Alfalfa Complex

Januari 2015, Pasti Lebih Hebat!

Posted on Updated on

Bismillah walhamdulillah, masih diberi kesempatan untuk KakNgah berkongsi di hari dan tahun yang baru. Sedih rasanya, sebab dah lama sangat tak berkongsi info kesihatan bersama pembaca KakNgah, maaf di atas kelalaian KakNgah… 😥  Cuti Sekolah ni, agak sibuk buat KakNgah, sibuk dengan 3 hero yang makin membesar. InsyaAllah selepas ini KakNgah cuba share sepatutnya untuk anda semua…

Tahun baru, promo pun barulah yer, ermmm… seperti yang anda tahu, Dec. 2014 dah berakhir dengan jualan Collagen so bulan ni tak der lagi collagen yer, ops! mungkin 10 bulan hingga setahun… Promo Vita C dan Vita E juga telah berakhir, so bulan ni promo yang lebih hebat menanti anda… Apakah ia??? hahha….

wpid-wp-1420181445071.jpeg

Ops, ada yang tak tahu VitaLea for Children? okeh, dulu masa KakNgah baru kenal Shaklee, sempat sekali jer KakNgah belikan untuk anak-anak pastu dah tak keluar lagi dah tapi permintaan yang tinggi kini Shaklee dah keluarkan semula untuk anak-anak sihat dan cergas! 🙂

Bagi anda yang ingin membuat order beserta konsultasi secara percuma, hubungi KakNgah yer… best price KakNgah bagi yer… 😀


✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Supplement Shaklee Penyebab Kanser?

Posted on Updated on

image

Ermmm… nampaknya masih ramai yang berada di luar sana mengatakan atau hanya “dengar-dengar” kononnya Supplement Shaklee penyebab kanser! Kelakar bila seorang sahabat berwhatsapp KakNgah bertanyakan hal demikian. Tapi untunglah dia bertanya, kalau tak… mati point lah KakNgah nak menulis kan… 😛

Apakah yang di maksudkan Cancer (kanser)?

Cancer adalah juga dikenali sebagai tumor malignan, sekumpulan penyakit yang melibatkan pertumbuhan sel tidak normal yang berpotensi untuk menyerang atau merebak ke bahagian badan yang lain. Tidak semua tumor adalah kanser. ; tumor benigna tidak merebak ke bahagian badan yang lain. Tanda-tanda dan gejala-gejala yang mungkin termasuk: . . ketulan baru, pendarahan yang tidak normal, batuk yang berpanjangan, kehilangan berat badan yang tidak dapat dijelaskan, dan perubahan dalam pergerakan usus, antara lain. Sementara gejala-gejala ini mungkin menunjukkan kanser mereka juga boleh berlaku disebabkan oleh isu-isu lain. Terdapat lebih 100 jenis kanser yang berbeza yang memberi kesan yang diketahui manusia.

Apakah Penyebab Cancer?

Sebahagian besar kanser, sebanyak 90-95 % kes adalah disebabkan oleh faktor-faktor alam sekitar. Baki 5-10% adalah disebabkan oleh genetik diwarisi. Alam Sekitar, seperti yang digunakan oleh penyelidik kanser, ertinya apa-apa sebab yang tidak diwarisi secara genetik, seperti gaya hidup, ekonomi dan faktor-faktor tingkah laku, dan bukan semata-mata pencemaran. Biasanya faktor-faktor alam sekitar yang menyumbang kepada kematian kanser termasuk tembakau ( 25-30 %) , pemakanan dan obesiti ( 30-35 %) , jangkitan (15-20 %) , radiasi (kedua-dua mengion dan bukan mengion , sehingga 10 %) , tekanan, kurangnya aktiviti fizikal, dan pencemaran alam sekitar.

Ia adalah hampir mustahil untuk membuktikan apa yang menyebabkan kanser di mana-mana individu, kerana kanser mempunyai beberapa sebab yang mungkin. Sebagai contoh, jika seseorang yang menggunakan lebih tembakau akan mendapat kanser paru-paru, maka ia mungkin disebabkan oleh penggunaan tembakau, tetapi  kerana semua orang mempunyai peluang kecil untuk mendapat kanser paru-paru akibat daripada pencemaran udara atau radiasi, maka ada kemungkinan kecil bahawa kanser tersebut dibangunkan kerana pencemaran udara atau radiasi. Canser sebenarnya adalah tidak diwarisi atau berjangkit.

Hahha…. nampak tak? tak plak tertulisnya supplement penyebab canser, nak-nak supplement Shaklee. hihhi… Kebanyakan supplement membantu dalam mengurangkan sedikit demi sedikit penyakit yang dihidapi dan peringkat demi peringkat akan membantu memulihkan penyakit, InsyaAllah dan alhamdulillah boleh membantu. Antara supplement Shaklee yang sangat membantu dalam masalah kanser adalah :

1) Carotomax ~ RM74.00

image

• Beta Carotene Carotomax adalah tinggi dengan anti-oksidan yang mampu menyekat aktiviti bahan kanser dengan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Baik untuk menurangkan risiko kanser terutama kanser payudara, prostat dan paru-paru. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

2) Vitamin E ~ RM149.00

image

• Pengambilan lebih daripada 1,200 IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser dengan menghalang dan melawan tumor. Juga membantu dalam mengurangkan kerosakkan akibat radikal bebas.
• Juga baik untuk masalah katarak & masalah penglihatan.

3) Omega Guard ~ RM136.00

image

• Kajian juga telah menunjukan bahawa omega-3 boleh mencegah kanser payudara, prostat, paru-paru dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas kanser pesakit untuk berfungsi dengan lebih effektif.

4) Vitamin C ~ RM92.00

image

• Vitamin C merupakan satu-satunya anti-oksidan yang tinggi dan mampu menghadilkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untu melawan sel-sel kanser dan membuang kimia merbahaya dari tubuh dengan berkesan.
• Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

5) GLA Complex ~ RM91.00

image

• Juga terkenal dengan anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, membantu menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

6) Cinch Energy Tea ~ RM131

image

• Kandungan Red Tea Extract yang terdapat di dalam Cinch Energy Tea merupakan anti-oksidan yang kuat dimana ianya dikenali sebagai ‘polifenol’ – pejuang kanser yang kuat.
• Pilifenol membantu kerosakan badan yang disebabkan oleh radikal bebas.
• Dikaji sebagai pencegahan kanser dan sebgai agen yang boleh menghalang daripada merebak.

7) Nutiferon ~ RM181.00

image

• Merupakan antiferon semulajadi yang mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunologlobulin melawan sel-sel tumor dan kanser.
• Dapat menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser.
• Berfungsi untuk membunuh T-cells, B-cells dan makrofag.
• Selain daripada itu juga, ia mapu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu kemoterapi.

8) Garlic ~ RM47.00

image

• Membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser – Nitrosamine.

9) Alfalfa Complex ~ RM53.00 (S), RM97.00 (L)

image

• Memakan 30~50 tablet untuk mengurangkan kealkalian badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

10) Vivix™ ~ RM475.00

image

• Kaya dengan anti-oksidan yang tinggi iaitu polyphenol dan resvetrol dimana ianya mampu memperbaiki dan melindungi sehingga ke tahap sel DNA dengan 4 mekanisma pasda tahap sellular.

TESTIMONIALS

image

image

image

image

image

KakNgah rasa anda boleh menilai dengan sendiri tahap keberkesanannya Supplement Shaklee dalam masalah kesihatan. Alhamdulillah dan insyaAllah, kita ikhtiar dan semuanya datang dari Allah juga untuk memulihkannya dan tak salah untuk anda mencubanya…

Hubungi KakNgah yer…. 😀

Pertanyaan lanjut & Order Shaklee
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Kenali Penyebab Sakit Kepala Anda & Rawatannya.

Posted on Updated on

image

Fakta Sakit Kepala

Sakit kepala adalah sangat biasa – kebanyakan orang mempunyai sakit kepala pada suatu masa dalam hidup mereka. Kebanyakan sakit kepala akan hilang dengan sendiri ( dengan masa yang sedikit ) atau dengan bantuan ubat penahan sakit yang ringan. Walaupun kebanyakan sakit kepala adalah gangguan ringan dan sementara, sesetengah orang mempunyai sakit kepala yang begitu teruk sehingga memaksa mereka berjumpa doktor untuk melegakan kesakitan.

Kanak-kanak juga boleh mempunyai sakit kepala, ada yang sebelum mereka mencapai umur 10 tahun Kajian menunjukkan bahawa sebelum baligh, sakit kepala adalah lebih biasa di kalangan kanak-kanak lelaki tetapi trend yang diterbalikkan selepas akil baligh. Wanita dewasa mengalami sakit kepala lebih daripada lelaki dewasa dan mereka sering dikaitkan dengan kitaran haid wanita. Dengan meningkatnya umur, kedua-dua wanita dan lelaki cenderung untuk mempunyai lebih sedikit sakit kepala kurang teruk.

Sakit kepala datang dalam pelbagai bentuk:

• ketegangan,
• migrain,
• resdung,
• dehidrasi,
• menstrual (haid),
• drug
• sakit kepala kelompok.

Dalam sebilangan kecil kes, sakit kepala mungkin isyarat keadaan yang lebih serius yang memerlukan perhatian perubatan dengan segera.

Punca Sakit Kepala

image

Sakit kepala boleh dicetuskan oleh pelbagai faktor. Punca yang paling biasa sakit kepala berpanjangan ketegangan atau tekanan. Ini dipanggil sakit kepala atau sakit kepala ketegangan otot penguncupan . Hampir semua orang mengalaminya pada suatu masa . Otot di kulit kepala , leher, muka dan mengetatkan dan kontrak menyebabkan kekejangan dan kesakitan. Faktor psikologi seperti kebimbangan, keletihan (contohnya, sakit mata), dan tekanan (contohnya, tempoh masa yang lama tumpuan ) dan juga faktor-faktor mekanikal seperti ketegangan leher (contohnya , bekerja pada komputer untuk tempoh yang panjang ) sering penyebab belakang yang biasa sakit kepala ketegangan.

Migrain biasanya lebih teruk dan boleh melemahkan. Punca migrain tidak diketahui tetapi faktor-faktor pencetus banyak diiktiraf . Ini termasuk perubahan hormon ( semasa kitaran haid wanita ), makanan tertentu (contohnya , coklat , keju berumur ), minuman (contohnya , wain merah) , bau yang kuat , kurang tidur , dan juga tekanan. Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk mengalami sakit kepala ketegangan – migrain campuran.

Sakit kepala Sinus adalah kurang biasa daripada orang berfikir. Mereka boleh berlaku selepas pertarungan jangkitan pernafasan atas seperti selesema. Bersama-sama dengan sakit kepala , orang sering mempunyai hidung berair atau tersumbat . Sakit kepala sinus disebabkan apabila bakteria menyerang dan menjangkiti sinus hidung.

Sakit kepala Kluster adalah jenis yang agak luar biasa sakit kepala. Mereka cenderung untuk terjadi di dalam kelompok lebih beberapa hari , minggu, atau bulan dengan sakit kepala bebas jangka masa yang berpanjangan dari bulan ke tahun. Dalam beberapa kes, ia dicetuskan oleh alkohol. Puncanya tidak diketahui.

Apa yang dipanggil ” ais pick ” sakit kepala adalah sakit kepala yang teruk yang berlaku tiba-tiba , menyebabkan beberapa saat permulaan sakit sedikit di, tempat yang kecil setempat . Punca sebenar sakit kepala ini tidak diketahui, tetapi mereka biasanya tidak disebabkan oleh masalah yang serius.

Gejala dan Komplikasi Sakit Kepala

image

Sakit kepala ketegangan umumnya menyebabkan tekanan malar atau sakit membosankan yang memberi kesan kepada seluruh kepala . Dalam kebanyakan kes ia bermula perlahan-lahan, dengan sakit yang biasanya memberi tumpuan di atas mata. Ada rasa sesak di dahi atau di bahagian belakang leher. Sakit yang boleh bertahan selama berjam-jam atau hari pada satu masa, dengan ringan kepada sakit sederhana yang biasanya menjadi lebih teruk pada akhir hari.

image

Sakit kepala kelompok berlaku dalam ” kelompok ” atau kumpulan, dengan kesakitan yang berpanjangan kira-kira 20 hingga 90 minit pada satu masa. Mereka biasanya bermula ketika tidur. Yang sakit dan kesakitan adalah terhad kepada satu bahagian kepala dan boleh menjadi sangat teruk. Mereka sering disertai dengan gejala-gejala lain di sebelah sakit kepala seperti kemerahan dan berair mata, melabuh kelopak mata , dan kesesakan hidung dan titisa.

Migrain dari ringan kepada teruk. Mereka sering berlaku sakit kepala berat sebelah tetapi kadang-kadang boleh memberi kesan kepada kedua-dua pihak . Lokasi , jangka masa, dan intensiti kesakitan meluas berbeza-beza dari seorang ke seorang dan juga dari satu episod yang lain. Migrain biasanya sakit berdenyut , sering dengan gejala-gejala lain seperti loya, muntah-muntah, gangguan penglihatan, dan hipersensitif kepada cahaya, bunyi dan bau. Serangan migrain boleh bertahan dari jam ke hari , dengan purata 12 hingga 18 jam untuk setiap episod. Mereka sering begitu teruk dan melumpuhkan bahawa ramai penghidap migrain tidak dapat menjalankan aktiviti harian.

image

Sakit kepala Migrain terbahagi kepada dua kategori: migrain dengan aura dan migrain tanpa aura. Sesetengah orang mengalami peringkat pra- sakit kepala yang dikenali sebagai aura , yang boleh bertahan kira-kira 10 hingga 30 minit. Satu aura yang biasa termasuk gangguan penglihatan seperti bintik buta , kilauan mabuk , dan bunga api cahaya. Aura biasanya hilang seperti sakit kepala bermula, tetapi ada boleh menjadi beberapa pertindihan . Kadang-kadang aura akan berlaku tanpa sakit kepala tetapi lebih kerap ada aura sebelum berlaku sakit kepala .

Walaupun sakit kepala boleh menyakitkan dan melemahkan , mereka biasanya tidak disebabkan oleh keadaan berbahaya. Walau bagaimanapun , sakit kepala kadang-kadang boleh menjadi tanda sesuatu yang lebih serius. Tekanan darah tinggi yang teruk (melebihi 180/110 mm Hg) , strok, tumor otak, atau aneurisme (a saluran darah diluaskan lemah ) di dalam otak boleh menyebabkan sakit kepala. Meningitis ( jangkitan selaput otak ) juga boleh menyebabkan sakit kepala. Tanda-tanda amaran adalah permulaan secara tiba-tiba sakit kepala disertai dengan demam , leher kaku, dan masalah visual (penglihatan berganda).

Ia adalah penting bahawa anda mendapatkan rawatan perubatan kecemasan jika anda mengalami sakit kepala yang :

• menjadi lebih teruk berbanding hari atau minggu
• disertai dengan fungsi sistem saraf terjejas (contohnya, hilang keseimbangan , lemah, kebas, atau pertuturan gangguan ) dan penglihatan berganda ( boleh memberi isyarat strok )
• disertai dengan loya dan muntah berterusan
• disertai dengan sawan , gangguan mental, dan tidak sedar diri
• dikaitkan dengan demam atau leher ( boleh memberi isyarat meningitis)
• berbeza daripada corak biasa sakit kepala anda telah mengalami
• menyerang secara tiba-tiba dengan kekuatan yang besar
• bangun anda dari tidur atau lebih buruk apabila anda berbaring

Mendiagnosis Sakit Kepala

Jika anda cenderung untuk mempunyai sakit kepala yang kerap dan teruk , doktor anda akan memeriksa anda untuk apa-apa , keadaan yang mengancam nyawa yang serius (contohnya , strok, meningitis) dan memulakan rawatan kecemasan jika diperlukan. Juga, jika anda kerap sakit kepala dan mengalami perubahan dalam corak sakit kepala biasa anda, anda perlu berjumpa dengan doktor anda.

Biasanya, sejarah perubatan yang teliti dan pemeriksaan fizikal cukup untuk diagnosis yang baik. Sejak sakit kepala ketegangan yang sangat biasa , doktor akan bertanya soalan mengenai tahap semasa tekanan dan lain-lain faktor peribadi (contohnya, kerja) yang boleh mencetuskan sakit kepala anda. Bergantung kepada lokasi , jangka masa, dan tanda-tanda yang mengiringi , jenis sakit kepala boleh ditentukan.

Dalam beberapa kes, imbasan otak dikenali sebagai CAT ( berbantukan komputer tomografi ) atau imbasan MRI ( pengimejan resonans magnetik ) boleh digunakan untuk memeriksa sebab-sebab yang serius sakit kepala.

Merawat dan Mencegah Sakit Kepala

Sakit kepala ketegangan adalah disebabkan oleh faktor-faktor seperti ketegangan leher, tekanan, dan kebimbangan, rawatan melibatkan menghapuskan keadaan tertekan, jika boleh. Mengambil pelega lebih kaunter sakit seperti acetaminophen atau ibuprofen * , dan mencari cara-cara untuk berehat, rehat dan senaman boleh membantu semua untuk melegakan dan mencegah sakit sakit kepala.

Sakit kepala kelompok bertindak balas dengan baik kepada lebih kaunter ubat-ubatan. Terapi oksigen dan preskripsi ubat-ubatan seperti litium, penghalang saluran kalsium (digunakan juga untuk merawat tekanan darah tinggi) , steroid, nonsteroidal ubat anti -radang ( NSAID ) , dan beberapa ubat-ubatan antimigraine , antara lain, boleh membantu dalam banyak kes. Jika anda mengesyaki bahawa anda mempunyai sakit kepala kelompok, anda perlu menyemak dengan doktor anda.

Sakit kepala sinus biasanya memerlukan antibiotik atau rawatan lain untuk membersihkan jangkitan. Apabila jangkitan itu hilang , sakit kepala akan hilang juga. Sehingga jangkitan menjadi lebih baik , mengambil pelega lebih kaunter sakit boleh membantu meringankan kesakitan.

Migrain boleh dirawat dengan lebih kaunter ubat penahan sakit , seperti asid acetylsalicylic (ASA ), acetaminophen , ibuprofen atau  jika sakit kepala adalah ringan .

Bagaimana Supplement Shaklee Membantu?

Ops! ada hah… 🙂 antara supplement Shaklee yang membantu dalam masalah berkaitan adalah :

image

B Complex RM53.00
• Memastikan kesihatan fungsi saraf sekali gus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan & insomnia.
• Memberikan tenaga untuk mengelakkan kelesuan.
• Meredakan senggugut (PMS).
• Detoksifikasi dalam meredakan alahan.
• Memperbaiki masalah pernafasan (asthma)

image

OsteMatrix RM61.00
• Meringankan stress – ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf dan penenang saraf.
• Menggalakkan tidur yang selesa.
• Memperbaiki masalah haid.
• Menguatkan tulang.

image

Alfalfa RM53.00 (S), RM97.00 (L)
• Melawan alahan – memperbaiki keadaan kulit & hidung sensitif.
• Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kebanyakan penyakit.
• Detoksifikasi.
• Melawan tumor – memakan 30~50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

image

Omega Guard RM136.00
• Mencegah penyakit saluran darah dan strok – DHA & EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah, dan peredaran darah yang lancar.
• Menentang kanser – kajian menunjukkan bahawa Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, prostat, payudara dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih baik.
• Mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan – Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam kesihatan mental termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan, neurasthenia, insomnia, autisma, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.
image
Sustained Release Vitamin C RM92.00
• Peningkatan Sistem Imun – Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mempertingkatkan allergik hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema.
• Memerangi kanser – merupakan satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan srl-srl kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dengan berkesan. Ianya juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel badan.
• Memperbaiki insomnia.
• Melawan stress – membantu menghasilkan hormon adrenal anti-stress.

Ermmm… harap-harap dengan sedikit perkongsian ini dapat membantu anda membuat pilihan mengikut bajet anda. Segala pertanyaan dan order, silalah hubungi KakNgah yer… 😀

Pertanyaan lanjut & Order Shaklee
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Sindrom Ovari Polisistik (PCOS)

Posted on Updated on

image

Holla…holla…holla… erm, rasanya KakNgah blom pernah  berkongsi info berkenaan PCOS kan, ke dah yer? hahha… disebabkan laptop KakNgah dah buat hal so bila update hanya dengan tab, agar sukar untuk KakNgah share dan check info yang lama-lama… tak pe lah, KakNgah cuba share mana yang boleh dikongsi, InsyaAllah. Rasanya PCOS ni dah pun dikenali dan diketahui umum kan tetapi apa yang KakNgah nak kongsikan ni hanya pengenalan dan info buat peringatan untuk diri dan anda diluar sana, tak lupa juga kepada follower KakngahSihat.

Sindrom Ovari Polisistik (PCOS) adalah penyakit yang berkaitan hormon yang kurang stabil di kalangan wanita walaupun berlaku di umur kesuburan mereka. Ketidaksuburan adalah salah satu gejala PCOS yang paling biasa. Oleh kerana tanda-tanda PCOS adalah seolah-olah tidak berkaitan maka ianya diabaikan dan tidak diambil peduli. Penyebab utama PCOS masih tidak jelas namun kebanyakkan pakar perubatan memberitahu bahawa PCOS ini berkaitan dengan penyakit keturunan yang bermula dari masalah genetik.

Gambaran PCOS

image

PCOS menyebabkan kitaran haid yang tidak stabil, obesiti, bulu di muka dan ovari polisistik sebagai gejala utama PCOS. Pilisistik bermaksud “banyak sista (cysts)”, dan PCOS sering menyebabkan kelompok kecil cysts sebesar mutiara di dalam ovari. Cysts merupakan ketulan kecil yang mengandungi cecair dan telor yang tidak matang. Wanita yang bermasalah PCOS mengandungi hormon lelaki yang dikenali androgen dan menyumbang kepada beberapa gejala keadaan.

Sesetengah wanita dengan PCOS adalah kurang sensitif terhadao insulin berbanding mereka yang normal, keadaan dimana ianya dipanggil “rintangan insulin”. Rintangan insulin boleh menyebabkan ovari menghasilkan lebih banyak hormon lelaki. PCOS tiada mempunyai penawar namun pelbagai rawatan PCOS boleh membantu mengurangkan gejala penyakit termasuk kemandulan.

PCOS adalah penyakit sindrom ditakrifkan oleh beberapa tanda dan gejala. Tanda dan gejala pada setiap pesakit PCOS adalah berbeza. Jika anda mempunyai dua atau tiga gejala berikut, anda perlu membuat pemeriksaan untuk memastikan anda pesakit PCOS atau tidak:

image

1) Haid yang tidak teratur atau kehilangan haid,
2) Ketidaksuburan,
3) Pertumbuhan di muka,
4) Obesiti atau kegemukkan di bahagia pinggang,
5) Penipisan rambut di kepala,
6) Masalah kulit yang teruk samada jerawat, kulit gelap fan tags kulit.

Komplikasi PCOS

Kebiasaannya gejala PCOS adalah cukup sukar bagi kebanyakkan wanita tetapi ada yang mempunyai komplikasi lanjut seperti :
image
1) Kencing manis, tahap insulin tinggi atau rintangan insulin,
2) Jantung dan masalah saluran darah,
3) kanser rahim,
4) Apnea tidur,

Setiap satu daripada masalah-masalah ini boleh mengancam nyawa, itulah sebabnya rawatan untuk PCOS adalah sangat penting.

Rawatan PCOS

Rawatan bagi sindrom ovari polisistik bermula dengan diagnosis yang detail. Rawatan kemudian dijalankan berdasarkan gejala, umur dan perancangan untuk menghadapi kehamilan. Rawatan kehamilan PCOS mungkin termasuk :

1) Pil kawalan kelahiran untuk mengawal haid,
2) Ubat insulin kepekaan,
3) Induksi ovulasi untuk merawat ketidaksuburan,
4) Ubat adrogen menyekat ubat-ubatan,
5) Ubat-ubatan tropikal anti-pertumbuhan rambut,
6) Lain-lain rawatan rambut yang berlebihan,
7) Rawatan untuk keguguran rambut kepala,
8) Rawatan jerawat,
9) Rawatan kulit yang tidak sekata.

Gaya hidup dan Pencegahan
image
Salah satu rawatan yang terbaik untuk PCOS adalah gaya hidup yang sihat. Diet yang sihat dalam mengawal pengambilan karbohidrat yang berlebihan adalah sangat penting bagi mengawal paras gula dalam darah. Senaman juga boleh membantu badan mengawal insulin dan mengekalkan berat badan yang berlebihan. Bagi pesakit PCOS, untuk mengawal berat badan adalah terlalu sukar bagi wanita namun kehilangan berat badan membantu mengurangkan hormon lelaki dalam badan dan dapat membantu ovulate wanita secara semulajadi. Dengan diagnosis yang detail, perubahan gaya hidup dan rawatan PCOS, keadaan pesakit lebih baik dengan kesihatan yang amat menggalakkan daripada penyebabnya.

Bagaimana Shaklee Membantu Pesakit PCOS?

Owh… InsyaAllah, tak salah kalau kita ingin mencuba kan.. jadi Shaklee menawarkan 3 jenis supplement agar membantu masalah PCOS anda iaitu GLA Complex, Alfalfa dan Omega Guard.

1) GLA COMPLEX
image

Shaklee GLA Complex diektrak daripada Borage yang mengandungi lebih dari 2x ganda GLA dalam EPO (Evening Primrose Oil) dimana kebanyakkan GLA di pasaran adalah daripada EPO. Borage juga adalah 3x ganda lebih dari bioavaibiliti dan 3x ganda lebih berkesan dari EPO. Gabungan Omega-6, minyak sunflower dan Vitamin E meningkatkan keberkesanan dan kestabilan. Merupakan anti-oksidan yang dipatenkan. Bioavaibilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.

Bagaimana GLA membantu PCOS?

• GLA membantu untuk mengawal selia hormone wanita juga lelaki.
• GLA tinggi dengan anti-oksidan dan dapat membantu menghalang pertumbuhan tumor dan kanser serta meningkatkan sistem imun.
• Baik untuk pelangsingan dan pengawalan berat badan dengan menurunkan kolesterol LDL.
• Membantu dalam mendapatkan tone kulit yang sekata.
• Membaiki tekstur rambut kering dan keguguran rambut.
• Menormalkan period wanita.

Info Produk
Retail Price : RM91.00
Size : 60 capsules

2) Alfalfa Complex
image

Dikenali sebagai “Raja Segala Tumbuhan” dimana Alfalfa Complex kaya dengan pelbagai jenis zat, termasuk kalsium, fosforus, zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral surih dan vitamin.

Bagaimana Alfalfa membantu PCOS?

• Alfalfa membantu dalam proses pembuangan toksin dari dalam badan.
• Membantu kaum wanita dalam masalah keputihan yang melampau dimana keputihan juga merupakan faktor kesukaran untuk hamil.
• Pengambilan yang berterusan membantu dalam mengurangkan kolesterol dimana ianya telah terbukti secara klinikal.
• Mengurangkan keletihan sebagai rawatan kepada kebanyakkan penyakit.

Info Produk
Retail Price : RM53.00 (S), RM97.00 (L)
Size : 330 tablets (S), 700 tablets (L)

3) Omega Guard
image
Omega Guard Shaklee merupakan minyak ikan terbaik di dunia dimana ianya mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. Dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan merbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakkan ikan.

Bagaimana Omega Guard membantu PCOS?
• Omega Guard Shaklee membantu dalam menguatkan sistem imun.
• Menentang kanser.
• Mengawal obesiti.
• Memecahkan lemak-lemak termendap.
• Mengawal kolesterol.
• Mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita.
• Mencegah insomnia dan mengurangkan tekanan.

Info Produk
Retail Price : RM136.00
Size : 90 capsules

Testimonial
image

Berapa Harga Set PCOS?

•Jumlah Set dengan Alfalfa (S) RM290.00 termasuk post atau COD.
• Jumlah Set dengan Alfalfa (L) RM334.00 termasuk post atau COD.

Untuk harga yang lebih jimat dan konsultasi percuma, jangan segan jangan malu untuk hubungi Kakngah… 🙂

Pertanyaan lanjut & Order Shaklee
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

Supplement Bajet Diabetes

Posted on Updated on

Assalamualaikum dan selamat malam semua… tetiba terpikir nak share set bajet supplement yang membantu dalam masalah diabetes selepas termakan dengan cakap-cakap anak KakNgah yang ke-2 petang tadi…

Idraki : Ummi… angah ni dah kene kencing manislah..
Ummi : Iyer ker… nape lak angah bleh kene kencing manis???
Idraki : Kan angah minum air manis tadi… dah kene kencing manis lah…
Ummi : erkkkk…. (dalam hati ni nak tergelak besar rasanya…) 😀

Apakah Diabetes?

Diabetes merupakan sejenis penyakit yang dapat dicirikan dengan keadaan hiperglisemia (tinggi kandungan glukosa dalam darah), terutamanya selepas pengambilan makanan, pada penghidapnya. Secara umumnya diabetes tergolong dalam 2 kategori iaitu :

  1. Diabetes jenis pertama (I) juga dikenali sebagai diabetes bersandar insulin (IDDM – ‘Insulin Dependent Diabetes Mellitus’) atau diabetes awal remaja. Diabetes jenis I dicirikan dengan kegagalan penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas. Biasanya, penghidap diabetes jenis pertama mula mendapat simtom penyakit semasa kanak-kanak atau remaja. Disebabkan oleh kegagalan penghasilan insulin semula jadi oleh badan, pesakit memerlukan suntikan insulin dari luar untuk pengawalan tahap glukosa darah.
  2. Diabetes jenis kedua (II) boleh disebabkan oleh kerintangan insulin (penurunan sensitiviti tisu badan terhadap insulin) dan/atau penghasilan insulin yang berkurangan. Diabetes jenis II, oleh kerana masih mempunyai sedikit sebanyak insulin dari pankreas, boleh dikawal secara pemantauan pangambilan makanan, pengurangan berat badan, bersenam, dan pengambilan ubat secara makan/suapan (suntikan insulin diperlukan dalam keadaan tertentu sekiranya pengambilan ubat secara makan kurang berkesan atau memberi kesan samping serius kepada pesakit).

Selain daripada menjaga pemakanan, senaman dan ubat-ubatan, beberapa supplement daripada Shaklee juga sangat membantu. Di sini KakNgah nyatakan Supplement Bajet Diabetes yang membantu anda dalam mengawal diabetes iaitu B-Complex, zinc dan Alfalfa.

wpid-wp-1397724753859.jpegB-Complex ~ berperanan sebagai anti-stress dan disamping itu juga B-Complex membantu dalam menukarkan makanan seperti protein dan lemak kepada tenaga.

zincZinc Complex ~ berperanan dalam penghasilan insulin dalam darah untuk Diabetes jenis I, serta baik dalam pembaikkan luka akibat pembedahan.

0f65f-alfalfa-complexc2ae-shaklee-l-click-here-to-purchaseAlfalfa Complex ~ membantu dalam menstabilkan gula dalam darah. Pengambilan Alfalfa dalam jangka masa panjang juga membantu dalam mengawal lemak dan kolesterol tinggi anda. Dan seterusnya membantu anda dari strok dan sakit jantung.

==========================================

Hahha… ringkas dan mudah serta murah untuk anda dapatkan supplement bajet diabetes nih. RM141.25 jerk pun, pula tuh tahan sehingga 2 ~ 4 bulan penggunaanya… Ermmmm, kalau nak lagi murah bleh join member. Apa lagi benefit member nih? daftar je dulu, nanti kita roger-rogerlah… 🙂

OPS!!! Jika anda mempunyai bajet lebih.. boleh ambil Vivix

Pertanyaan lanjut & Order Shaklee;
✍ PM : Kakngah Sihat
✉ Email: nafizashuib@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
➲ COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.
 
 

 

Bunga Sakura di Kedah?

Posted on Updated on

Berbunga-bunga Sakura hah… bukan KOREA ja ada Bunga Sakura, kat KEDAH pun ada noh… sakura la sangat, 😀 . Kalau korang nak tau, sepanjang kiri dan kanan jalan di Kedah memang penuh ngan pokok ni Tecoma.. memang cantik bila tiba musim bunga cam gni, lagi2 jika berlatar belakangkan Gunung Jerai… Fuhhh! meletup abeh. KakNgah pun dah lama tak balik kg. rindu saat-saat cam gni… huhhu…

========================================

Bunga-bunga juga, kesihatan tetap kene jaga tau, hehhe… Just nak share sket tentang manfaat Alfalfa untuk pesakit darah tinggi, sebelum ni rasanya semua dah tau kan alfalfa ni memainkan peranan penting dalam pelbagai masalah kesihatan termasuk cancer. Antara manfaat Alfalfa Complex yang lain pula boleh tengak kat SINI!

wpid-wp-1396948550040.jpegApa yang membuatkan KakNgah nak share kebaikkan alfalfa untuk pesakit darah tinggi ni adalah kerana hubby KakNgah sendiri dah pun tersenarai dalam kategori pesakit Darah Tinggi, ermmm… apa taknya, hubby KakNgah ni suka sangat makan makanan yang tinggi kolestrol, kalau dah dapat makan tak ingat dah sakit tuh.. Rasanya baru seminggu ++ gtu KakNgah paksa hubby ngap Alfalfa Complex, sabtu baru-baru ni semasa ada program usahawan di Space U8 Bukit Jelutung ada buat kempen derma darah. Hubby KakNgah pula memang gemar menderma darah so dari situ jugalah KakNgah suruh hubby cuba derma darah. Bukan apa, jika korang nak derma darah, first sekali diaorang akan cek kategori darah > timbang berat dan check tekanan darah semua. Dari situlah korang boleh tahu samada korang nih sihat ke tak.. tup2 masa check tu Hubby lepas plak untuk derma darah so memang boleh tahulah yang darah tinggi dah tak ada…

BAGAIMANA ALFALFA MEMBANTU PESAKIT DARAH TINGGI?

Alfalfa Complex membantu pesakit dengan membuang toksik dari dalam badan dan mengurangkan tekanan darah! Apabila toksin keluar dari dalam badan secara automatiknya tekanan darah akan berkurangan.

0f65f-alfalfa-complexc2ae-shaklee-l-click-here-to-purchaseSebenarnya terdapat dua jenis bacaan tekanan darah iaitu systolik dan diastolik. Kadar biasa untuk systolik (tekanan atas) adalah di antara 100 mmHg hingga 140 mmHg. Manakala, kadar biasa untuk diastolik (tekanan bawah) pula adalah di antara 60 mmHg hingga 90 mmHg. Jikalau kadar kedua-dua bacaan tersebut sentiasa di luar kadar biasa untuk tempoh masa yang panjang, walaupun selepas berehat, maka seseorang itu disahkan menghidapi masalah penyakit darah tinggi.

Ringkas jerk! HARGA? Sebotol Alfalfa (S) hanya rm53.75 (330 tabs) & (L) rm97.50 (700 tabs)… OPS!!! nak lagi murah? Boleh jerk, jom JOIN MEMBER, lagi senang dan mudah untuk anda shopping online, tak mahal pun.. rm75.00 (WM) rm85.00 (EM) jerk. Malas nak online? ermmm… ada lagi caranya, MACAM MANA? Moh kita ber roger2 kalau nak tau, janji join member bersama KakNgah, pasti korang berpuas hati…

 
 
Pertanyaan lanjut & Order Shaklee;
✍ PM : Kakngah Sihat
✉ Email: nafizashuib@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
➲ COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Kemuning.
 

No More Alfalfa!!!

Posted on Updated on

OPS!!! Jangan salah faham yer… Alfalfa Shaklee masih berada di pasaran, cuma tiada lagi di dalam my “Ice Box” kata orang Johor… Huhhu, tu lah gatal sangat kan nak consume Alfalfa. Xcely, KakNgah consume Alfalfa ni untuk “milk booster”, mula2 consume ok jerk tapi bila dah  2 3 bulan gtu naik biji2 air gatal2 satu badan, huhhu…menggaru jelah. Bila di cek balik, Alfalfa ni kaya dengan dengan zat besi so disebabkan KakNgah ni Thalassemia (Beta Thalassaemia Trait), lebihan zat besi dalam darah tidak sepatutnya untuk KakNgah kerana ianya akan mengakibatkan kerosakkan organ dalaman, wallahua’lam… Jadi punca2 naik biji2 air di badan adalah berkemungkinan sebab KakNgah consume Alfalfa. Zinc, dan oste juga mempunyai kandungan alfalfa so.. pun KakNgah tak boleh consume. Disebabkan Januari baru2 ni promo Alfalfa KakNgah try consume balik dan macam gtu jugalah jadinya, hahha… memang sah2 tak boleh consume ceq non oic…. 🙂

Masih belum jelas kenapa KakNgah tak boleh consume Alfalfa Shaklee???

Secara ringkasnya…

  • Alfalfa merupakan raja segala tumbuhan yang kaya dengan ZAT BESI dari 15 jenis zat galian.
  • Selain kaya dengan zat galian, alfalfa juga kaya dengan asid amino, klorofil, serat, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia.
  • Sumber terbaik dari daun alfalfa (tanpa akar dan batang).
  • Alfalfa Shaklee ditanam tanpa semburan bahan kimia (sah2 semulajadi so khasiatnya memang berbaloi2).

Rasanya semua dah jelaskan, bila yang semulajadi ni, khasiatnya memang tak hilang bila dah dijadikan supplement jadi manfaatnya juga tidak hilang sama sekali bagi yang memerlukan. Antara manfaatnya boleh baca DISINI. Serious, KakNgah memang sukakan Alfalfa, sangat baik untuk mengatasi masalah keputihan melampau. Disebabkan KakNgah liat nk menelan pil2 nih so KakNgah suka larutkan dahulu di dalam air suam, bila dah larut campur ngan horlick tanpa susu atau gula, fuhhhh!!! terangkat abeh, baunya..rasanya… memang tak terkata.

Tak per… xleh ngap Alfalfa, kita ngap jer VIVIX… extra berganda dengan consume VIVIX Shaklee tau.. 🙂 OPS!!! bagi yang nak consume Alfalfa boleh caling2 ngan I kay, 🙂 .. nk try VIVIX pn lagi2lah boleh..

 
 
Name Card