Saya TAK Suka!

image

(Gambar sekadar hiasan) Ermmm… agak sukar sebenarnya kaum lelaki nak ambil suplemen. Ada sesiapa menghadapi masalah yang sama? Baguslah kalau suami/ adik lelaki/ abang/ ayah anda suka amalkan suplemen tetapi memang kebanyakkannya kurang gemar lah kan… 🙂

Tak yah nak pandang orang lainlah, mr. hubby KakNgah sendiri pun liat nak consume sebarang suplemen, jenoh nak menyuruhnya… 😦  Sebagai seorang isteri, KakNgah memang nak suami sentiasa sihat, nak-nak si suami ni bekerja sendiri, setiap hari keluar mencari rezeki untuk kami sekeluarga tak kira cuti, tak kira hujan dan panas.

So cukuplah hanya dengan consume Multivitamin (Vitalea) untuk sang suami. Sekurang-kurangnya ada gak lah vitamin dan mineral yang menampung kekurangan dalam badan tuh.

Apakah Vitalea?

image

Vitalea merupakan produk atau makanan tambahan pertama di dunia. Pada asalnya dikenali sebagai “Vitalize-Mineral” dan disingkatkan sebutan kepada “Vita-min” dan perkataan vitamin yang disebut kini asalnya dari Shaklee! Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya daripada cecair (90 tahun dahulu) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea.

image

Multivitamin tambahan mengurangkan risiko kanser di kalangan lelaki sebanyak 8% dalam setahun.

Penemuan baru hanya dikeluarkan pada Pakar Kajian Kesihatan ( PHS II ) membuat kesimpulan bahawa penggunaan multivitamin mengurangkan kes baru kanser di kalangan lelaki pertengahan umur dan lebih tua sebanyak 8%. Penemuan penting telah teruja masyarakat perubatan dan diberi sebab-sebab baru bagi pelaksanaan regimen multivitamin di kalangan lelaki.

Kajian ini baru diikuti lebih 14,000 orang bagi tempoh lebih kurang 11 tahun dan membuat kesimpulan bahawa gabungan vitamin dos yang rendah diambil dengan mineral yang digunakan dalam kajian membuktikan manfaat jangka panjang penggunaan multivitamin di kalangan lelaki.

Sejauh manakah kebenarannya? wallahu… tak salah kaum lelaki mengambilnya. Cukuplah untuk keperluan nutrein dalam badan tu, kan…

Info Produk
Retail Price : RM88.00
Size : 120 tablets.

 Pertanyaan lanjut untuk order & Konsultasi boleh roger2 dengan KakNgah yer.. 😀


✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Adakah Anda Yang Memerlukan VitaLea (Multivitamin)?

Bismillah..

Walhamdulillah… xcely, KakNgah mengantuk sesangat malam nih tetapi disebabkan dah banyak hari tak meng’up-date’, nak taknak kene jugalah meng’update’ mana yang patut… huhhhu.. Susah juga nak membahagikan masa dengan anak2 yang dah sekolah pagi dan petang dan dengan anak kecil yang sedang melasak dan ligat nak ke sana sini… huhhu, memang agak kelam kelibut..

Dengan keadaan yang sebegini memang tak tentu masa jugalah makan dan minum KakNgah juga anak2, rasa terlalu cepat pula masa berjalan setiap hari.. masa nilah terasa pentingnya Multivitamin dan pilihan KakNgah semestinya VitaLea Shaklee. Kenapa KakNgah pilih VitaLea Shaklee? Jawapannya ada di SINI.

Okeh, selain diri KakNgah, jom KakNgah kongsikan siapakah lagi yang memerlukan VitaLea (Multivitamin) Shaklee.

Ibu Hamil

  • Perlu bagi membantu keperluan nutrein penting yang tidak dapat diperolehi secukupnya daripada pemakanan harian untuk ibu juga bayi di dalam kandungan.
  • HB rendah.
  • Anemia.
  • Keletihan dan lesu semasa hamil.

Ibu Berpantang

  • Perlu bagi mencukupkan keperluan nutrein ibu semasa berpantang kerana adat semasa berpantang, ibu2 yang sedang berpantang sangat disekat pemakanan mereka, jadi dari situ ibu2 kemungkinan mudah dihinggapi penyakit.
  • Membantu ibu2 berpantang dalam membina sel2 darah merah dimana ibu2 telah kehilangan banyak darah semasa proses bersalin.
  • Memberikan tenaga dan menguatkan imun badan si ibu.

Ibu Menyusu

  • Ibu2 menyusu perlu mengambil Multivitamin agar dapat disalurkan nutrein penting ke bayi melalui penyusuan susu ibu.
  • Membantu ibu2 kekal cergas dan sihat selain membantu bayi yang disusui membesar dengan lebih baik.

DIET

  • Ramai yang kurang mengetahui bahawa keperluan multivitamin penting semasa dalam proses mengurangkan berat badan.
  • Multivitamin membantu memberikan keperluan nutrein secukupnya apabila anda mengawal pengambilan beberapa makanan yang tinggi protin dan karbohidrat.

Tambah Berat Badan

  • Jika anda ingin menambah berat badan, Multivitamin membantu dalam mencukupkan keperluan nutrein anda kerana anda sebenarnya memang kekurangan nutrein yang diperlukan.

Lelaki

  • Pengambilan Multivitamin dapat membantu kaum lelaki dalam mengurangkan masalah kesihatan melibatkan kanser sebanyak 8%.

Mereka-mereka yang mementingkan kesihatan diri dan keluarga.

PROMO FEBAlhamdulillah, dapat juga share untuk malam nih… xcely, semua dah tahu kan bulan ni promo VitaLea so… apa tunggu lagi BUY 6 FREE 1 ler, berbaloi2…

Berapa Harga VitaLea Shaklee?

Sebotol Vita-lea (120 biji)
Semenanjung – RM88.75
Sabah & Sarawak – RM93.75
Jika anda rasa nak beli dengan harga lebih jimat berganda, roger2 jerk ngan KakNgah kay… 🙂
 
 
 
Name Card
 
 

Talasemia Trait & Supplement yang Bersesuaian.

Bismillah..Walhamdulillah dan Assalamualaikum semua… Seperti yang dijanjikan di post Pengidap Talasemia [Thalassaemia] & Supplement Bersesuaian, malam ini KakNgah kongsikan pula supplement yang bersesuaian untuk Thalassemia Trait consume. Antara supplement yang bersesuaian adalah:

ESP

ESP [Energizing Soy Protein]

Agak2 kan, kenapa ESP ini penting untuk talasemia trait? ermmm, yang sebenar2nya ESP nih membantu vitamin2 lain yang diambil agar penyerapan lebih efektif dan kesan dengan lebih baik. Selain berfungsi sebagai “penyerap vitamin2 ianya juga dapat memberikan tenaga kepada pengamalnya, xcely… talasemia trait memang kurang tenaga, sering keletihan dan lemau!!! Alhamdulillah KakNgah dah pun mencubanya dan ianya sangat2 membantu.

VitaLea [Multivitamin]

Kombinasi vitamin2 di dalam VitaLea Shaklee sangat2 membantu dalam menangani masalah talassemia dimana setiap pesakit talasemia akan mengalami masalah HB rendah dan lebih terul lagi dikalangan ibu2 yang hamil. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah-buahan, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.

B Complex

Pengambilan B Complex bersama VitaLea membantu dalam pembinaan sel-sel darah merah. B Complex juga berperanan dalam memberikan tenaga dengan menggantikan makanan kepada tenaga dimana pesakit talasemia mudah dan sering keletihan.

Sustained Released Vita C

SR Vita C bermanfaat dalam membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik dimana kekurangan zat besi akan menyebabkan keletihan dan anemia.

Photo: Hanya dengan sesudu teh setiap hari, Vivix Shaklee membantu KakNgah...» lebih luar biasa bertenaga [thalassaemia trait selalu lemah2 badan],» merawat masalah sembelit,» mengurangkan stress,» awet muda,» mengawal gemuruh,» menghilangkan sengal2 badan,» merawat sakit sendi..Ini apa yg KakNgah rasa pada diri Kakngah lah... Alhamdulillah.. Sangat2 berbaloi2 mencubanya..Jika anda mempunyai masalah seperti KakNgah, bolehlah mencubanya. Pasti berpuas hati..Whatsapp018-664 5415KakngahSID 885414

Vivix™

Jeng…jeng…jeng…. hahha Vivix™ adalah yang terbaik untuk di consume sebab KakNgah pun dah sebulan consume Vivix™ nih, Alhamdulillah terasa sangat khasiatnya terhadap KakNgah.. apa yang KakNgah rasa??? leh baca DISINI! 🙂

Cukuplah kut untuk malam ni, moga perkongsian ini dapat membantu anda membuat pilihan untuk anda, keluarga dan sahabat2 yang berdekatan anda… Bagi anda yang ingin dapatkan supplement ini dengan harga yang lebih jimat, bolehlah menghubungi KakNgah… jangan segan2 yer…

 
 
 
Name Card
 
 

I am Beta Thalassaemia Trait!!!

Tahukah Anda!!! Talasemia adalah kecacatan genetik yang paling biasa didapati, dengan kira-kira 250 juta orang, 4.5 peratus daripada penduduk dunia adalah pengidap yang menghadapi ancaman maut. Pada 2010, Malaysia merekodkan 4,768 orang pesakit talasemia yang memerlukan pemindahan darah yang kerap. Manakala 5% daripada penduduknya adalah pembawa.

*****************************************************

KakNgah tergolong dalam 5% daripada penduduk Malaysia yang dikenali sebagai pembawa dan KakNgah adalah Beta Thalassaemia Trait!!! Entry kali nih macam suka plak bila dikenali sebagai Beta Thalassaemia Trait (minor), hahha… tidak sama sekali, KakNgah just nak kongsikan agar kawan2 di luar sana kenal dan aware dengan penyakit talasemia nih… Semakin hari, semakin ramai yang call dan tanya dengan KakNgah berkenaan penyakit talasemia. Dari situ KakNgah rasa tak salahkan untuk KakNgah kongsikannya dan kebanyakkannya penduduk luar bandar masih kurang arif berkenaan penyakit talasemia.. harap dengan perkongsian ini kita sama2 dapat membantu diri kita, keluarga dan kawan2 yang berdekatan dengan kita… InsyaAllah…

https://kakngahsihat.files.wordpress.com/2014/01/1898c-minor.gif

Apakah Talasemia Minor [Beta Thalassaemia Trait]?

Dalam Talasemia minor, gen hemoglobin yang diwarisi semasa conception, salah satu daripada ibu (telur) dan seorang dari bapa (sperma). Mereka yang mempunyai sifat Talasemia dalam satu gen yang dikenali sebagai pembawa atau dikatakan mempunyai Talasemia minor. Satu-satunya cara untuk mengetahui jika anda membawa sifat Talasemia adalah untuk menjalani ujian darah khas yang dipanggil hemoglobin elektroforesis yang boleh mengenal pasti gen. Pembawa Talasemia minor menghidap anemia atau sedikit kekurangan darah.

Jika anda, ibu bapa, atau nenek moyang anda adalah dari ‘kalangan Talasemia’ (yang dikenal pasti dalam kumpulan talasemia), meminta agar anda menjalani ujian talasemia. Ia adalah amat penting untuk mengenal pasti diri anda yang berkemungkinan sebagai pembawa Talasemia minor. Memiliki sifat kecil Talasemia memberikan anda 25%, (1 dalam 4) peluang untuk mempunyai bayi dengan Talasemia utama. Oleh itu, dengan menjalani ujian Talasemia dengan segera dapat membantu anak anda selamat daripada penyakit talasemia. Kesedaran anda hari ini adalah kunci kepada pencegahan.

Apa yang KakNgah consume?

Sebelum ni KakNgah consume ESP, Vitalea, B.Complex dan Vita C tapi sekarang KakNgah consume Vivix Shaklee, lagi terbaik KakNgah rasakan pada diri KakNgah [testimonial consume Vivix], sungguh-sungguh membantu… next time InsyaAllah KakNgah share pula tentang Alpha Talassemia yer…

 
 
 
Name Card
 
 

Fakta Nutrisi VitaLea Shaklee

Assalamualaikum… apa khabar semua??? Harap semua sihat2lah hendaknya, cuaca tak menentu ni jaga2 dengan kesihatan diri dan keluarga, terutamanya anak-anak… KakNgah pun baru baik demam dan sakit tekak, mujur sehari jer.. tak melarat. Anak kecil KakNgah plak dah hampir seminggu batuk & selsema, mulanya demam jer pastu dengan cuaca yang tak menentu ni melarat pulak batuk dan selsema. Alhamdulillah harini dah bertambah baik…

Okeh… tinggalkan pasal keluarga KakNgah. Sebelum ni KakNgah pernah beritahu kenapa VitaLea Shaklee pilihan yang tepat untuk KakNgah so harini KakNgah kongsikannya dengan lebih detail fakta nutrisi VitaLea yang menjadikannya multivitamin yang terbaik dunia.

Vitamin A

  • Fungsi ~ Membantu tumbesaran janin, kesihatan mata, mencegah rabun malam, anti-oksida, meningkatkan daya tahan tubuh, melawan kanser dan anti aging.
  • Sumber ~ Hati, minyak ikan, susu, sayuran hijau, buah-buahan berwarna oren.
  • Kesan kekurangan ~ Rabun malam, kurang daya tahan badan dan kulit yang tidak sihat.

Vitamin D

  • Fungsi ~ Meningkatkan penyerapan kalsium untuk menguatkan tulang dan gigi, mencegah penyakit tulang lembut.
  • Sumber ~ Susu, minyak ikan dan kuning telur.
  • Kesan kekurangan ~ Gigi rosak, kekejangan kaki, osteoporosis dan psoriasis.

Vitamin E

  • Fungsi ~ Anti-oksida, anti-aging, melawan kanser, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, atritis, mengurangkan kesan parut, mencantikan kulit dan baik untuk sistem produktif lelaki.
  • Sumber ~ Biji-bijian, telur, susu, mentega dan sayuran.
  • Kesan kekurangan ~ kemandulan dan penuaan.

Vitamin C

  • Fungsi ~ Anti-oksida, melawan kanser, merangsang formasi kolagen, meningkatkan daya tahan badan, percepatkan sembuh luka, mencegah selsema, gusi berdarah, darah beku dan hidung berdarah.
  • Sumber ~ Orange, kiwi, mangga, brokoli, kentang dan jeruk.
  • Kesan kekurangan ~ mudah mendapat infeksi pada luka dan gusi berdarah.

Asid Folik

  • Fungsi ~ Membantu tumbesaran janin, mengurangkan stress, anemia, thalassemia, pembentukan sel darah merah, mengoptimumkan fungsi otak, kesihatan kulit, kesihatan jantung dan kanser servick.
  • Sumber ~ Bayam, kacang, asparagus, hati, betik dan kentang
  • Kesan kekurangan ~ anemia dan keletihan

Vitamin B1

  • Fungsi ~ Menukarkan makanan kepada tenaga, membina dan merangsang peredaran darah, menguatkan memori, mengurangkan keresahan dan stress.
  • Sumber ~ Susu, roti, ayam, ikan dan gandum.
  • Kesan kekurangan ~ kulit kering dan kurang daya tahan.

Vitamin B2

  • Fungsi ~ Membina sel darah merah, kesihatan kulit, tumbesaran tubuh badan, menukarkan makan kepada tenaga.
  • Sumber ~ hati, telur susu.
  • Kesan kekurangan ~ kulit kering.

Vitamin B3

  • Fungsi ~ Menukarkan makan kepada tenaga, menghasilkan hormon, merangsang peredaran darah, merawat sakit kepala, migrain, ulser, nafas berbau dan baik untuk perut dan usus.
  • Sumber ~ hati, telur dan kacang tanah.
  • Kesan kekurangan ~ pitam, insomnia, kejang, sistem pencernaan terganggu.

Vitamin B6

  • Fungsi ~ kuatkan imun badan, baik untuk otak, memetabolisma protin, memberikan tenaga, kurangkan stress.
  • Sumber ~ Telur, daging, kentang dan kubis.
  • Kesan kekurangan ~ kekejangan, anemia dan kebas.

Vitamin B12

  • Fungsi ~ membantu tumbesaran janin, membantu selera makan, baik untuk saraf, memori dan kecerdasan fizikal.
  • Sumber ~ susu, produk tenusu, kerang, telur dan daging.
  • Kesan kekurangan ~ anemia, keletihan, keresahan, diabetes dan rabun.

Vitamin B5

  • Fungsi ~ meredakan tekanan, mengurangan sembelit, mempercepatkan sembuhan luka.
  • Sumber ~ sayur hijau, daging, susu, hati
  • Kesan kekurangan ~ sembelit.

Biotin

  • Fungsi ~ melengkapkan keperluan B-Compleks, mencegah rabun, memetabolismakan tenaga, menurunkan berat badan, menjaga kadar gula dalam darah dan radang kulit.
  • Sumber ~kekacang, telur, keju dan daging.
  • Kesan kekurangan ~ sakit otot, anemia, diabetes.

Kalsium

  • Fungsi ~ Menguatkan tulang dan gigi, mengekalkan kadar dengupan jantung normal.
  • Sumber ~ sayuran berdaun, kekacang, susu,
  • Kesan kekurangan ~ osteoporosis, tulang lembut, kejang, insomnia dan darah beku.

Fosforus

  • Fungsi ~ meningkatkan kepadatan tulang, mencegah pereputan tulang, membantu tumbesaran dan meredakan kesakitan akibat artristis.
  • Sumber ~ jenis2 berry..
  • Kesan kekurangan ~ anoreksia, diabetes, osteoporisis.

Iodin

  • Fungsi ~ membantu tumbesaran, meningkatkan IQ kanak-kanak, mengawal berat badan, membina ligamen/ otot dan kesinambungan tisu-tisu.
  • Sumber ~ sumber makanan laut seperti ikan, udang, ketam, sotong dan rumpai laut.
  • Kesan kekurangan ~ keletihan

Zat Besi

  • Fungsi ~ membentuk hemaglobin, meredakan kesakitan PMS, membantu melawan penyakit, mengelakkan keletihan dan membantu dalam tumbesaran.
  • Sumber ~ bayam, hati, kerang, daging, belimbing dan kacang soya.
  • Kesan kekurangan ~ Keletihan, anemia.

Magnesium

  • Fungsi ~ Baik untuk kesihatan tulang, merehatkan otot dan sistem saraf dan mencegah tekanan.
  • Sumber ~ Bayam, almond, kopi,
  • Kesan kekurangan ~ Batu karang, diabetes, hati, sakit jantung dan masalah penghadaman.

Copper

  • Fungsi ~ membantu menukarkan zat besi kepada hemoglobin, kesihatan rambut, edema, masalah berkaitan tulang dan masalah kebengkakkan.
  • Sumber ~
  • Kesan kekurangan ~ anemia, keletihan, osteoporosis

Zink

  • Fungsi ~ Mempercepatkan sembuhan luka, membantu dalam keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, baik untuk masalah deria bau dan rasa, baik untuk ketajaman minda..
  • Sumber ~ kekacang, bijirin, hati, kerang, ayam dan daging.
  • Kesan kekurangan ~ kemandulan, masalah rambut gugur dan kelumumur.

Banyakkan kandungan vitamin dalam VitaLea ni, klu tak.. takderlah namanya multivitamin tetapi VitaLea memang lengkaplah dengan pelbagai kandungan vitamin yang diperlukan badan kita. Dengan pengambilan 2biji sehari dah cukup membantu anda yang kurang gemar mengambil pil makanan tambahan.

Tahukah Anda!!! Multivitamin Tambahan Mengurangkan Risiko Kanser Lelaki sebanyak 8%.

Jika anda seorang lelaki, adakah anda masih berkira-kira untuk mendapatkannya? Jika anda berminat untuk mencubanya, jangan malu2 untuk menghubungi KakNgah kay…

 
 
 
Name Card
 

Iodin Penting untuk Wanita Hamil! Adakah Anda Mendapat Secukupnya?

“Tahukah anda, iodin adalah satu kepentingan untuk anda semasa hamil, menyusu dan merancang untuk hamil?”

Fungsi iodin yang diketahui ialah sebagai bahagian perlu kepada hormon thyroid. Hormon  thyroid mengatur banyak aktiviti berlainan termasuk tumbesaran, pembiakan , fungsi neuromuskular, pertumbuhan kulit dan rambut, metabolisma selular, dan menolong melepaskan tenaga ke dalam sel. Badan kita biasanya mengandungi 20 – 30mgs iodin. Lebih kurang 60% daripadanya terdapat dalam kilang thyroid, selebihnya didapati pada keseluruhan tisu badan , terutamanya dalam ovari, otot dan darah.

hamilSatu artikel baru-baru ini yang disiarkan dalam Jurnal Persatuan Perubatan Amerika (JAMA) telah menimbulkan kesedaran mengenai kekurangan iodin di kalangan wanita hamil . Ibu-ibu di Amerika Syarikat mungkin tidak sedar bahawa mereka mempunyai risiko kekurangan iodin, dan bahawa tahap rendah nutrien ini memberikan kesan yang negatif pada kesihatan kedua-dua ibu dan anak dalam kandungan mereka. 

Tidak seperti kebanyakan nutrien penting lain, badan anda tidak mempunyai keupayaan untuk mengeluarkan bekalan iodin dengan sendiri. Ia perlu diambil sama ada daripada sumber makanan atau melalui suplemen . 

Sumber Makanan ~ udang kara, tiram, sardin dan rumpai laut adalah sumber iodin yang baik. Jumlah iodin yang terkandung dalam susu dan telur adalah ditentukan oleh jumlah iodin yang terdapat dalam makanan ternakan tersebut. Kandungan iodin yang terdapat pada sayur-sayuran adalah berbeza mengikut jumlah kandungan iodin yang terdapat pada tanah.

Sumber Supplement ~ Vita-Lea [Multivitamin] dari Shaklee menawarkan keperluan iodin yang diperlukan oleh ibu-ibu hamil bagi menampung keperluan nutrein yang diperlukan.

vita-leaVita-Lea Shaklee merupakan multi-vitamin yang pertama dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai Vitalize-Mineral dan disingkatkan sebutan kepada Vita-Min dan perkataan vitamin yang disebut kini asalnya dari Shaklee. Tabletnya yang disaluti serbuk nutrisi – spirulina dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan berteknologi eksplosif yang kompleks, disebut sebagai Explo-tab. Ia merupakan multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protien untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

Ujian Klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Vita-Lea telah dipilih oleh Center of Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000.

Jadi apa yang anda dapat daripada artikel ini ?

Jika anda hamil atau merancang untuk hamil tidak lama lagi, pastikan pilihan anda semasa membeli multivitimin lengkap dengan iodin agar anda dan bayi anda mendapat keperluan nutrein yang mencukupi. Vita-Lea Shaklee sememangnya PILIHAN KAKNGAH!

 
 
 
SID
KakNgah/ Fieza
SID : 885414
H/P No. : 018-664 5415 @ 012-664 4494
COD : Jalan Kebun, Bukit Rimau, Shah Alam & Kota Kemuning.