Saya Sentiasa Ingin Sihat!

image

Siapa sependapat dengan KakNgah? KakNgah ni memang cerewet dengan kesihatan, seboleh-bolehnya KakNgah sentiasa ingin sihat untuk keluarga. Kalau diri tak sihat, macam mana nak jaga keluarga kan… 🙂

Bagi KakNgah kesihatan itu satu anugerah yang tak terhingga buat kita semua, tanpa kesihatan yang baik banyak benda yang akan terhalang, ibadah kita pun mungkin akan tercicir, betul tak.?

Shaklee!

Ya, KakNgah memilih untuk amalkan gaya hidup sihat dengan memilih makanan tambahan dari suplemen Shaklee untuk KakNgah dan juga keluarga. Alhamdulillah, memang selama KakNgah mencuba beberapa suplement Shaklee ni, rata-ratanya memang memuaskan hati. Sebagai seorang Thalassaemia, nutrein tambahan untuk diri memang diperlukan. Ok, KakNgah kongsikan beberapa suplemen yang telah KakNgah consume selama dua tahun ++ ini. Antaranya :

VitaLea (multivitamin)

image

VitaLea Shaklee engkap dengan iron, biotin dan nutrein lengkap untuk badan KakNgah bagi proses membina sel darah merah. Seperti diketahui umum, seorang thalassaemia terlibat dengan kekurangan darah merah seakan anemia gtu. Jadi pengamvilan VitaLea sangat membantu KakNgah kekal cergas dan sihat.

Info Produk
Retail Price : RM88.00 [hubungi KakNgah untuk best price]
Size : 120 tabs (2~4 bulan pengambilan)

Sustained Release Vita-C

image

Vita-C Shaklee ni dah cukup popular di semua peringkat umur tidak kira lelaki dan wanita, bangsa dan agama. Yang sebenarnya KakNgah kurang gemar dengan rasa asam limaunya sebab al-maklumlah KakNgah memang tak gemarkan LIMAU… 😀 Namun Vita-C ini juga sangatlah membantu masalah KakNgah berkaitan jerawat, gusi berdarah, stress, thalassaemia dan kulit.

Info Produk
Retail Price : RM92.00 [hubungi KakNgah untuk best price]
Size : 180 tabs (3~6 bulan pengambilan)

B Complex

image

Hahha… B Complex ni sangat membantu dalam membina sel darah merah yang sihat bila di ambil bersama VitaLea dan SR Vita C. Stress! alhamdulillah B Complex juga sedikit sebanyak membantu KakNgah menangani stress dalam menguruskan 3 heros yang memang boleh dikategorikan agak lasak. 🙂  

Info Produk
Retail Price : RM53.00 [hubungi KakNgah untuk best price]
Size : 120 tabs (4 bulan pengambilan)

OsteMatrix (kalsium)

image

Setiap biji OsteMatrik agak kecil, licin dan mudah untuk ditelan juga sesuai bagi kanak-kanak seawal usia 4 tahun. KakNgah amalkan OsteMatrix sebagai kalsium utama KakNgah bagi menjaga kesihatan tulang. Mungkin semua dah mengetahui bahawa wanita yang makin meningkat umurnya, makin ia memerlukan kalsium untuk kesihatan tulang. Wanita amat perlukan kalsium kerana kalsium wanita lebih cepat hilang semasa hamil dan menyusukan bayi, semua sumber kalsium dari badan akan diserap ke bayi anda jadi jaga-jaga… Oste juga sangat membantu memudahkan penghadaman dan dapat mengurangkan magrain KakNgah, Alhamdulillah…

Info Produk
Retail Price : RM61.00 [hubungi KakNgah untuk best price]
Size : 120 tabs (sebulan pengambilan)

ESP (Energizing Soy Protein)

image

Hahha… ini lagi satu produk paling hot dikalangan ibu-ibu hamil dan menyusu. Sangat membantu dalam memberikan protein lengkap dan tenaga kepada si ibu yang sering keletihan dan kelaparan, hehheww… Ya memang sangat diakui, KakNgah sendiri pun memang tak lepaskan peluang menikmati minuman seringkas ESP. Mudah mengenyangkan orang macam KakNgah yang sering lapar dan lapar.. KakNgah kuat makan tau 😀  . ESP non-gmo adalah pilihan terbaik buat KakNgah, KakNgah memang gemarkan yang lebih semulajadi dan berkhasiat.

Pulak tu bulan ni Shaklee adakan promo untuk ESP so janganlah lepaskan peluang yang ada.

image

Info Produk
Retail Price : RM150.00 [hubungi KakNgah untuk best price]
Size : 850g (sebulan pengambilan)

Vivix

image

Berani KakNgah katakan, kalau anda bertanya apakah vitamin paling istimewa dalam dari Shaklee, tentu sekali jawapan KakNgah adalah VIVIX. Boleh termimpi-mimpi bila tak dapat beli Vivix, angau tau… 😛  info lanjut boleh click ke LINK INI.

Info Produk
Retail Price : RM475.00 [hubungi KakNgah untuk best price]
Size : 150ml (sebulan pengambilan)

GLA Complex

image

GLA ini KakNgah try masa anak kecil KakNgah berusia setahun 8 bulan, itu pun sebab “P” belum berteman… risau takut sangkut 😀  so KakNgah consume GLA dan selepas seminggu consume, dengan relanya “P” pun datang… Alhamdulillah, GLA Complex ni membantu menstabilkan hormone kita, elok juga untuk masalah jerawat yang tak tahu nak hilang-hilang. Masalah kegemukan akibat hormone yang kurang stabil pun boleh consume GLA.

Info Produk
Retail Price : RM91.00 [hubungi KakNgah untuk best price]
Size : 60 capsules (sebulan pengambilan)

HerbLax

image

KakNgah ni jenis ada masalah sket nak membuang jika berubah tempat, jadi kalau nak balik kg ke, pergi jenjalan jauh sampai 2 3 hari gtu, memang KakNgah bawakan sekali HerbLax. Kalau biar najis bersarang kat dalam kan, tak baik untuk usus, boleh jadi buasir tau. Salah satunya fungsi herblax ni adalah DETOX! Terbaik sangat tau… kengkawan KakNgah yang try pun memang akan repeat order baliklah… 🙂

Info Produk
Retail Price : RM52.00 [hubungi KakNgah untuk best price]
Size : 120 tabs (3 ~ 7 bulan pengambilan)

NutriFeron

image

NutriFeron! Alhamdulillah, setiap kali badan ni rasa tak sihat, cepat-cepat ambil NutriFeron, insyaAllah badan cepat recover balik.. Takder nak berlarutan lelama, ini salah satu suplemen yang wajib ada di rumah untuk satu keluarga. NutriFeron ni merupakan interferon semulajadi yang dicipta dan hanya terdapat dari Shaklee jer, siap dipatenkan pun..

Info Produk
Retail Price : RM181.00 [hubungi KakNgah untuk best price]
Size : 30 sachets (7 bulan pengambilan)

Ini antara yang di ambil KakNgah lah, next time lebih lagi tapi tunggu untuk result yang terbaik akan KakNgah kongsikan lagi. Pilihan suami KakNgah pun ada, next time akan dikongsikan yer…

Untuk order suplemen dan konsultasi secara PERCUMA, sila hubungi KakNgah yer… 🙂


✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Jenis-Jenis Kanser Kanak-Kanak | Retinoblastoma

image

Retinoblastoma! Pertama kali KakNgah dengar tentang penyakit nih. Di Malaysia pun hanya dalam 5% ~ 10% sahaja so memang kebanyakkan ibu bapa tidak menyedari masalah yang dihadapi oleh anak-anak mereka. Kesannya juga boleh menjadi parah dan berisiko! Dari hasil google, kat Malaysia nih ada satu kes yang dijumpai, tu pun dah lama, tengok kat SINI yer.

Apakah Retinoblastoma?

Retinoblastoma adalah kanser mata yang berlaku hanya pada kanak-kanak. Ia adalah kanser kanak-kanak yang sangat muda. Dua pertiga daripada pesakit retinoblastoma didiagnosis sebelum mereka berumur 2 tahun dan lebih daripada 90 peratus didiagnosis sebelum usia 5.

Retinoblastoma boleh terjadi dalam dua bentuk:

• Kira-kira 75 peratus daripada kanak-kanak yang retinoblastoma mempunyai satu tumor pada sebelah mata. Ini dipanggil retinoblastoma satu pihak dan ia selalunya berlaku sekitar 2 tahun.
• Kira-kira 25 peratus daripada kanak-kanak yang mempunyai tumor retinoblastoma dalam kedua-dua mata. Ini dipanggil retinoblastoma dua hala atau multifocal dan ia selalunya berlaku sebelum usia 1.

PUNCA

1) Punca daripada keterunan

• Peluang untuk menghidap retinoblastoma lebih tinggi iaitu sebanyak 50 peratus.
• Biasanya kedua-dua mata kanak-kanak terbabit akan dijangkiti oleh ketumbuhan yang banya.
• Ketumbuhan tersebut akan mula ketara pada usia kanak-kanak berkenaan 18 bulan ataupun lebih awal.
• Lebih terdedah kepada risiko untuk menghidap kanser pada bahagian anggota badan yang lain.

2) Punca bukan dari keturunan

• Ketumbuhan tersebut akan mula ketara ketika kanak-kanak itu berusia dua tahun.
• Biasanya hanya sebelah mata yang akan dijangkiti dan membabitkan satu ketumbuhan sahaja.
• Penyakit tersebut tidak akan diturunkan kepada anak-anak.

TANDA-TANDA

1) Terdapat tanda putih pada anak mata (leucocoria)

• Sebanyak 60 peratus pesakit mendapati anak mata mereka mempunyai tanda putih pada peringkat awal retinoblastoma.
• Pada peringkat awal, ibu bapa akan dapat mengesan sesekali tanda berkenaan contohnya dalam keadaan cahaya lampu yang malap atau melalui penglihatan kanak-kanak tersebut yang tidak tepat.
• Setelah ketumbuhan itu semakin membesar tanda putih akan lebih ketara pada mata kanak-kanak berkenaan.
• Kadangkala sekiranya dilihat pada gambar akan kelihatan tanda di kedua-dua mata pesakit tidak serupa iaitu sebelah mata yang normal akan merah dan mata dijangkiti didapati seperti normal.
• Ibu bapa yang mendapati anak mereka memiliki tanda tersebut dinasihatkan supaya mendapatkan pemeriksaan daripada doktor pakar mata.

2) Mata juling

• Sebanyak 20 peratus pesakit mengalami tanda-tanda masalah mata juling.
• Ibu bapa perlu mendapatkan pemeriksaan secepat mungkin daripada doktor pakar mata sekiranya mendapati anak mereka mengalami masalah mata juling.

3) Mata kemerahan dan membengkak (peringkat akhir).

• Pada peringkat ini pesakit terlewat untuk mendapatkan rawatan kerana ketumbuhan tersebut telah merebak.
• Ramai ibu bapa yang dapat mengesan tanda putih atau kejulingan pada mata anak mereka tetapi malangnya mereka tidak mendapatkan rawatan segera sehingga mata kanak-kanak terbabit membengkak selepas beberapa bulan.
• Ada juga pesakit telah mendapatkan rawatan diagnosis daripada doktor pakar tetapi ibu bapa menolak untuk meneruskannya sehingga ketumbuhan itu berada di tahap serius.
• Pada tahap seumpama ini, rawatan secara drastik diperlukan dan biasanya pesakit sukar untuk diselamatkan.

DIAGNOSIS

Rawatan diagnosis seperti ujian CT Scan dan ultra bunyi akan dilakukan terhadap pesakit yang disyaki menghidap retinoblastoma.

Tujuan rawatan:

• Untuk menyelamatkan penglihatan dan juga nyawa kanak-kanak terbabit.
• Rawatan juga bergantung kepada tahap dan saiz ketumbuhan.
• Ketumbuhan kecil boleh dirawat dengan menggunakan rawatan secara laser atau cryotherapy dan biasanya kaedah tersebut mampu melindungi penglihatan pesakit.
• Apabila kanser mula merebak hampir keseluruhan bahagian mata, pembedahan untuk membuang mata yang dijangkiti itu diperlukan.
• Dengan rawatan kimoterapi ia dapat mengurangkan kadar ketumbuhan dan seterusnya pesakit boleh menjalani rawatan secara laser atau cryotherapy. Rawatan tersebut juga diperlukan apabila barah telah merebak pada bahagian luar bola mata dan seluruh tubuh pesakit.
• Rawatan secara radiasi boleh dilakukan pada bahagian mata yang mengalami ketumbuhan. Bagaimanapun, rawatan itu boleh mendedahkan pesakit kepada komplikasi lain seperti kecacatan teruk pada muka, kerosakan pada bahagian lain struktur okular (ocular) dan terdedah kepada penyakit kanser yang lain.

KESAN JANGKA PANJANG KEPADA PESAKIT RETINOBLASTOMA

• Pesakit mudah terdedah kepada lain-lain penyakit barah apabila mereka semakin meningkat dewasa.
• Biasanya pesakit yang pernah menghidap retinoblastoma akan terdedah kepada penyakit barah tulang.
• Ibu bapa perlu menerima kenyataan bahawa anak mereka mungkin akan hilang penglihatan sekiranya ketumbuhan tersebut semakin membesar sehingga memaksa doktor melakukan pembedahan untuk membuang mata kanak-kanak terbabit.

LANGKAH YANG PERLU DiAMBIL OLEH AHLI KELUARGA PESAKIT

• Semua ahli keluarga pesakit dinasihatkan supaya mendapatkan pemeriksaan daripada doktor pakar.
• Pemeriksaan itu penting sekiranya retinoblastoma merupakan penyakit turun-temurun keluarga terlibat.
• Ibu bapa diminta supaya menerima nasihat doktor pakar demi keselamatan nyawa pesakit.

Adakah Suplement Shaklee Yang Membantu?

image

Alhamdulillah, ADA! ikhtiar dari sahabat kita ni dengan menggunakan Shaklee Vivix dan NutriFeron sangat membantu.

Bagaimana Vivix dan NutriFeron membantu?

Vivix
• Kaya dengan anti-oksidan yang tinggi iaitu polyphenol dan resvetrol dimana ianya mampu memperbaiki dan melindungi sehingga ke tahap sel DNA dengan 4 mekanisma pada tahap sellular.
• Vivix juga kaya dengan Vitamin A yang membantu mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

NutriFeron
• Merupakan antiferon semulajadi yang mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunologlobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. • Dapat menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser.
• Berfungsi untuk membunuh T-cells, B-cells dan makrofag.
• Selain daripada itu juga, ia mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu kemoterapi.

Hahha… betullah tuh kan… Alhamdulillah, kita cuba berikhtiar namun Allah yang memberikan kesembuhan sepenuhnya… 🙂

Ada lagi, bagi memastikan anak kekal sihat dan cergas elok berikan MealShake. Bulan ni promo MealShake BUY 3 FREE 1 pula tuh, rugi tak borong bebanyak…

image

Lagi TESTIMONIALS Vivix

https://kakngahsihat.wordpress.com/2014/01/14/testimonial-diri-sendiri-consume-vivix-shaklee-memang-terbaik/

https://kakngahsihat.wordpress.com/2014/09/16/supplement-shaklee-penyebab-kanser/

https://kakngahsihat.wordpress.com/2014/04/19/shaklee-vivix-testimonial-collection-international-user/

 Pertanyaan lanjut untuk order & Konsultasi boleh roger2 dengan KakNgah yer.. 😀


✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Supplement Shaklee Penyebab Kanser?

image

Ermmm… nampaknya masih ramai yang berada di luar sana mengatakan atau hanya “dengar-dengar” kononnya Supplement Shaklee penyebab kanser! Kelakar bila seorang sahabat berwhatsapp KakNgah bertanyakan hal demikian. Tapi untunglah dia bertanya, kalau tak… mati point lah KakNgah nak menulis kan… 😛

Apakah yang di maksudkan Cancer (kanser)?

Cancer adalah juga dikenali sebagai tumor malignan, sekumpulan penyakit yang melibatkan pertumbuhan sel tidak normal yang berpotensi untuk menyerang atau merebak ke bahagian badan yang lain. Tidak semua tumor adalah kanser. ; tumor benigna tidak merebak ke bahagian badan yang lain. Tanda-tanda dan gejala-gejala yang mungkin termasuk: . . ketulan baru, pendarahan yang tidak normal, batuk yang berpanjangan, kehilangan berat badan yang tidak dapat dijelaskan, dan perubahan dalam pergerakan usus, antara lain. Sementara gejala-gejala ini mungkin menunjukkan kanser mereka juga boleh berlaku disebabkan oleh isu-isu lain. Terdapat lebih 100 jenis kanser yang berbeza yang memberi kesan yang diketahui manusia.

Apakah Penyebab Cancer?

Sebahagian besar kanser, sebanyak 90-95 % kes adalah disebabkan oleh faktor-faktor alam sekitar. Baki 5-10% adalah disebabkan oleh genetik diwarisi. Alam Sekitar, seperti yang digunakan oleh penyelidik kanser, ertinya apa-apa sebab yang tidak diwarisi secara genetik, seperti gaya hidup, ekonomi dan faktor-faktor tingkah laku, dan bukan semata-mata pencemaran. Biasanya faktor-faktor alam sekitar yang menyumbang kepada kematian kanser termasuk tembakau ( 25-30 %) , pemakanan dan obesiti ( 30-35 %) , jangkitan (15-20 %) , radiasi (kedua-dua mengion dan bukan mengion , sehingga 10 %) , tekanan, kurangnya aktiviti fizikal, dan pencemaran alam sekitar.

Ia adalah hampir mustahil untuk membuktikan apa yang menyebabkan kanser di mana-mana individu, kerana kanser mempunyai beberapa sebab yang mungkin. Sebagai contoh, jika seseorang yang menggunakan lebih tembakau akan mendapat kanser paru-paru, maka ia mungkin disebabkan oleh penggunaan tembakau, tetapi  kerana semua orang mempunyai peluang kecil untuk mendapat kanser paru-paru akibat daripada pencemaran udara atau radiasi, maka ada kemungkinan kecil bahawa kanser tersebut dibangunkan kerana pencemaran udara atau radiasi. Canser sebenarnya adalah tidak diwarisi atau berjangkit.

Hahha…. nampak tak? tak plak tertulisnya supplement penyebab canser, nak-nak supplement Shaklee. hihhi… Kebanyakan supplement membantu dalam mengurangkan sedikit demi sedikit penyakit yang dihidapi dan peringkat demi peringkat akan membantu memulihkan penyakit, InsyaAllah dan alhamdulillah boleh membantu. Antara supplement Shaklee yang sangat membantu dalam masalah kanser adalah :

1) Carotomax ~ RM74.00

image

• Beta Carotene Carotomax adalah tinggi dengan anti-oksidan yang mampu menyekat aktiviti bahan kanser dengan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Baik untuk menurangkan risiko kanser terutama kanser payudara, prostat dan paru-paru. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

2) Vitamin E ~ RM149.00

image

• Pengambilan lebih daripada 1,200 IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser dengan menghalang dan melawan tumor. Juga membantu dalam mengurangkan kerosakkan akibat radikal bebas.
• Juga baik untuk masalah katarak & masalah penglihatan.

3) Omega Guard ~ RM136.00

image

• Kajian juga telah menunjukan bahawa omega-3 boleh mencegah kanser payudara, prostat, paru-paru dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas kanser pesakit untuk berfungsi dengan lebih effektif.

4) Vitamin C ~ RM92.00

image

• Vitamin C merupakan satu-satunya anti-oksidan yang tinggi dan mampu menghadilkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untu melawan sel-sel kanser dan membuang kimia merbahaya dari tubuh dengan berkesan.
• Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

5) GLA Complex ~ RM91.00

image

• Juga terkenal dengan anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, membantu menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

6) Cinch Energy Tea ~ RM131

image

• Kandungan Red Tea Extract yang terdapat di dalam Cinch Energy Tea merupakan anti-oksidan yang kuat dimana ianya dikenali sebagai ‘polifenol’ – pejuang kanser yang kuat.
• Pilifenol membantu kerosakan badan yang disebabkan oleh radikal bebas.
• Dikaji sebagai pencegahan kanser dan sebgai agen yang boleh menghalang daripada merebak.

7) Nutiferon ~ RM181.00

image

• Merupakan antiferon semulajadi yang mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunologlobulin melawan sel-sel tumor dan kanser.
• Dapat menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser.
• Berfungsi untuk membunuh T-cells, B-cells dan makrofag.
• Selain daripada itu juga, ia mapu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu kemoterapi.

8) Garlic ~ RM47.00

image

• Membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser – Nitrosamine.

9) Alfalfa Complex ~ RM53.00 (S), RM97.00 (L)

image

• Memakan 30~50 tablet untuk mengurangkan kealkalian badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

10) Vivix™ ~ RM475.00

image

• Kaya dengan anti-oksidan yang tinggi iaitu polyphenol dan resvetrol dimana ianya mampu memperbaiki dan melindungi sehingga ke tahap sel DNA dengan 4 mekanisma pasda tahap sellular.

TESTIMONIALS

image

image

image

image

image

KakNgah rasa anda boleh menilai dengan sendiri tahap keberkesanannya Supplement Shaklee dalam masalah kesihatan. Alhamdulillah dan insyaAllah, kita ikhtiar dan semuanya datang dari Allah juga untuk memulihkannya dan tak salah untuk anda mencubanya…

Hubungi KakNgah yer…. 😀

Pertanyaan lanjut & Order Shaklee
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Shaklee Boy!

Selamat Hari Lahir Along! Semoga anak babah & ummi menjadi anak yang soleh… Kami semua sayang along, mmmuahhh…

Ummi doakan along berjaya di dunia dan akhirat.. InsyaAllah. 🙂

image

Alhamdulillah.. dah 7 tahun pun anak sulung KakNgah ni, tak sangka dah besar pun, dah boleh diharapkan pun… Dalam keluarga dialah yang susah nak sakit tetapi kerisauan tetap ada dalam hati nih… Kami sekeluarga masing-masing sakit mata tapi tak pulak dengan dia, Alhamdulillah…

Disebabkan semua pakat sakit mata so… KakNgah memang berikan anak-anak Nutriferon untuk imun badan diaorang… Alhamdulillah cepat je elok sakit mata diaorang semua, 4 hari jerk. Sakit mata KakNgah plak yang makan masa seminggu nak elok… hihhi…

image

Hahha… ni stock yang sentiasa ada dalam rumah, pengambilan seminggu sekali jer pun untuk ketahanan sistem badan kita. Kalau korang nak tahu, dalam kajian klinikal yang dijalankan telah menunjukan NutriFeron® telah memberi kesan secara positif terhadap sel-sel pembunuh semulajadi. NutriFeron merupakan sokongan tambahan bagi penemuan hebat dalam sains sistem imun.

TAHUKAH ANDA?
Setiap hari tubuh diserang oleh tekanan, pengambilan makanan yang tidak sihat, pencemaran dan kelesuan yang senantiasa menyerang sistem imun tubuh. Supplement NuriFeron® merupakan satu-satunya produk yang membantu menyokong sistem imun anda secara semulajadi dan selamat.

Info :
Price : RM181.25
Size : 30 sachets

Pertanyaan lanjut & Order Shaklee
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Batuk Berpanjangan? Petua dan Supplement.

SIREH!!! kenangan sungguh dengan daun sireh nih, masa kecik-kecik dulu, KakNgah memang tak lepaskan peluang makan sireh yang dah di gobek dek arwah atuk… sedap, merah menyala mulut dan gigi… hahha…

Apa pulak kene mengena sireh dan tajuk ini kali? hahha… kalau anda ingin tahu, sireh merupakan penawar batuk yang paling mujaraplah… Kenapa? Ermm… ni nak kongsi nih, dah lebih 2 minggu KakNgah batuk, bila malam dengan cuaca yang dingin dan kipas sejuk mulalah menyirap. Bila dah sejuk batuk sampai terkucil-kucil.. huarrrr… tak bleh tahan, tekak ni miang tak sudah. Siang malam bertahan ngan batuk, malamlah yang paling teruk.

UBAT??? bukan makin elok tapi makin teruk plak jadinya… lagilah buat KakNgah tak senang nak buat sebarang kejer, tidur pun tak cukup sampai satu tahap batuk sehingga nafas pun tersekat. Ngap NutriFeron, alhamdulillah elok tetapi bila malam dan sejuk mulalah tak berhenti batuknya…

Dah mati akal, sekali jiran syorkan kunyah sireh bersama sedikit gula… malamnya tidur tak sedar diri… hahha, kelat2 sireh tulah yang menghilangkan gatal-gatal tekak dan secara automatik batuk pun reda. 3 hari 3 malam KakNgah ngap sireh, lagipun memang KakNgah gemar makan sireh so tak menjadi masalah untuk KakNgah makannya.. hehhe…

NutriFeron ~ KakNgah amalkan NutriFeron juga agar antibodi terjaga dan mengelakkan terjangkit kepada anak kecil KakNgah, almaklumlah anak kecik masih menyusu badan so sedikit sebanyak akan berjangkit dengan anak. Alhamdulillah, dengan NutriFeron anak kecil KakNgah tidak terjangkit dimana mula-mulanya ada sedikit batuk…

Omega Guard ~ ni satu supplement yang banyak membantu mencairkan kahak, biasalah batuk ni selalunya mesti bersangkut ngan kahak kan…

Ini jer perkongsian dari KakNgah, saja nak share kebaikkan sireh yang membantu masalah batuk berpanjangan ini, moga perkongsian ini dapat membantu anda semua… Jom ler share jika anda rasakan ianya berbaloi dan berkesan untuk anda…

Jika anda ingin mencari supplement untuk kesihatan anda, silalah jengah-jengah dan jangan lupa hubungi KakNgah untuk order atau anda sendiri berminat untuk join member… 😀

 

 ⌨ Pertanyaan lanjut & Order Shaklee;

✍ PM : Kakngah Sihat
✉ Email: nafizashuib@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
➲ COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Kemuning.

 

 

Selamat Hari Lahir Muhammad Idraki..

wpid-IMG_20140222_200946.jpg Muhammad Idraki Bin Mohd Jafni dilahirkan di Hospital Kuala Pilah @ Hospital Tuanku Ampuan Najihah, Kuala Pilah, Negeri Sembilan tanggal 23 Februari 2010 (selasa) bersamaan 09 Rabi’al-Awwal 1431, jam 5:12 minit petang… Anak ke-2 daripada 3 orang adik beradik.

Angah (panggilan dalam keluarga) pada hari ni genap 4 tahun usianya, bertubuh sederhana tetapi petah bercakap walaupun agak pelat. Gemar melukis dan mewarna, gemar beraktiviti lasak dan mencabar, berkeyakinan tinggi dan berkehendak apa yang dia nak kan… sungguh mencabar sket dengan yang sorang nih… 🙂 bukan KakNgah jer yang fening, babahnya pun kadang2 kurang bersabar jadinya…

Seorang Beta Thalassaemia Trait, tidak boleh terlalu lasak dan terlebih beraktiviti, silap2 demam dan hidung berdarah, xcely harini memang angah demam coz semalam seharian meronda2 (pict semalam di playground Giant, Shah Alam). Nak-nak dengan cuaca yang tak menentu sekarang, memang mudah dihinggap penyakit namun alhamdulillah KakNgah bekalkan Angah dan anak-anak yang lain dengan supplement Shaklee seperti MealShake, Chewable Vita C dan Omega Guard. Seminggu sekali KakNgah berikan NutriFeron agar mereka bebas daripada penyakit berjangkit.

Alhamdulillah sejak consume supplement tersebut hidung angah jarang berdarah, 2 atau 3 bulan sekali jer berdarah hidung, selalunya seminggu 2 atau 3 kali hidung angah pasti berdarah. Mungkin ada yang tak percaya namun itulah hakikatnya anak-anak thalassaemia termasuk KakNgah sendiri so supplement tu dah kira wajib untuk diambil…

wpid-IMG-20140223-WA0015.jpgAktiviti tengahari tadi.. (ingatkan dia lukis hantu, rupa-rupanya orang… hahha…)

Setiap orang mahukan zuriat yang beramal soleh, bijaksana dan mahir dalam mendalami ilmu agama mahukan ilmu dunia, begitu juga harapan KakNgah. Semoga anak ummi Muhammad Idraki boleh menjadi anak dan umat yang bertaqwa kepada Allah dan yang berjaya di dunia dan akhirat serta dapat dibanggakan oleh semua orang, InsyaAllah…. Ummi dan Babah sayangkan angah juga along dan Arsyad.. ❤ ❤ ❤

 
 
Name Card