Consume Vivix untuk rawat resdung tetapi dapat lebih extra manfaatnya…

wpid-img_20150115_221023.jpg

Alhamdulillah, semuanya dengan izin Allah… hasil perkongsian dari sahabat Shaklee tentang suami beliau yang mengambil Vivix untuk masalah resdung. Kesannya lebih baik dari yang dijangkakan, isteri mana tak suka jika suami semakin sihat dan cergas kan… 🙂 Sharing dari sahabat Shaklee lagi…

Zurina Star, [13.01.15 19:09]
nak sharing testimoni suami tercinta..
tahun 2012 husband selalu keluar masuk hospital sebab sakit selalu..bebanan keje. lifrstyle menyebabkan suami jue kena penyakit batu karang dalam hempedu..

lepas dah operate dan buang batu karang tu..kesihatan suami agak kurang sikit..selalu demam dan selalu pening kepala sampai satu tahap mase driving pun bole nak pitam..

memang takut..mase tu die dah terfikir nak mati dah..jumpe doktor pakar..doktor cakap resdung akut..dan yg pitam tu tanda2 awal nak kena strok..Allah ya Allah anak2 masih kecil..

Zurina Star, [13.01.15 19:09]
2013 baby kedua lahir..suami nekad stop smoking dan jue bagi try vivix..

Zurina Star, [13.01.15 19:11]
alhamdulillah dah setahun..kesihatan makin baik..dah stop smoking..tahun 2014 langsung xde masuk hospital..dan yg best suami makin hensem hehe turun 12kg tau..nampak awet muda la..

Hahhh… yang paling best dah berhenti 100% tabiat merokoknya pastu berat turun sebanyak 12kg dan makin ganteng gitewww… Tahniah sahabat kerana memilih yang terbaik untuk suaminya… Hubby KakNgah ni pun liat nak telan Vivix, nak sangat dia kurus, ngap supplement pun bukan main malas lagi hahh… T_T InsyaAllah, nak juga paksa dia telan Vivix tuh, KakNgah dah rasa kesan baiknya Vivix.. rugi kalau tak mencuba bulan nih, BUY 6 FREE 1, saper nak bagi deq non oiiii….

Bagi yang ingin mencuba, jom click-click Vivix dan order segera dengan KakNgah untuk diskaun lebih hebat!

wpid-142052637553509.jpg

Atau mahukan lebih penjimatan…

wpid-142018130781860.jpg

 


✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Kenali Penyebab Sakit Kepala Anda & Rawatannya.

image

Fakta Sakit Kepala

Sakit kepala adalah sangat biasa – kebanyakan orang mempunyai sakit kepala pada suatu masa dalam hidup mereka. Kebanyakan sakit kepala akan hilang dengan sendiri ( dengan masa yang sedikit ) atau dengan bantuan ubat penahan sakit yang ringan. Walaupun kebanyakan sakit kepala adalah gangguan ringan dan sementara, sesetengah orang mempunyai sakit kepala yang begitu teruk sehingga memaksa mereka berjumpa doktor untuk melegakan kesakitan.

Kanak-kanak juga boleh mempunyai sakit kepala, ada yang sebelum mereka mencapai umur 10 tahun Kajian menunjukkan bahawa sebelum baligh, sakit kepala adalah lebih biasa di kalangan kanak-kanak lelaki tetapi trend yang diterbalikkan selepas akil baligh. Wanita dewasa mengalami sakit kepala lebih daripada lelaki dewasa dan mereka sering dikaitkan dengan kitaran haid wanita. Dengan meningkatnya umur, kedua-dua wanita dan lelaki cenderung untuk mempunyai lebih sedikit sakit kepala kurang teruk.

Sakit kepala datang dalam pelbagai bentuk:

• ketegangan,
• migrain,
• resdung,
• dehidrasi,
• menstrual (haid),
• drug
• sakit kepala kelompok.

Dalam sebilangan kecil kes, sakit kepala mungkin isyarat keadaan yang lebih serius yang memerlukan perhatian perubatan dengan segera.

Punca Sakit Kepala

image

Sakit kepala boleh dicetuskan oleh pelbagai faktor. Punca yang paling biasa sakit kepala berpanjangan ketegangan atau tekanan. Ini dipanggil sakit kepala atau sakit kepala ketegangan otot penguncupan . Hampir semua orang mengalaminya pada suatu masa . Otot di kulit kepala , leher, muka dan mengetatkan dan kontrak menyebabkan kekejangan dan kesakitan. Faktor psikologi seperti kebimbangan, keletihan (contohnya, sakit mata), dan tekanan (contohnya, tempoh masa yang lama tumpuan ) dan juga faktor-faktor mekanikal seperti ketegangan leher (contohnya , bekerja pada komputer untuk tempoh yang panjang ) sering penyebab belakang yang biasa sakit kepala ketegangan.

Migrain biasanya lebih teruk dan boleh melemahkan. Punca migrain tidak diketahui tetapi faktor-faktor pencetus banyak diiktiraf . Ini termasuk perubahan hormon ( semasa kitaran haid wanita ), makanan tertentu (contohnya , coklat , keju berumur ), minuman (contohnya , wain merah) , bau yang kuat , kurang tidur , dan juga tekanan. Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk mengalami sakit kepala ketegangan – migrain campuran.

Sakit kepala Sinus adalah kurang biasa daripada orang berfikir. Mereka boleh berlaku selepas pertarungan jangkitan pernafasan atas seperti selesema. Bersama-sama dengan sakit kepala , orang sering mempunyai hidung berair atau tersumbat . Sakit kepala sinus disebabkan apabila bakteria menyerang dan menjangkiti sinus hidung.

Sakit kepala Kluster adalah jenis yang agak luar biasa sakit kepala. Mereka cenderung untuk terjadi di dalam kelompok lebih beberapa hari , minggu, atau bulan dengan sakit kepala bebas jangka masa yang berpanjangan dari bulan ke tahun. Dalam beberapa kes, ia dicetuskan oleh alkohol. Puncanya tidak diketahui.

Apa yang dipanggil ” ais pick ” sakit kepala adalah sakit kepala yang teruk yang berlaku tiba-tiba , menyebabkan beberapa saat permulaan sakit sedikit di, tempat yang kecil setempat . Punca sebenar sakit kepala ini tidak diketahui, tetapi mereka biasanya tidak disebabkan oleh masalah yang serius.

Gejala dan Komplikasi Sakit Kepala

image

Sakit kepala ketegangan umumnya menyebabkan tekanan malar atau sakit membosankan yang memberi kesan kepada seluruh kepala . Dalam kebanyakan kes ia bermula perlahan-lahan, dengan sakit yang biasanya memberi tumpuan di atas mata. Ada rasa sesak di dahi atau di bahagian belakang leher. Sakit yang boleh bertahan selama berjam-jam atau hari pada satu masa, dengan ringan kepada sakit sederhana yang biasanya menjadi lebih teruk pada akhir hari.

image

Sakit kepala kelompok berlaku dalam ” kelompok ” atau kumpulan, dengan kesakitan yang berpanjangan kira-kira 20 hingga 90 minit pada satu masa. Mereka biasanya bermula ketika tidur. Yang sakit dan kesakitan adalah terhad kepada satu bahagian kepala dan boleh menjadi sangat teruk. Mereka sering disertai dengan gejala-gejala lain di sebelah sakit kepala seperti kemerahan dan berair mata, melabuh kelopak mata , dan kesesakan hidung dan titisa.

Migrain dari ringan kepada teruk. Mereka sering berlaku sakit kepala berat sebelah tetapi kadang-kadang boleh memberi kesan kepada kedua-dua pihak . Lokasi , jangka masa, dan intensiti kesakitan meluas berbeza-beza dari seorang ke seorang dan juga dari satu episod yang lain. Migrain biasanya sakit berdenyut , sering dengan gejala-gejala lain seperti loya, muntah-muntah, gangguan penglihatan, dan hipersensitif kepada cahaya, bunyi dan bau. Serangan migrain boleh bertahan dari jam ke hari , dengan purata 12 hingga 18 jam untuk setiap episod. Mereka sering begitu teruk dan melumpuhkan bahawa ramai penghidap migrain tidak dapat menjalankan aktiviti harian.

image

Sakit kepala Migrain terbahagi kepada dua kategori: migrain dengan aura dan migrain tanpa aura. Sesetengah orang mengalami peringkat pra- sakit kepala yang dikenali sebagai aura , yang boleh bertahan kira-kira 10 hingga 30 minit. Satu aura yang biasa termasuk gangguan penglihatan seperti bintik buta , kilauan mabuk , dan bunga api cahaya. Aura biasanya hilang seperti sakit kepala bermula, tetapi ada boleh menjadi beberapa pertindihan . Kadang-kadang aura akan berlaku tanpa sakit kepala tetapi lebih kerap ada aura sebelum berlaku sakit kepala .

Walaupun sakit kepala boleh menyakitkan dan melemahkan , mereka biasanya tidak disebabkan oleh keadaan berbahaya. Walau bagaimanapun , sakit kepala kadang-kadang boleh menjadi tanda sesuatu yang lebih serius. Tekanan darah tinggi yang teruk (melebihi 180/110 mm Hg) , strok, tumor otak, atau aneurisme (a saluran darah diluaskan lemah ) di dalam otak boleh menyebabkan sakit kepala. Meningitis ( jangkitan selaput otak ) juga boleh menyebabkan sakit kepala. Tanda-tanda amaran adalah permulaan secara tiba-tiba sakit kepala disertai dengan demam , leher kaku, dan masalah visual (penglihatan berganda).

Ia adalah penting bahawa anda mendapatkan rawatan perubatan kecemasan jika anda mengalami sakit kepala yang :

• menjadi lebih teruk berbanding hari atau minggu
• disertai dengan fungsi sistem saraf terjejas (contohnya, hilang keseimbangan , lemah, kebas, atau pertuturan gangguan ) dan penglihatan berganda ( boleh memberi isyarat strok )
• disertai dengan loya dan muntah berterusan
• disertai dengan sawan , gangguan mental, dan tidak sedar diri
• dikaitkan dengan demam atau leher ( boleh memberi isyarat meningitis)
• berbeza daripada corak biasa sakit kepala anda telah mengalami
• menyerang secara tiba-tiba dengan kekuatan yang besar
• bangun anda dari tidur atau lebih buruk apabila anda berbaring

Mendiagnosis Sakit Kepala

Jika anda cenderung untuk mempunyai sakit kepala yang kerap dan teruk , doktor anda akan memeriksa anda untuk apa-apa , keadaan yang mengancam nyawa yang serius (contohnya , strok, meningitis) dan memulakan rawatan kecemasan jika diperlukan. Juga, jika anda kerap sakit kepala dan mengalami perubahan dalam corak sakit kepala biasa anda, anda perlu berjumpa dengan doktor anda.

Biasanya, sejarah perubatan yang teliti dan pemeriksaan fizikal cukup untuk diagnosis yang baik. Sejak sakit kepala ketegangan yang sangat biasa , doktor akan bertanya soalan mengenai tahap semasa tekanan dan lain-lain faktor peribadi (contohnya, kerja) yang boleh mencetuskan sakit kepala anda. Bergantung kepada lokasi , jangka masa, dan tanda-tanda yang mengiringi , jenis sakit kepala boleh ditentukan.

Dalam beberapa kes, imbasan otak dikenali sebagai CAT ( berbantukan komputer tomografi ) atau imbasan MRI ( pengimejan resonans magnetik ) boleh digunakan untuk memeriksa sebab-sebab yang serius sakit kepala.

Merawat dan Mencegah Sakit Kepala

Sakit kepala ketegangan adalah disebabkan oleh faktor-faktor seperti ketegangan leher, tekanan, dan kebimbangan, rawatan melibatkan menghapuskan keadaan tertekan, jika boleh. Mengambil pelega lebih kaunter sakit seperti acetaminophen atau ibuprofen * , dan mencari cara-cara untuk berehat, rehat dan senaman boleh membantu semua untuk melegakan dan mencegah sakit sakit kepala.

Sakit kepala kelompok bertindak balas dengan baik kepada lebih kaunter ubat-ubatan. Terapi oksigen dan preskripsi ubat-ubatan seperti litium, penghalang saluran kalsium (digunakan juga untuk merawat tekanan darah tinggi) , steroid, nonsteroidal ubat anti -radang ( NSAID ) , dan beberapa ubat-ubatan antimigraine , antara lain, boleh membantu dalam banyak kes. Jika anda mengesyaki bahawa anda mempunyai sakit kepala kelompok, anda perlu menyemak dengan doktor anda.

Sakit kepala sinus biasanya memerlukan antibiotik atau rawatan lain untuk membersihkan jangkitan. Apabila jangkitan itu hilang , sakit kepala akan hilang juga. Sehingga jangkitan menjadi lebih baik , mengambil pelega lebih kaunter sakit boleh membantu meringankan kesakitan.

Migrain boleh dirawat dengan lebih kaunter ubat penahan sakit , seperti asid acetylsalicylic (ASA ), acetaminophen , ibuprofen atau  jika sakit kepala adalah ringan .

Bagaimana Supplement Shaklee Membantu?

Ops! ada hah… 🙂 antara supplement Shaklee yang membantu dalam masalah berkaitan adalah :

image

B Complex RM53.00
• Memastikan kesihatan fungsi saraf sekali gus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan & insomnia.
• Memberikan tenaga untuk mengelakkan kelesuan.
• Meredakan senggugut (PMS).
• Detoksifikasi dalam meredakan alahan.
• Memperbaiki masalah pernafasan (asthma)

image

OsteMatrix RM61.00
• Meringankan stress – ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf dan penenang saraf.
• Menggalakkan tidur yang selesa.
• Memperbaiki masalah haid.
• Menguatkan tulang.

image

Alfalfa RM53.00 (S), RM97.00 (L)
• Melawan alahan – memperbaiki keadaan kulit & hidung sensitif.
• Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kebanyakan penyakit.
• Detoksifikasi.
• Melawan tumor – memakan 30~50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

image

Omega Guard RM136.00
• Mencegah penyakit saluran darah dan strok – DHA & EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah, dan peredaran darah yang lancar.
• Menentang kanser – kajian menunjukkan bahawa Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, prostat, payudara dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih baik.
• Mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan – Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam kesihatan mental termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan, neurasthenia, insomnia, autisma, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.
image
Sustained Release Vitamin C RM92.00
• Peningkatan Sistem Imun – Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mempertingkatkan allergik hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema.
• Memerangi kanser – merupakan satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan srl-srl kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dengan berkesan. Ianya juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel badan.
• Memperbaiki insomnia.
• Melawan stress – membantu menghasilkan hormon adrenal anti-stress.

Ermmm… harap-harap dengan sedikit perkongsian ini dapat membantu anda membuat pilihan mengikut bajet anda. Segala pertanyaan dan order, silalah hubungi KakNgah yer… 😀

Pertanyaan lanjut & Order Shaklee
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Resdung dan Vivix™

Bismillah… harini KakNgah tergerak hati pulak nak bercerita cinta tentang resdung. Sebelum kenal-kenal dengan resdung, jom kita kenal-kenal dulu dengan Sinus.

Apakah Sinus?

Semua manusia yang normal mempunyai sinus, sinus mengikut definisi ialah satu rongga atau ruang seperti sinus vena atau sinus hidung. Sinus hidung (paranasal sinus) pula diterjemahkan kepada rongga udara yang diselaputi mukosa di dalam tulang tengkorak dan mempunyai hubungan dengan rongga hidung, termasuk sinus ethmoid, frontal, maxillary dan sphenoid.

Apakah Redung?

Resdung adalah alahan atau radang yang terjadi pada selaput sinus. Resdung terbahagi kepada dua jenis iaitu :

1) Rhinitis alahan

  • Dikenali dari gejala sumbat hidung, hingus yang jernih (‘rhinorrhea’), bersin dan gatal hidung dan kadangkala mata. Penyakit ini kadangkala dicetus oleh debu, makanan atau perubahan cuaca. Sejarah keluarga juga menunjukkan wujudnya penyakit yang sama atau penyakit asma atau ‘eczema’. Penyakit ini biasanya disahkan melalui pemeriksaan klinikal, tanpa perlu menjalani ujian darah, sinar X atau imbasan.

    Doktor ENT akan menjalankan pemeriksaan endoskopi untuk memastikan tiada ketumbuhan di dalam hidung (Video 1 & 2 yang disertakan menunjukkan ujian endoskopi hidung yang dijalankan di klinik) Doktor biasa yang tidak biasa dengan rupa bentuk struktur normal hidung boleh membuat diagnosis yang salah dan menyebabkan kerisauan yang tidak sepatutnya berlaku pada individu yang normal (Imej 1). Pesakit ‘allergic rhinitis’ biasanya mempunyai ‘turbinate’ yang besar, yang pada orang biasa, salah satu fungsinya ialah untuk melembapkan rongga hidung. Rawatan ialah ubat antihistamin bagi kes yang ringan dan ubat semburan hidung jenis steroid bagi kes yang teruk.

2) Sinusitis

  • Dalam penyakit ini, seseorang itu akan mengalami hingus yang kemungkinan bewarna kuning, hijau atau bercampur darah. Ciri utama ialah sakit kepala yang sangat teruk, di dahi atau muka terutamanya di tengah hidung atau pipi; sebelah atau kedua belah boleh berlaku. Sumbat hidung dan demam boleh berlaku. Penyakit ini boleh terjadi sekali, atau berulang kali dan berlanjutan beberapa minggu.

    Doktor ENT akan melakukan pemeriksaan tertentu, termasuk endoskopi hidung yang mungkin menunjukkan limpahan nanah dari bukaan sinus. Doktor juga akan kadang kala memerlukan ujian imbasan CT sekiranya ada komplikasi, seperti penyakit sinusitis yang merebak ke bahagian mata atau otak, atau sekiranya ada perancangan untuk pembedahan. Rawatan biasanya berbentuk ubat penahan sakit, irigasi  hidung dengan cecair khas dan pemberian antibiotik sekiranya terdapat jangkitan bakteria. Kes sinusitis kronik memerlukan ubat semburan hidung steroid bagi mengurangkan radang.

    Di kebanyakan klinik ENT, kes ‘allergic rhinitis’ adalah jauh lebih kerap dari sinusitis. Hakikatnya, kebanyakan beban kerja klinik ENT ialah ‘allergic rhinitis’, terutamanya di kawasan bandar.

**************************************

KakNgah sendiri mengalamai masalah resdung seperti Rhinitis alahan, memang tak boleh tahan dengan habuk, cuaca panas dan seafood seperti udang. Pernah  sampai satu tahap cuaca panas terik, KakNgah mulalah menggaru-garu dan menggosok-gosok hidung, kadang-kadang rasa kalau boleh nak jerk potong hidung nih… hahha.. Bila dah menyentak hidung tak abeh, apa lagi… merah cam badut kata abang sulung KakNgah… 🙂

Dah macam segala ubat KakNgah makan tapi ermmm… tak berhasil, yang berhasilnya adalah pantang makan dan elakkan dari cuaca panas tapi sampai bila kan, dah bekeluarga ni masak ikut selera anak dan suami jerk.. Last seminggu ni baru sedar yang KakNgah dah takder sebarang alahan lagi, tiada gatal-gatal hidung, tiada sibuk nak bersin bagai dan seingat KakNgah minggu lepas adalah makan udang tapi takder la plak gatai bagai… Baru tersedar dari mimpi gtu, erm… dah dua bulan consume Vivix™ Shaklee dan inilah hasilnya, no more resdung!!! walla, alhamdulillah…. sebelum ni pun KakNgah ada gtau manfaat consume Vivix™ Shaklee di SINI, dan di bawah ini juga picture hasil yang KakNgah perolehi selepas sebulan consume Vivix™ Shaklee.

wpid-fotos_20140302041433.jpgBefore ~Raut wajah KakNgah pucat..

Memang dari kecil kalau pergi kemana-mana, semua orang akan tegur muka KakNgah nampak pucat sampai ada yang bertanya, sakitkah? hahha.. xcely KakNgah sihat jer tapi baru 2tahun ini KakNgah tahu yang KakNgah adalah seorang Beta Thalassaemia Trait.

After ~ Raut wajah lebih merah dan berseri..

Perasan tak…? Selepas ambil gambar ni baru KakNgah perasan dan hubby pun bersependapat, nampak ketara sebelum dan selepas consume Vivix™ Shaklee.

Ops!!! dah lari topik resdung dah nih… hahha… oklah, bagi anda yang ingin mencuba Vivix™ Shaklee, bolehlah menghubungi KakNgah, setiap pembelian 2botol Vivix™ Shaklee anda layak memperoleh FREE MEMBERSHIP seumur hidup… sapa nak bagi kan… 🙂 Moh ler roger2 dengan KakNgah…

NAFIZA SHUIB
ID 885414
nafizashuib@gmail.com
018-664 5415
COD : Shah Alam, Klang & Pajam, Nilai dan Kuartes KLIA (RABU).
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

 

Promo Jan 14′ ~ BUY 6 FREE 1 Alfalfa Complex

Bismillah.. walhamdulillah…

PROMO Jan 14′

BUY 6 FREE 1 Alfalfa Complex kini KEMBALI!!!

Dan anda juga boleh membuat pilihan dengan SET COMBO ALFALFA COMPLEX mengikut masalah kesihatan anda dengan harga yang lebih jimat berganda…

Order???

 
 
Name Card
 
 

November ~ Sihat, Cergas & Awet Muda

Promosi Nov. 2013 - Vivix

Meletup bulan ni dengan Promo Vivix™ Shaklee ~ BUY 6 FREE 1, hahha… saper nak bagi cek non oiii! satu botol pun dah RM475.00 kay… [nak lagi murah roger2 KakNgah yer…]

Kalau anda nak tahu, Vivix™ Shaklee ni salah satu suplemen untuk kekal cantik dan tampak muda lebih 25 tahun, cer tengok SINI!, class gtu mak… KakNgah pun tergugat noh… Bukan nampak muda jer, sihat dan cergas lagi tau. Hahha… tengok2lah testimonials yang ditempek, memang puas hati tau.

TESTIMONIALS

Kecantikkan

Masalah Diabetes

Masalah Resdung

Nak Berhenti Merokok???

Hahha… nk berhenti merokok pun leh try consume Vivix™ Shaklee. Bagi yang nak order tu, leh order cepat-cepat sempena bulan promo, tak lama dah nak abeh promo ni… 10 hari je lagi! Next month produk lain plak nahhhh….

Dan yang paling bestttttt sangat anda layak mendapat KEAHLIAN SHAKLEE SECARA PERCUMA! Apa tunggu lagik!!!

 
 
 
SID
KakNgah/ Fieza
SID : 885414
H/P No. : 018-664 5415 @ 012-664 4494
COD : Jalan Kebun, Bukit Rimau, Shah Alam & Kota Kemuning.

Shaklee Sustained Release Vita-C 500mg Dah Kembali!!!

Vita-C Plus

Alhamdulillah… KakNgah dapat info, insyaAllah SR Vita-C 500mg akan mula berada di pasaran kembali pada isnin 21hb Okt. 2013 (bsoklah kan…), setahun menunggu kedatanganmu wahai Vita-C… Ramai jugalah cust KakNgah yang merajuk dek ketiadaan SR Vita-C nih.. hahha!!! klu dah gtu apa tunggu lagik??? jom borong abeh-abeh, kasi licin HQ dan Branch Shaklee… 🙂

Apalah yang best sangat SR Vita-C 500mg ni sampai setahun menghilang??? Meh nak bagitau sket…

  • Vitamin C membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Perkataan kolagen itu sendiri berasal dari Yunani yang bererti lekat atau bersifat sebagai pelekat. Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik, dan luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.
  • Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu prosesmetabolisma kolesterol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Sebab itulah mereka yang menghidap darah tinggi amatdigalakkan mengambil vitamin C bagi mengelakkan stroke dan jantung tersumbat.
  • Detoksifikasi. Vitamin C berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah. Mereka yang merokok patut menjadikan vitamin C sebagai kawan baikkerana ia dapat membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda daripada mengalami kerosakan yang teruk.
  • Vitamin C juga berperanan dalam pengeluaran hormone antistress dan interferon (hormone fungsi imun). Mengikut doctor Bruce Miller, the more you stress the more you need vitamin C. Kita tahu bahawa stress boleh memusnahkan vitamin C dan oleh kerana kekurangan vitamin C sistem keimunan kita menjadi lemah dan mudah diserang penyakit.
  • Penyakit skurvi adalah akibat kekurangan vitamin C. Sesiapa yang mengalami pendarahan pada badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut dan luka lambat sembuh, pendarahan dalam otot dan sendi adalah disebabkan kekurangan vitamin C. Jelas sekali vitamin C adalah umpama gam yang melekatkan sel-sel lalu menjadikan tisu-tisu dalam badan kita tidak mudah koyak atau terluka. Mereka yang sedang sakit adalah disarankan mengambil vitamin C pada dos yang lebih tinggi bagi mempercepatkan proses penyembuhan,
  • Kita digalakkan mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran lima kali sehari. Namun kekangan masa dan tekanan kehidupan masa kini menyebabkan vitamin C tidak dapat diserap oleh badan secara optimum dan lebih banyak keluar melalui air kencing. Menurut Dr Bruce Miller, dos yang dicadangkan ialah 500mg sehari iaitu bersamaan 7 setengah biji Oren. Jika kita mampu, tidak perlulah menelan pil tetapi jika sebaliknya adalah dinasihatkan agar mendapatkannya dalam bentuk tablet.
Credit info : Kak Cery

Kenapa SR Vita-C menjadi kegemaran KakNgah? Banyakkkkk sangat tau dan antaranya adalah…

  • Sejujurnya muka KakNgah ni memang kusam dan dengan Vita-C kulit KakNgah nampak lebih cerah,
  • Menghilangkan masalah jeragat, jerawat dan kulit berminyak,
  • Alhamdulillah… masalah gusi berdarah juga dapat dikawal dengan Vita-C, serius… amat membantu,
  • Membantu KakNgah dalam menangani masalah HB rendah (Thalassemia) dengan menyerap zat besi ke dalam badan,
  • Membantu masalah resdung yang agak teruk,
  • Membantu masalah allergik,
  • Membantu menguatkan antibodi badan, Alhamdulillah…
  • Dan sudah semestinya ianya murah dan yang paling utama tahan selama 6 bulan… jimat berganda-ganda…

Tunggu apa lagi??? Order sekaranglah… hehhe…

 
 
SID
KakNgah/ Fieza
SID : 885414
H/P No. : 018-664 5415 @ 012-664 4494
COD : Jalan Kebun, Bukit Rimau, Shah Alam & Kota Kemuning.