NutriFeron™ ~ Penemuan Pertama InterFeron.

nutriSekilas fakta yang anda perlu tahu tentang NutriferonTM

Dicipta oleh pakar imun, Dr. Yasuhiko Kojima
Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh pakar imun – Dr. Yasuhiko Kojima.

Lebih daripada 40 Tahun Penyelidikan

Dr. Kojima berjaya mencipta NutriferonTM selepas beberapa kali menjalankan ujikaji dan penilaian terhadap beribu-ribu sebatian dan lebih daripada 200 herba lain.

NutriferonTM mengandungi satu campuran proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi yang berasal daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower.  Hanya boleh didapati secara eksklusif melalui Shaklee.

***********************************************

InterFeron merupakan penemuan terhebat dalam bidang immunologi dimana ianya merupakan satu-satunya yang mula ditemui oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari Universiti Tokyo pada tahun 1954.

Apakah InterFeron?

Interferon adalah protein yang dihasilkan secara semula jadi oleh sel di dalam tubuh untuk melindungi tubuh daripada serangan pelbagai penyakit, contohnya pada sel-sel darah putih, sel-sel pembunuh alami, fibroblast-fibroblast, dan sel-sel epithelial.

Tubuh secara semulajadi dapat membentuk tiga macam interferon, iaitu interferon alfa, beta, dan gamma. Dilihat dari struktur tiga dimensinya, interferon alfa dan beta mempunyai persamaan (homology) yang tinggi dan sering dinamakan interferon I. Sementara itu, interferon gamma mempunyai struktur yang berbeza dan biasanya juga disebut interferon II.

Interferon dihasilkan oleh tubuh apabila mendapat serangan dari pelbagai agen penyakit . Namun, umumnya jumlah yang dihasilkan tidak mencukupi untuk melawan agen penyakit yang berkembang biak dengan cepat . Kerana itu, bekalan interferon dari luar diperlukan dan kemudian dijadikan sebagai jenis terapi yang termasuk ke dalam jenis imunoterapi ( imunoterapi ). Inilah yang menjadi idea awal penggunaan interferon sebagai ubat .

Apakah Manfaat Nutriferon?
  • Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari – ianya adalah satu-satu interferon semulajadi di dunia. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh: T-cells, B-cells and makrofag.
  • Melawan kanser & Tumor – Inteferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsangdan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. dapat mengurangkan ketidakselesaan sewaktu rawatan terapi.
  • Melindungi dari Influenza – Ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selsema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.
  • Meringankan stress dan kelesuan – Meringankan kemudaratan yang disebabkan oleh keresahan stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk.
  • Melambatkan penuaan – Formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Justeru sel-sel juga akan jadi sihat.
  • Mengurangkan infeksi oleh pesakit Hepatitis B & C – Keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan, seperti kembung perut, rasa mual muntah dan lain-lain kepada pesakit Hepatitis B & C.
  • Mempertingkatkan Menopaus – Hypertensi, tahap kolesterol yang tinggi, kitaran darah dan masalah lain berkaitan menopaus akan menjadi lebih baik.
  • Mempertingkatkan PMS – Terbukti secara klinikal mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, kegelisahan, imsomnia dan mood swing.

Banyakkan manfaatnya… nak tahu lagi tentang manfaat-manfaat lain, kene lah mencubanya… Tak kenal maka tak chennnta kan.. Bagi anda yang ingin mencuba, moh roger2 nga KakNgah, jangan malu2 kay…

 
 
 
Name Card
 
 
 

Kini Vivix™ Shaklee Telahpun Dipatenkan!

Alhamdulillah… seronok dengan promo bulan nih… berlumba-lumba pakat dok order Vivix™ Shaklee, ada yang beli untuk diri sendiri, ada yang beli untuk mak ayah dan juga mentua, berbaloi-baloi manfaatnya…

Lapan tahun yang lalu, Roger telah membeli beberapa bidang tanaman Anggur Muscadine untuk diproses kepada Vivix™ Shaklee! Beliau ingin membuktikan bahawa Vivix™ Shaklee berkesan dalam memperbaiki tahap kesihatan seseorang dengan lebih baik. Berita baiknya Vivix™ Shaklee ternyata berkesan dan hasilnya kini Vivix™ Shaklee di patenkan oleh Pejabat Paten Amerika Syarikat pada awal August 2013 ini!

Apa yang istimewanya Aggur Muscadine?

Anggur Muscadine / anggur muskat ini dikatakan adalah sejenis anggur liar yang istimewa, yang mana ianya mempunyai 20 kromosom dan saiznya adalah sebesar sebiji bola golf. Oleh kerana ia mempunyai lebihan pasangan kromosom ni, bermakna ia menyediakan lebih banyak manfaat pada kesihatan termasuk fungsi imun yang tinggi dan antioksida terbaik. Anggur ini hidup di kawasan ekstrem dan tumbuh liar, menjadikan ia mengandungi banyak polifenol dan resveratrol. Ia juga mengandungi asid ellagik, yakni sejenis polifenol yang tiada dalam anggur jenis lain. Asid ellagik mempunyai peranan dalam menghentikan bahan kimia penyebab kanser, juga anti virus dan anti bakteria.

Selain Anggur Muscadine, Vivix™ Shaklee juga diperkaya dengan Purple carrot, Elderberry [Sambucus Nigra] dan Polygonum Cuspidatum. Jom kita tengok khasiat dan manfaat setiap bahan kandungannya…

Lobak Ungu [Purple carrot]

Lobak ungu memang bukan kebiasaan bagi kita rakyat Malaysia. Lobak ungu ini adalah sumber terbaik VITAMIN A dan mengandungi PHYTOKIMIA termasuk CAROTENOID, PHENOLIC, POLYACETYLENES, ISOCOUMARINS dan SESQUITERPENES.

Lobak ungu juga mengandungi ANTHOCYANINS iaitu antioksida yang mustajab. dan ia jugalah yang menyebabkan warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran. Jadi jika kita lihat warna buah berry, ia menunjukkan bahawa ia mengandungi banyak anthicyanins terutama buah beri biru yang mana ia mengandungi aktiviti antioksidan yang tertinggi.

Anthocyanins adalah antioksida utama dalam lobak ungu-kuning dan ungu oren, tetapi kandungan antioksidan yang paling tinggi wujud dalam lobak ungu-kuning. Dan asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak dalam semua jenis lobak. Asid klorogenik inilah yang dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang dikaitkan dengan pengambilan kopi.

Kajian telah menunjukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk antioksidan, anti radang, anti mikribial dan anti carcinogen. Ia juga mempamerkan kesan pada salur darah, platlet, dan lipoprotin yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

Elderberry [Sambucus Nigra]

Elderberries mengandungi bahan semulajadi yang dipanggil flavonoid yang mempunyai sifat antioksidan dan boleh membantu mencegah kerosakan sel-sel badan. Ianya juga membantu dalam mengurangkan bengkak, melawan keradangan, dan meningkatkan sistem imun.

Kajian telah mendapati bahawa elderberry dapat meredakan gejala selesema seperti demam, sakit kepala, sakit tekak, keletihan, batuk, dan sakit badan. Beberapa kajian telah mencadangkan bahawa elderberry boleh membantu dengan jangkitan sinus bakteria atau bronkitis.

Kesimpulannya elderberry membantu dalam menangani masalah jantung, strok, stress, memperbaiki masalah penghadaman dan penglihatan.

Polygonum Cuspidatum

Polygonum cuspidatum atau lebih dikenali sebagai knotweed Jepun, adalah tumbuhan berbunga invasif. Polygonum cuspidatum digunakan untuk menghasilkan makanan tambahan resveratrol kerana ianya mudah didapati dan cepat membesar. Antara manfaat utama polygonum cuspidatum adalah :

  • Kawalan kolesterol ~ Masyarakat saintifik percaya bahawa ekstrak polygonum cuspidatum boleh mengurangkan paras kolesterol yang tinggi pada manusia , sekali gus mengurangkan risiko serangan jantung dan trombosis. Makanan yang kaya dengan resveratrol boleh mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular , merendahkan jumlah kolesterol , dan menurunkan kolesterol LDL. “
  • Kesan antioksidan ~ Resveratrol adalah antioksidan. Antioksidan mencegah kerosakan kepada sel-sel oleh radikal bebas. Resveratrol dipercayai dapat membantu mencegah penyakit kardiovaskular dan kanser selain membantu dalam mengurangkan berat badan dan meningkatkan stamina seseorang atlet.

Jika anda ingin dapatkan Vivix™ Shaklee dengan harga yang extra murah, November inilah masanya… Anda juga layak mendapat keahlian PERCUMA+Cash Money… sapa nak bagi kan..kan..kan.. moh buat order sekarang!

 
 
 
SID
KakNgah/ Fieza
SID : 885414
H/P No. : 018-664 5415 @ 012-664 4494
COD : Jalan Kebun, Bukit Rimau, Shah Alam & Kota Kemuning.
 

November ~ Sihat, Cergas & Awet Muda

Promosi Nov. 2013 - Vivix

Meletup bulan ni dengan Promo Vivix™ Shaklee ~ BUY 6 FREE 1, hahha… saper nak bagi cek non oiii! satu botol pun dah RM475.00 kay… [nak lagi murah roger2 KakNgah yer…]

Kalau anda nak tahu, Vivix™ Shaklee ni salah satu suplemen untuk kekal cantik dan tampak muda lebih 25 tahun, cer tengok SINI!, class gtu mak… KakNgah pun tergugat noh… Bukan nampak muda jer, sihat dan cergas lagi tau. Hahha… tengok2lah testimonials yang ditempek, memang puas hati tau.

TESTIMONIALS

Kecantikkan

Masalah Diabetes

Masalah Resdung

Nak Berhenti Merokok???

Hahha… nk berhenti merokok pun leh try consume Vivix™ Shaklee. Bagi yang nak order tu, leh order cepat-cepat sempena bulan promo, tak lama dah nak abeh promo ni… 10 hari je lagi! Next month produk lain plak nahhhh….

Dan yang paling bestttttt sangat anda layak mendapat KEAHLIAN SHAKLEE SECARA PERCUMA! Apa tunggu lagik!!!

 
 
 
SID
KakNgah/ Fieza
SID : 885414
H/P No. : 018-664 5415 @ 012-664 4494
COD : Jalan Kebun, Bukit Rimau, Shah Alam & Kota Kemuning.

DTX Complex™ Detok Terbaik Untuk Organ Dalaman Anda

syukurAlhamdulillah… bersyukur ke hadrat Ilahi, dapat lagi KakNgah nak berkongsikan kebaikan suplemen Shaklee untuk semua yang mencari-carinya, ada yang melalui FB KakNgah, Page dan ada juga yang sudi sms dan call KakNgah… terima kasih di atas kepercayaan anda semua, terharu… 

Sebelum nih KakNgah ada kongsikan di post yang lalu iaitu Hepatitis C Pembunuh Dalam Senyap, hari ini KakNgah kongsikan pula manfaat lain DTX Complex untuk anda semua. Semoga sama-sama kita memperoleh manfaatnya… InsyaAllah…

DTX Complex™ 

Shaklee DTX ComplexTM merupakan supplement yang dirumuskan untuk kesihatan hati – organ penting yang selalu tidak diambil berat oleh kita. Tahukah anda bahawa hati adalah pembersih racun dalam tubuh kita. Tugasnya adalah melakukan detoksifikasi setiap hari untuk memastikan seluruh organ tubuh kita berfungsi secara normal. Kita selalu sibuk untuk menjaga kebersihan usus namun tidak tahu untuk membersihkan hati dari sisa-sisa yang tidak berkenaan…

Seperti mesin basuh, setelah bersusah payah melakukan tugas pembersihan setiap hari, kualiti pembersihannya akan makin merosot jika tidak diservis. Begitu juga dengan hati kita. Pengambilan junk food, processed food, rokok, minuman beralkohol, menghidu asap kenderaan atau kilang, bahan kimia, ubat-ubatan yang berterusan akan membebankan hati kita untuk memprosesnya. 

Apabila fungsi hati terganggu, timbunan toksin dalam badan akan menyerang organ tubuh yang lain. Anda akan mudah jatuh sakit, malah kegagalan fungsi hati juga boleh menyebabkan kematian. Bantulah hati anda untuk menjalankan tugasnya dengan lebih efektif.

credit: Beyond Mama

Kandungan & Manfaat DTX Complex™  :

 wpid-dtx-complex.png

Ekstrak Biji Benih Pokok Susu Tisel (Milk Thistle Seed)

Pokok Susu Tisel

  • Ekstrak dari biji benih Pokok Susu Tisel menghasilkan 80% silymarin yang tinggi dengan antioksida.
  • Melindungi hati daripada bahan toksin termasuk dadah, racun dan bahan kimia.
  • Merawat masalah hati seperti Hepatitis dan Sirosis.
  • Mengurangkan kadar kerosakan hati akibat lebihan alkohol.
  • Membantu dan mencegah dan merawat masalah batu karang.
  • Membantu masalah kulit seperti psoriasis dan ekzema.

Articok (Artichoke)

articok

  • Membina semula sel-sel hati.
  • Merangsang pengaliran hempedu.

Dandelion

dandelion

  • Membantu fungsi hati, sangat berguna ketika berlaku kebengkakkan hati (Hepatitis) dan jaundis.
  • Membantu penghadaman dengan merangsang pengaliran hempedu dari hati dan pundi hempedu ; membantu mencegah batu karang.
  • Membantu merawat endrometriosis, bertindak sebagai julap lembut untuk masalah sembelit.
  • Meningkatkan keupayaan tubuh menyerap zat besi – melawan anemia.
  • Melawan tumor dan kanser.
  • Merendahkan gula dalam darah. Baik juga untuk masalah kekembungan dan lebihan air.

Kunyit

kunyit

  • Mengandungi curcumin ; bahan antioksida.
  • Meningkatkan kesan anti-keradangan dan membantu mengurangkan kesakitan.
  • Mempunyai kesan anti-viral terhadap HIV.

Reishi Mushrooms (Ling zhi)

reishi mushrooms

  • Membina imun – membantu dalam mencegah dan merawat kanser.
  • Mengurangkan masalah bronkitis, sinusitis.
  • Merawat sindrom keletihan yang kronik.
  • Membantu mencegah penyakit jantung.

Schizandra

schizandra

  • Ekstrak biji benih dari Schizandra ini mengandungi bahan anti oksida.
  • Ia juga berkait dalam merangsang sistesis protin, meningkatkan jumlah enzim di dalam hati untuk tujuan detoksifikasi dan memperlahankan pembentukan toksin.

Note: Saiz hidangan – 3 biji sehari (untuk 30 hari) & 90 biji / botol [RM 155.00 (WM)/RM 160 (EM)]

Hati merupakan organ terbesar di dalam tubuh manusia dan berkeupayaan dalam membina semula. Contohnya, serangan jantung akan merosakkan otot atau organ jantung. Tetapi, serangan kepada hati akibat pengambilan alkohol berlebihan boleh merosakkan hati. Namun, hati mampu membaiki organnya sendiri. Hati boleh dianggap sebagai INDUSTRI PEMPROSESAN dalam tubuh manusia, menjalankan fungsi-fungsi kritikan untuk membaiki.

Dapatkan DTX Complex™ dengan harga mampu milik apabila anda membelinya dengan KakNgah… 🙂

 
 
 
SID
KakNgah/ Fieza
SID : 885414
H/P No. : 018-664 5415 @ 012-664 4494
COD : Jalan Kebun, Bukit Rimau, Shah Alam & Kota Kemuning.

Hepatitis C Pembunuh Dalam Senyap!

Dalam dok pikior memikior apa yang nak dikongsikan, teringat plak ngan seorang sahabat nih gtau husband dia ada Hepatitis C. Kemungkinan besar persekitaran kerja suami sahabat di kilang [pembuatan benda tajam] menjadikan faktor utama menghidap Hepatitis C. Goggle punya goggle jumpa satu artikel yang boleh dikongsikan. Alhamdulillah, belek membelek dalam buku nutrisi Shaklee jumpa plak suplemen yang boleh membantu mengawal masalah Hepatitis nih, apapun jom kenal dulu…

Apa itu hepatitis C?

Hepatitis bermaksud bengkak (radang) pada hati. Hepatitis terbahagi kepada beberapa jenis. Hepatitis C ialah penyakit yang disebabkan oleh virus. Anda boleh dijangkiti virus ini melalui darah seseorang yang telahpun dijangkiti.

Bagaimana Hepatitis C Boleh Tersebar?

Anda boleh dijangkiti hepatitis C melalui:

  • perkongsian jarum suntikan jika anda menyuntik dadah ke dalam badan. Ini merupakan cara yang paling biasa hepatitis C tersebar. Dianggarkan separuh daripada penagih dadah yang menggunakan jarum suntikan menghidap hepatitis C.
  • pendedahan kepada darah yang tercemar di tempat kerja. Contohnya, jika anda bekerja dalam industri penjagaan kesihatan, ada kemungkinan kulit anda terluka terkena jarum suntikan secara tidak sengaja.
  • jarum yang tercemar yang digunakan untuk mencacah tatu atau menindik.
  • mendapat rawatan perubatan atau pergigian di sesetengah negara di mana penyakit ini banyak berlaku dan peralatan mungkin tidak disteril dengan betul.
  • anda juga boleh mendapat hepatitis C melalui hubungan seks dengan seseorang yang mempunyai virus ini.

Virus hepatitis C boleh hidup selama beberapa minggu dalam darah kering. Ini bermakna anda boleh dijangkiti melalui pencukur, gunting, pengetip kuku atau berus gigi yang anda kongsi dengan seseorang yang mempunyai virus ini.

Apakah Cara untuk Mengetahui Samada Anda Penghidap Hepatitis C?

Satu-satunya cara untuk memastikan sekiranya anda menghidap hepatitis C ialah dengan membuat ujian darah. Jika anda menghidap hepatitis C, anda mungkin tidak mempunyai sebarang simptom, atau barangkali simptom-simptomnya sangat ringan atau kabur, atau disalahertikan sebagai sesuatu yang lain. Tetapi virus ini boleh merosakkan hati secara senyap. Jika tidak dirawat, hepatitis C akhirnya boleh menyebabkan penyakit hati (cirrhosis), malah barah hati juga.

Pertama kali anda dijangkiti, anda mungkin rasa sangat letih dan tidak sihat, seolah-olah anda mendapat demam selesema. Agak jarang bagi mereka yang menghidap hepatitis C untuk mendapat jaundis, yang mana merupakan satu tanda bahawa hati tidak berfungsi dengan betul.

Jika anda menghidap hepatitis kronik, anda mungkin mempunyai simptom-simptom yang sukar dipastikan. Ini termasuk:

  • keletihan yang amat sangat
  • sakit-sakit otot
  • loya
  • kemurungan atau keresahan
  • kesakitan pada bahagian atas kanan perut anda (di mana hati anda berada)
  • lemah daya ingatan atau penumpuan.

Siapakah yang Berisiko Tinggi Menghidap Hepatitis C?

  • Mereka yang mempunyai berat badan yang berlebihan,
  • Penghidap kencing manis,
  • Pesakit darah tinggi.

Okeh.. dah tahu serba sedikit info Hepatitis C, KakNgah kongsikan suplemen yang bersesuai plak dengan masalah kesihatan berikut :

DTX Complex

Kajian menunjukkan bahawa kandungan utama di dalam Shaklee DTX Complex : ekstrak biji benih pokok susu tisel menyokong keupayaan badan menghasilkan protin bagi membantu menjana sel-sel hati.

Hati merupakan organ terbesar di dalam tubuh manusia dan berkeupayaan dalam membina semula. Contohnya, serangan jantung akan merosakkan otot atau organ jantung. Tetapi, serangan kepada hati akibat pengambilan alkohol berlebihan boleh merosakkan hati. Namun hati mampu memperbaiki organnya sendiri. Hati boleh dianggap sebagai INDUSTRI PEMPROSESAN dalam tubuh manusia, menjalankan fungsi-fungsi kritikal untuk membaiki dan melindungi organ dalaman lain daripada rosak.

NutriFeron

NutriFeron membantu mengurangkan infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B & C – Keberkesanan NutriFeron dlam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimunkan ketidakselesaan seperti kembung perut, rasa mual, muntah dan lain-lain kepada pesakit-pesakit Hepatitis B & C.

Jika anda sayangkan keluarga anda, jagalah hati anda, kebahagian keluarga adalah satu kehidupan yang amat bermakna… Hubungi KakNgah jika anda inginkannya, jangan segan2 yer…

 
 
 
SID
KakNgah/ Fieza
SID : 885414
H/P No. : 018-664 5415 @ 012-664 4494
COD : Jalan Kebun, Bukit Rimau, Shah Alam & Kota Kemuning.