Promo April 2015 ~ Lebih Hebat & Lebih Jimat!

Alhamdulillah, bersua kembali setelah hampir dua minggu tak menaip di blog.. Eh, cam rancangan khas la plak… 🙂  1 April 2015, tarikh keramat kut untuk semua orang di Malaysia nih, ya… bermulanya episod baru GST dalam kebanyakkan barang keperluan hidup kita. Sedih, terkilan semua terasa tapi kita sebagai rakyat terpaksa menerima dengan hati terbuka.

Apa pendapat KakNgah tentang GST?

Mahu atau tidak perlu jugalah menerimanya dan kita sebagai pengguna perlu lebih berusaha untuk mencapai taraf hidup yang lebih baik, mungkin berat tapi demi masa depan dan kehidupakan anak-anak, kita sebagai ibu-bapa perlu lebih bekerja keras. Nak merungut pun cam tak der gunanya, semua dah disyaratkan sebegini kan… Apa yang perlu, positifkan diri! InsyaAllah mungkin secara tak langsung kehidupan kita lebih baik dari yang ada sekarang, Allah itu kan sebaik-baik perancangnya… percaya padaNYA dah cukup baik untuk kita… 😀

Hahha… dah stop pasal GST, kita tengok promo bulan nih, nak beli mai rogers KakNgah kay… #GST GET SHAKLEE TODAY!

image

★★★★★★★★★★

image


Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Perlukah Detox untuk Usus Anda?

“If Your Colon Isn’t Clean, You’ll Never Get Well”

Erm… agak-agak u olls lah kan, perlu ke detox untuk diri kita nih?

Jawapannya sudah semestinya YA! Bila usus kotor penuh dengan toksin, sampai bila-bila pun kita sukar sihat sebab toksin yang dalam usus itulah yang mengganggu penyerapan vitamin, mineral dan nutrisi dalam badan.

KENAPA ANDA PERLU MENCUCI USUS??

Apa yang berlaku di dalam perut manusia ?

Organ-organ dalam sistem pencernaan badan manusia mengandungi sebahagian besar lingkungan perut manusia. Segala apa yang dimakan dan diminum akan diserap oleh perut, usus kecil dan usus besar serta dihadamkan sebelum dihantar ke usus kecil untuk diproses. Terdapat 30 juta bulu-bulu kecil yang bertugas untuk menyerap makanan yang telah diproses untuk dihantar ke seluruh bahagian sel tubuh yang memerlukannya. Contoh bahagian-bahagian sel badan yang memerlukan ekstrak zat-zat makanan:

1. Bahagian sel yang sedang membesar seperti otot-otot badan
2. Bahagian sel yang sedang bertumbuh seperti rambut yang sedang memanjang
3. Bahagian sel yang sedang memanjang seperti tulang-tulang kaki atau tangan
4. Bahagian sel yang sedang digantikan seperti kuku yang telah dipotong

Penukaran makanan kepada tinja

Selepas itu barulah hampas ( bakinya ) yang tidak digunakan atau diproses akan dihantar ke usus besar untuk diproses menjadi bahan buangan yang akhirnya akan disingkir keluar sebagai tinja ( najis ) melalui proses penyahtinjaan.

Makanan tercemar merosakkan sistem pencernaan

Kebanyakan bahan makanan dan minuman sekarang telah dicampur bahan-bahan kimia seperti bahan pengawet, perisa tambahan, bahan pewarna dll yang menjejaskan keaslian bahan asal makanan atau minuman itu sendiri. Jika bahan pengawet digunakan untuk mengekalkan keadaan baru makanan atau minuman itu daripada rosak ( basi ), tentunya ia akan menjejaskan kebolehan sistem badan manusia untuk mencernakannya. Tambahan pula kini lebih banyak makanan dan minuman yang telah tercemar semasa disediakan seperti asap rokok, asap kenderaan, debu-debu dari jalan, habuk yang berterbangan di udara, losyen tangan, air klorin dll. Kesannya menyebabkan darah berasid, sistem perjalanan darah terjejas dan mengundang penyakit-penyakit kronik seperti strok, darah tinggi, sakit jantung dll.

Kesan buruk akibat pencernaan tidak sempurna

Proses penyahtinjaan ( penyingkiran bahan buangan ) yang sempurna akan mengeluarkan toksid ( toksin / racun ) dari dalam badan manusia. Tetapi jika proses ini terganggu, ianya akan menjejaskan kestabilan sistem badan seperti :

  • mengurangkan daya imunisasi badan
  • kekembungan, perut berangin
  • mempercepatkan penuaan
  • sakit dada, sesak nafas
  • serangan angin ahmar
  • mulut & nafas berbau
  • buah pinggang mengecil
  • masalah kulit

Usus kotor boleh menyebabkan kanser ( barah ) ?

Implikasi yang paling serius adalah usus akan kekurangan oksigen akibat dihadang oleh sisa-sisa kotoran yang telah menjadi pejal dan mendap pada dinding usus. Mengikut kajian yang dijalankan, individu dewasa yang normal akan mengumpulkan sejumlah 6 kilogram sisa pepejal ini sejak kecil jika tidak mengamalkan pemakanan yang betul atau memakan bahan yang mengandungi bahan kimia. Sel-sel usus akan menjadi lemah dan dalam banyak kes telah menyebabkan barah perut.

Oleh itu, usus manusia perlu dicuci dan dibersihkan dengan sempurna mengikut kaedah yang betul menggunakan sumber semulajadi yang tidak akan memberi kesan sampingan jangka panjang kecuali tindakbalas sementara semasa penyesuaian sahaja.

Apakah Sumber Semulajadi Pilihan KakNgah?

KakNgah memilih Herb-LaxTM dari Shaklee kerana ianya memang yang SEMULAJADI, SELAMAT & BERKESAN.

Herb-LaxTM Shaklee didatangkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas.*

Bagi menangani kesulitan membuang air besar, Herb-LaxTM yang lembut boleh membantu.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa).  Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

TAHUKAH ANDA ? Usus adalah rumah penyakit…

Jika anda ingin kekal sihat dan cergas, pastikan usus anda senantiasa dibersihkan daripada makanan-makanan yang tercemar. Dengan pengambilan Herb-Lax sekali atau 2 kali setiap minggu akan memastikan anda lebih sihat dan bebas penyakit, InsyaAllah… dan jika ada kelapangan KakNgah akan kongsikan lagi info berkenaan HerbLax di post akan datang…

*****************************************

Harga Runcit : RM52.50
Kandungan per botol : 120 tablets
Tempoh Penggunaan : 3 Bulan ke 7 Bulan (mengikut pengambilan anda seminggu sekali atau 2 kali… )
 

Jika anda berminat untuk dapatkan nya dengan harga yang lebih jimat, join member jerk… RM65.00 (WM) RM75.00 (EM). Tak kisah la nak makan sendiri pun sebab join member ni seumur hidup tau… 😀

 
 
Name Card
 
 
 

Promo Jan 14′ ~ BUY 6 FREE 1 Alfalfa Complex

Bismillah.. walhamdulillah…

PROMO Jan 14′

BUY 6 FREE 1 Alfalfa Complex kini KEMBALI!!!

Dan anda juga boleh membuat pilihan dengan SET COMBO ALFALFA COMPLEX mengikut masalah kesihatan anda dengan harga yang lebih jimat berganda…

Order???

 
 
Name Card
 
 

Kebaikan MealShakes Shaklee Untuk Kanak-Kanak

testi-mealshake1Hahha… ini sedikit jerk testimonial daripada ibu-ibu yang mencuba MealShakes kepada anak-anak mereka. Sebut jer MealShakes Shaklee, semua dah tahu ianya amat sesuai untuk kanak-kanak. Sudah ramai ibu-ibu dan ayah-ayah di luar sana yang sangat berpuas hati dengan MealShakes Shaklee, tak terkata. Manfaatnya memang tak terhingga, antara manfaat yang boleh dikongsikan adalah :

  • Nutrisi Lengkap ~ Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu untuk keperluan tubuh. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh. Ia turut mengandungi lechitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.
  • Membekal Nutrisi kepada Sel-Sel Tubuh ~ Kaya dengan protin (tanpa laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.
  • Membantu Tumbesaran ~ Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.
  • Anti-Oksida ~ Mengandungi Vitamin A, C, E, Zinc, selanium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.
  • Detoksifikasi ~ Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.
  • Kelazatan Rasanya ~ minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi; penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan. Sesuai diamalkan oleh semua golongan umur bermula seusia kanak-kanak hingga ke usia ‘banyak’.. hehhe…

Note: Sesuai untuk anak-anak Autisme kerana MealShakes kaya dengan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu. Kandungan zinc dan B12 membantu dalam perkembangan otak mereka.

Nak cuba?? meh2… roger2 ng KakNgah dan dapatkan dengan harga yang lebih istimewa hanya dari KakNgah…

 
 
 
SID
KakNgah/ Fieza
SID : 885414
H/P No. : 018-664 5415 @ 012-664 4494
COD : Jalan Kebun, Bukit Rimau, Shah Alam & Kota Kemuning.