Emping Padi

Hahha, emping padi adalah makanan yang paling famous kat utara tanah air tau. Di buat dari padi yang separuh masak dimana ianya ditumbuk sehingga menjadi nipis. Rasanya agak keras, lenguh jugalah mulut ni kalau mengunyahnya, hihhi tapi itulah kesukaan KakNgah masa kecik-kecik dulu.

image

Emping padi nih, makannya kene campur ngan kelapa muda yang di parut pastu letak gula dan garam bagi rasa manis secukup rasa. Dah lama sangat tak makan emping padi nih, haritu masa balik kampung dan nak balik ke sini, kitaorang singgah ke Tanjung Dawai beli ikan masin dan emping padi nih, harini baru teringat nak buat, hahha…

Yang kelakarnya, sebab dah lama tak makan, ingat-ingat lupa cara nak makannya sampaikan tengah sediakan kelapa parut, gula dan garam pun bleh Google gak cara-cara nak makannya, tak puas hati tuh… 😀

Sebut pasal padi nih, teringat plak kat arwah ayah, 😦  dah 4 tahun lebih arwah tinggalkan KakNgah tapi rasa cam baru je lagi, arwah ayah dulu pesawah yang hebat! Jiran-jiran sawah arwah kagum sangat ngan arwah yang pandai bersawah namun anak-anak sorang pun tak tau, hahha… Dulu pernah KakNgah nak ikut arwah buat sawah tapi arwah tak bagi, 🙂  aishhh… Lain plak citenya, hihhi…

Tak per lah, nak tido dah hah… Kalau ada yang berminat nak dapatkan sebarang produk kesihatan Shaklee, bolehlah menghubungi KakNgah yer… 🙂  Jangan lupa juga dengan promo bulan nih…

image

★★★★★★★★★★★

image


Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415 
(KakNgah)
 COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s