegah sakit sakit kepala.

Sakit kepala kelompok bertindak balas dengan baik kepada lebih kaunter ubat-ubatan. Terapi oksigen dan preskripsi ubat-ubatan seperti litium, penghalang saluran kalsium (digunakan juga untuk merawat tekanan darah tinggi) , steroid, nonsteroidal ubat anti -radang ( NSAID ) , dan beberapa ubat-ubatan antimigraine , antara lain, boleh membantu dalam banyak kes. Jika anda mengesyaki bahawa anda mempunyai sakit kepala kelompok, anda perlu menyemak dengan doktor anda.

Sakit kepala sinus biasanya memerlukan antibiotik atau rawatan lain untuk membersihkan jangkitan. Apabila jangkitan itu hilang , sakit kepala akan hilang juga. Sehingga jangkitan menjadi lebih baik , mengambil pelega lebih kaunter sakit boleh membantu meringankan kesakitan.

Migrain boleh dirawat dengan lebih kaunter ubat penahan sakit , seperti asid acetylsalicylic (ASA ), acetaminophen , ibuprofen atau  jika sakit kepala adalah ringan .

Bagaimana Supplement Shaklee Membantu?

Ops! ada hah… 🙂 antara supplement Shaklee yang membantu dalam masalah berkaitan adalah :

image

B Complex RM53.00
• Memastikan kesihatan fungsi saraf sekali gus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan & insomnia.
• Memberikan tenaga untuk mengelakkan kelesuan.
• Meredakan senggugut (PMS).
• Detoksifikasi dalam meredakan alahan.
• Memperbaiki masalah pernafasan (asthma)

image

OsteMatrix RM61.00
• Meringankan stress – ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf dan penenang saraf.
• Menggalakkan tidur yang selesa.
• Memperbaiki masalah haid.
• Menguatkan tulang.

image

Alfalfa RM53.00 (S), RM97.00 (L)
• Melawan alahan – memperbaiki keadaan kulit & hidung sensitif.
• Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kebanyakan penyakit.
• Detoksifikasi.
• Melawan tumor – memakan 30~50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

image

Omega Guard RM136.00
• Mencegah penyakit saluran darah dan strok – DHA & EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah, dan peredaran darah yang lancar.
• Menentang kanser – kajian menunjukkan bahawa Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, prostat, payudara dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih baik.
• Mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan – Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam kesihatan mental termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan, neurasthenia, insomnia, autisma, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.
image
Sustained Release Vitamin C RM92.00
• Peningkatan Sistem Imun – Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mempertingkatkan allergik hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema.
• Memerangi kanser – merupakan satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan srl-srl kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dengan berkesan. Ianya juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel badan.
• Memperbaiki insomnia.
• Melawan stress – membantu menghasilkan hormon adrenal anti-stress.

Ermmm… harap-harap dengan sedikit perkongsian ini dapat membantu anda membuat pilihan mengikut bajet anda. Segala pertanyaan dan order, silalah hubungi KakNgah yer… 😀

Pertanyaan lanjut & Order Shaklee
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Sakit gigi!

image

Sudah beberapa hari nak berkongsi hal berkenaan sakit gigi nih tapi bila dah sakit gigi memang mood ke laut ler nak berkongsi, yer dok? Siapa pernah sakit gigi? semua kan… termasuk kanak-kanak, dewasa dan warga emas sekali pun.. Aishhhh, kalau diingat ingatkan, sakit gigi dan sakit bersalin, memang sakit lagi bersalin cuma sekejap. Tapi kalau dah sakit gigi, mau makan minggu ooooo… 😦

Kakngah ni liat nak makan pil, bila dah sakit baru terhegeh-hegeh nak mencari, hahha… nak kongsi nih, masa sakit gigi 4 hari lepas KakNgah teringat la plak OsteMatrik & Vita C. Eh, apa pulak kena mengena dengan OsteMatrik dan Vitamin C nih? ada le sebabnya… jom KakNgah kongsikan…

image

OsteMatrik™ Shaklee membekalkan nutrein harian termasuk kalsium yang membantu dalam pembentukan dan penyelenggaraan tulang dan gigi. Ia juga termasuk vitamin D, magnesium, zinc, tembaga dan mangan. OsteMatrik™ Shaklee adalah kalsium yang lengkap dan seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%.

Info Produk
Retail Price : 61.00
Size : 120 tablet

Vitamin C
image
Badan kita kehilangan vitamin C dalam kegiatan sehari-hari. Vitamin C membantu dalam pembentukkan kolagen dengan melindungi gigi kerana kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gigi, rangka dan tulang rawan.

Info Produk
Sustained Release Vita C
Retail Price : RM92.00
Size : 180 tablets

Chewable Vita C
Retail Price : RM37.00
Size : 90 tablets

Hahha… anda perasan tak, OsteMatrik dan Vitamin C sangat berperanan untuk kesihatan gigi. So memang sesuai sangat-sangat kalau anda memilih untuk consume 2 jenis supplement tersebut bagi mengurangkan rasa sakit gigi tuh. Alhamdulillah memang berkurang banyak rasa sakit gigi nih dan tindakkan selanjutnya anda bolehlah berjumpa doktor gigi untuk merawat gigi anda. Hihhi… KakNgah paling malas nak pergi menempek kat klinik… ops! 😀

Untuk harga yang lebih jimat dan konsultasi percuma, jangan segan jangan malu untuk hubungi Kakngah… 😉

Pertanyaan lanjut & Order Shaklee
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.