Pengalaman “BERCINTA” dengan ESP.

Alhamdulillah, semangat tengahari ni nak up-date blog bila ada kengkawan yang sudi share kisah mereka bersama ESP, rata-ratanya di kalangan ibu-ibu juga anak-anak muda yang mahu kelihatan lebih menawan, ewahhh… 🙂 Mata ni mengantuk sesangat, tadi pergi hantar anak ke sekolah pun terhuyung hayang bawa motor, huhhu… Mr. hubby tak nak belikan kereta, takut wife nya merajuk bawa diri plak, kihkihkih…. Ok, tengahari ni, KakNgah share poster jerk, tu pun pinjam poster kawan Shaklee yang memang rajin bebenor buat poster, KakNgah pun rajin la juga 😛 tapi tak cretive cam papaglamz.com nih.. hihhi..

wpid-img_20150305_100736.jpgKakNgah punya pengalaman bersama ESP pun dia buatkan poster, rajin kan papaglamz nih.. 🙂

wpid-img_20150305_131613.jpgwpid-img_20150305_131616.jpgwpid-img_20150305_131623.jpgwpid-img_20150305_131628.jpgwpid-img_20150305_131632.jpgwpid-img_20150305_131635.jpgHahha.. amacam, puas hati dengan sharing dari kengkawan yang menggunakan ESP sebagai minuman tambah tenaga, diet, memekatkan susu ibu, tambah berat badan (macam KakNgah), kulit halus mulus, kulit cerah dan baik juga semasa anda sedang hamil… Alhamdulillah, semuanya hasil usaha dan berkat kesabaran dan pilihan ibu-ibu, apapun semuanya dengan izin Allah jua.

Ok, sedikit info ESP yang anda perlu tahu :

  • ESP (Energizing Soy Protein) adalah soya yang berkualiti tinggi yang berjaya dihasilkan.
  • Merupakan protin kacang soya pertama dicipta.
  • Diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif.
  • Satu-satunya produk yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.
  • Kacang soya yang diunakan adalah “non GMO” yang mana ia di proses pada kadar suhu yang rendah.
  • Turut diperkaya dengan dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
  • Rendah Glisemik Indeks iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai untuk pesakit diabetes dan mereka yang inginkan diet seimbang.
  • Setiap 850g (setin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya yang memberikan sumber tenaga segera dan bertahan lama.

TAHUKAH ANDA?

Satu hidangan ESP adalah bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

Apapun TQs yer Faizal kerana sudi share poster yang cantik cam wife awak tuh, 😀 Kepada anda yang berada sekitar Kuantan dan inginkan supplement terbaik untuk anda, bolehlah menghubungi sahabat saya Faizal papaglamz.com yer, dia boleh COD kan..

Pada anda yang berdekatan KakNgah pula, jom kita roger-roger, apa supplement yang anda mahukan, insyaAllah KakNgah cuba membantu anda untuk dapatkan supplement yang sudah semestinya SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI!

✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415 (KakNgah)
 COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Advertisements

Alhamdulillah… Berat Badan Sudah Bertambah

image

Dah berapa hari nak share tapi terbengkalai dek kekalutan.. hihhi.. Alhamdulillah, memang KakNgah sendiri tak menyangka berat KakNgah dah naik 2 kg dari sebelum ni berat KakNgah 48kg (SINI). Happy tak terkata! So disebabkan kat luar sana sendiri dah ramai yang bertanya, bagaimana nak naikkan berat badan so kat sini KakNgah share sket untuk anda semua.. 🙂 Salah satunya adalah konsisten dengan pengambilan suplemen.

Apakah Suplemen Yang KakNgah Amalkan?

image

ESP (Energizing Soy Protein)

• ESP satu-satunya produk yang berada di pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan tubuh.
• Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
• Tinggi dengan protein yang diperlukan tubuh dan memberikan sumber tenaga segera yang lama.
• non-GMO.
• Membekalkan protein lengkap untuk mereka yang kurang berat badan bagi membina otot yang sihat dengan cara pengambilan dan keperluan tubuh.

image

MealShake

• Kaya dengan nutrein lengkap untuk keperluan tubuh.
• Tinggi dengan vitamin dan mineral serta zat perlu.
• Membekalkan nutrisi kepada sel tubuh.
• Membantu tumbesaran, mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan tubuh untuk membina tulang, dan sel-sel untuk membesar.

image

Vitalea (multivitamin)

• Merupakan multivitamin pertama di dunia yang dicipta.
• Mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang di ekstrak daripada sayuran dan buah-buahan, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA.
• Di formulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.
• Sesuai untuk mereka yang mahukan diet seimbang – kurus atau gemuk!

image

B Complex

• Membantu mengurangkan stress – yang boleh menyebabkan obesiti ATAU kurang berat badan.
• Menukarkan makanan dan gula kepada tenaga.
• Lengkap dengan 8 kompenan B yang diperlukan tubuh seperti saranan RDA.

Ermmmm… 4 jenis suplemen ni lah KakNgah makan dengan teratur untuk naikkan berat badan. Set suplement ni baru RM406.00 dimana Vitalea dan B complex untuk pengambilan 4 bulan manakala ESP dan Mealshake untuk sebulan consume.

Apapun KakNgah perlu naikkan lagi 5 kg untuk dapatkan berat badan yg sessuai dengan ketinggian KakNgah… 🙂

image

Berminat? hubungi KakNgah ye untuk harga yang lebih jimat, nanti KakNgah kongsikan tip dan konsultasi untuk anda. 🙂


✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Metabolisme | Overweight VS Underweight

Assalamualaikum… ahha, jumpa lagi dalam entry kali nih “Metabolisme | Overweight VS Underweight” setelah beberapa hari tidak meng”update”, huhhu… Apa yang nak KakNgah kongsikan? entry kali nih berbeza sket dari entry sebelum-sebelum nih, apapun jom kita kenal lebih dekat dengan maksud sebenar “Metabolisme” dahulu…

kadar metaMetabolisme

Metabolisme adalah kadar dimana badan kita membakar kalori, kebanyakkan mereka yang overweight memiliki kadar metabolisme yang rendah, sebaliknya orang yang underweight pula mempunyai kadar metabolisme yang tinggi. Setiap orang mempunyai kadar metabolisme yang berlainan walaupun mereka makan dan melakukan senaman yang sama namun pembakaran kalori adalah berbeza.

Faktor Metabolisme Yang Tidak Boleh Diubah

  • Usia ~ kadar metabolisme akan turun sebanyak 5% setiap 10 tahun setelah mencecah umur 40 tahun.
  • Jantina ~ Selalunya lelaki mempunyai kadar metabolisme yang tinggi kerana mereka mempunyai otot yang lebih.
  • Keturunan ~ mempunyai genetik rendah/ tinggi dalam generasi sebelumnya.
  • Masalah tyroid (hyper/hypo) yang menyebabkan kegemukkan.

Antara makanan yang membantu meningkatkan metabolisme adalah :

  • Halia
  • Teh cina
  • Kopi
  • Oats
  • Oren
  • Cili
  • Yogurt
  • Kari
  • Asparagus
  • Tomato
  • Bawang putih
  • Brokoli
  • Almond
  • Telur
  • Kubis
  • Timun
  • dan lain-lain…

Wahhhh, senarai-senarai nih semua kegemaran KakNgah, patutlah KakNgah ni makin kering… 😀 . Nampak gayanya sebagai seorang yang underweight, perlulah jauhi atau kurangkan pengambilan seperti senarai di atas.

Hahha.. dah faham dengan sepenuhnya berkenaan metabolisme nih?

Nak diet secara sihat tanpa merisikokan diri sendiri?

Selain menjaga pemakanan dan senaman dalam diet sihat, Shaklee menawarkan beberapa makanan tambahan untuk anda disamping keperluan nutrein secukupnya dalam tubuh anda. Jom kita lihat apakah supplement yang membantu anda untuk naikkan berat badan atau yang ingin mengurangkan berat badan.

****************************************

Overweight Supplement

wpid-img_20140710_103629_wm.jpg

  • HerbLax ~ Menyah toksin dari dalam badan bagi membantu proses diet lebih lancar.
  • Lecithin ~ Membakar lemak baru dan kolestrol jahat.
  • Cichh Energy Tea Mix ~ Memberikan tenaga disamping mengurangkan berat badan dan inci anda.
  • Cinch Shake Mix (Chocolate/ Vanilla & Coffee Late’) ~ Membina otot agar kulit anda tidak mengelebeh (berlebih) 😀

omega bakar lemakAdd on Omega Guard bagi membakar lemak-lemak termendap dalam badan anda!!! :-/

****************************************

Underweight Supplement

wpid-img_20140710_114511_wm_wm.jpg

  • ESP ~ Berperanan dam membina otot dan protein yang mencukupi untuk tubuh.
  • Mealshake ~ Multivitamin lengkap untuk anak-anak juga orang dewasa yang kekurangan nutrein.
  • VitaLea ~ Multivitamin lengkap untuk dewasa yang lebih gemar memilih pil dari minuman sebagai tambahan nutrein dalam badan.
  • B-Com ~ Membantu menaikkan selera makan disamping memberikan tenaga untuk anda.

Ermmm…. dah cukup info untuk masalah overweight/underweight anda? Sila click mengikut pilihan anda di bawah… 😀

Overweight / DIET 

wpid-img_20140715_074415_wm.jpg

Underweight 

wpid-img_20140715_074415_wm.jpg

Jika anda inginkan diet tetapi kurang berminat untuk consume lebih supplement anda bolehlah memilih Shaklee Vivix dimana bulan ini Julai 2014 adalah promo BUY 6 FREE 1 Vivix.

 

  Pertanyaan lanjut untuk order & Konsultasi boleh roger2 dengan KakNgah yer.. 😀

 
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

 

 

 

 

Sebelum Kahwin 51kg, Selepas Kahwin 48kg???

kurusAiiyarkkk!!!! sebelum kawen arrr.. berat 51kg, selepas kawen berat jadi 48kg? Satu hari 10 kali makan pun badan tak mau naik, satu kali 3 pinggan nasi makan pun badan teeetap tak mau naik?

BUNTU???

Apakah Penyebab Kurang Berat Badan?

Masalah kurang berat badan adalah disebabkan oleh gaya pemakanan yang tidak sihat. Jika masalah berlebihan berat badan dikaitkan dengan risiko penyakit kronik, masalah kurang berat badan pula ada kaitan dengan masalah yang berkemungkinan seperti :

  • Osteoporosis (wanita).
  • Masalah seksual (lelaki).
  • Kekurangan metabolisma badan.
  • Kecelaruan pemakanan seperti Anoreksia Nervosa atau Bulimia.
  • Masalah perubatan yang lain.

Bagaimana untuk menambah berat badan dengan cara yang sihat?

Tip yang sihat dan praktikal untuk menambah berat badan :

  • Rancang untuk menambah hidangan makanan.
    Makan melebihi keperluan merupakan kunci untuk penambahan berat badan. Oleh itu, anda perlu menambah pengambilan makanan anda.
  • Bersnek secara bijak.
    Bersnek secara bijak memainkan peranan utama dalam meningkatkan berat badan. Selain daripada menambah hidangan, ianya penting untuk meningkatkan pengambilan tenaga. Pilih snek yang mengandungi kalori tambahan, vitamin dan mineral. Contohnya keju atau mentega kacang ditambahkan pada biskut kraker.
  • Pilih makanan yang berkalori tinggi.
    Pilih makanan berkalori tinggi untuk menambah berat badan. Pilih makanan atau menu berdasarkan Piramid Makanan Malaysia dan digalakkan untuk mengambil saiz hidangan tambahan. Bagi mereka yang mengalami kekurangan berat badan, digalakkan untuk makan walaupun mereka tidak lapar.
  • Elakkan melangkau waktu makan utama.
    Hidangan utama seperti sarapan, makan tengah hari dan makan malam perlu diambil dan pengambilan snek sihat di antara waktu makan adalah digalakkan.
  • Bagaimana anda boleh mula?
    Mulakan dengan memilih makanan berkalori tinggi daripada setiap kumpulan makanan berdasarkan Piramid Makanan Malaysia. Ianya termasuk lemak, minyak dan gula dalam kadar yang sederhana. Sasarkan pengambilan makanan berdasarkan bilangan hidangan yang maksimum bagi setiap kumpulan makanan tersebut. Penambahan kalori berlebihan secara kreatif di dalam hidangan pada setiap hari akan memberi keseronokan semasa menikmati   hidangan. Contoh : pemilihan minuman berkalori tinggi, penambahan keju dan sos di dalam sandwic.
  • Sasarkan kenaikan berat badan secara beransur.
  • Semak keperluan tenaga harian untuk mengetahui berapa tenaga yang diperlukan untuk meningkatkan berat badan.

Bagaimana untuk Pastikan Berat Badan Normal Atau Tidak?

Cuba check Indeks Jisim Tubuh [IJT] / BMI anda dahulu dan lihat jadual dibawah untuk memastikan dimana tahap BMI anda.

Jika IJT anda (kg/m2)  adalah : Anda adalah
< 18.5 Kekurangan berat badan
18.5 – 24.9 Normal
25 – 30 Berlebihan berat badan
30 atau lebih Obes

Selain pemakanan dan senaman yang baik anda juga boleh mengamalkan makanan tambahan [supplement] bagi membantu kekurangan protin dan vitamin di dalam badan dimana pemakanan seharian juga sebenarnya kurang membantu kerana beberapa faktor yang tidak dapat dielakkan, [KakNgah akan kongsikan di post yang akan datang.. InsyaAllah..]. Antara supplement yang disyorkan adalah :

Meal Shakes

MShakeMeal Shakes merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu. Sesuai untuk semua peringkat umur dari kanak-kanak hingga dewasa.

B-Complex

b-com

B-Complex lengkap dengan 8 kompenan penting vitamin B yang diperlukan tubuh termasuk 100% biotin dan asid folik. Kesemua 8 kompenan tersebut perlu ada bersama bagi mendapatkan keseimbangan dan kebersanan yang sempurna. B-Complex mengawalatur kadar metabolisme dalam badan, menukarkan makanan kepada tenaga, membantu tumbesaran, mencegah anemia dan melawan tekanan.

VitaLea [Multivitamin]

vita-lea

VitaLea membantu dalam menyediakan asas nutrisi lengkap kepada tubuh, memastikan pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon. Juga sangat membantu dalam stimulasi metabolisma badan.

osteBagi yang mengalami masalah osteoporosis anda digalakkan mengambil OsteMatrik bagi membantu masalah tulang rapuh akibat kekurangan kalsium. ATAU anda boleh jadikan susu yang tinggi kalsium sebagai minuman wajib anda dan jika anda bukan penggemar susu, OsteMatrix lah jawapannya. Hanya dengan amalkan 4 biji sebelum tidur, ianya sungguh membantu dalam masalah kekurangan kalsium anda.

Ini adalah asas supplement yang boleh anda amalkan untuk memastikan anda mendapat berat badan yang ideal. Jika anda mempunyai budget yang lebih, KakNgah sarankan anda ambil bersama ESP bagi membantu dalam penyerapan supplement yang lebih baik dalam badan, InsyaAllah…

KakNgah dah try tapi baby KakNgah yang chubby terlebih.. minum susu ibu kan, habis khasiat tu ditarik ke dia… hahha…

482669_488580224531175_2040830957_n3 askar melayu kesayangan… Chubby x sikecil yang x kecil tuh??? ahaks!!!

Meh..meh.. dapatkan dengan harga istimewa lagi murah apabila anda membelinya dari KakNgah… Jangan segan, jangan malu, roger2 KakNgah sekarang jugak! 🙂

 
 
 
SID
KakNgah/ Fieza
SID : 885414
H/P No. : 018-664 5415 @ 012-664 4494
COD : Jalan Kebun, Bukit Rimau, Shah Alam & Kota Kemuning.
 
 
 

Kebaikan MealShakes Shaklee Untuk Kanak-Kanak

testi-mealshake1Hahha… ini sedikit jerk testimonial daripada ibu-ibu yang mencuba MealShakes kepada anak-anak mereka. Sebut jer MealShakes Shaklee, semua dah tahu ianya amat sesuai untuk kanak-kanak. Sudah ramai ibu-ibu dan ayah-ayah di luar sana yang sangat berpuas hati dengan MealShakes Shaklee, tak terkata. Manfaatnya memang tak terhingga, antara manfaat yang boleh dikongsikan adalah :

  • Nutrisi Lengkap ~ Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu untuk keperluan tubuh. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh. Ia turut mengandungi lechitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.
  • Membekal Nutrisi kepada Sel-Sel Tubuh ~ Kaya dengan protin (tanpa laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.
  • Membantu Tumbesaran ~ Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.
  • Anti-Oksida ~ Mengandungi Vitamin A, C, E, Zinc, selanium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.
  • Detoksifikasi ~ Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.
  • Kelazatan Rasanya ~ minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi; penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan. Sesuai diamalkan oleh semua golongan umur bermula seusia kanak-kanak hingga ke usia ‘banyak’.. hehhe…

Note: Sesuai untuk anak-anak Autisme kerana MealShakes kaya dengan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu. Kandungan zinc dan B12 membantu dalam perkembangan otak mereka.

Nak cuba?? meh2… roger2 ng KakNgah dan dapatkan dengan harga yang lebih istimewa hanya dari KakNgah…

 
 
 
SID
KakNgah/ Fieza
SID : 885414
H/P No. : 018-664 5415 @ 012-664 4494
COD : Jalan Kebun, Bukit Rimau, Shah Alam & Kota Kemuning.