Jahit-Jahit | OsteMatrix

wpid-img_20140707_070803.jpg“Jahit-Jahit | OsteMatrix”… apa kaitannya nih, takper jom… sekali sekala update minat sampingan KakNgah plak. KakNgah bukan pakar menjahit cuma bila dah kena paksa dek suami belajar menjahit so ikutkan jelah.. Bila dah belajar cam ketagih plak tetapi still kene belajar lagi untuk mahirkan skill menjahit… Alhamdulillah bolehlah kalau nak buat baju sendiri dan keluarga, sekarang nih upah baju pun dah mahal… Kalau menjahit mahal tu kene dengan penat lelah kita berjaga malam hari nak potong kain…

KakNgah ni malas sket nak ambil tempahan, almaklumlah dengan 3 hero remaja kat umah ni yang kejap menembak, berperang segala bagai membuatkan KakNgah hilang fokus nak memotong, sekadar menjahit baju kenalan rapat, jiran-jiran dan jiran tetangga bolehlah… hihhi..

OPS!!! ni baju kenalan rapat KakNgah, dah setengah tahun berkampung kat umah nih, hahha… disebabkan anak KakNgah yang kuat melekat dah stop BF dan lagipun dah nak raya nanti so KakNgah usaha siapkan juga baju kenalan nih… hihhi… ada lagi 2 pasang tau, yang sepasang dah salah potong, yang sepasang lagi kat kedai jahit tepi, lupa nak amek… InsyaAllah, mlm karang nak singgah amek kain tuh…

Hahha… selalunya kalau tukang jahit dah salah potong kain memang kene gantilah, itulah risiko seorang TAILOR. Time raya memang masyuklah tailors kita, hihhi… tapi jangan pandang yang masuk jer pada tailors ni, penat diaorang kne amek kira… 😀 Kesiannya tailor ni kalau dapat pelanggang yang cerewet, berkira dan tak reti nak bayar, kesian la diaorang so jangan la buat gtu ngan diaorang…

Dah nama pun tukang jahitkan, so bila dah lama sangat duduk, sakitnya pinggang kan… ermmm, itu sebab pentingnya OsteMatrixTM

*******************************************

Apa ke benda OsteMatrixTM tu yer? Kenapa pulak bersesuaian kepada TAILORS? ni yang nak share nih, hihhi…

Shaklee OsteMatrixTM adalah kalsium yang lengkap keluaran Shaklee dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati yang mengandungi :

  • kalsium
  • magnesium
  • fosforus
  • vitamin D
  • zinc
  • kuprum
  • manganes
  • boron

Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan yang lebih optimum oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengan mineral. Kajian telah membuktikan kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan, hahha… itulah pointnya yang nak KakNgah kongsikan, kebanyakkan tailor terdiri di kalangan wanita kan… 🙂 Tailor ni kejernyer kejap membongkok, kejap bangun, kejap duduk yang lama untuk menjahit so mulalah terasa lenguh, kejang, sakit-sakit badan dan sengal-sengal badan, tak gitu mak-maknya… hihhi…

Pengambilan OsteMatrix sangat sesuai ler untuk tailors kat luar sana, memang sangat-sangat membantu tau… Antara kebaikkan OsteMatrixTM adalah :

  1. Menguatkan tulang
  2. Memperbaiki kebas-kebas dan kejang
  3. Meringankan stress
  4. Memeperbaiki masalah haid
  5. Pengalkalian tubuh
  6. Merawat penyakit rickrets
  7. Membantu sistem saraf dalam pengecutan saraf dan otot
  8. Menghalang artrstis

Hahha… selalunya tailors akan hadapi beberapa kes seperti di atas kan, so OsteMatrixTM memang sessssuailah…

Bagaimana pula Memilih Kalsium Premium @ Terbaik?

  • Pilih produk yang mengandungi Vitamin D & Magnesium,
  • Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum,
  • Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

Selain TAILORS, siapa lagi perlukan OsteMatrixTM nih?

  • Kanak-kanak berusia 4 tahun ke atas yang sudah tidak minum susu,
  • Ibu hamil,
  • Ibu berpantang,
  • Ibu menyusu,
  • Wanita,
  • remaja yang pertama kali haid/ period,
  • Lelaki,
  • Osteoporosis.

Lelaki dan wanita sebenarnya sama-sama perlukan kalsium apabila umur mula meningkat. Kalsium perlu diambil apabila masing-masing memasuki fasa akhil baligh. So anda bagaimana?

wpid-img_20140715_074415_wm.jpg

 Pertanyaan lanjut untuk order & Konsultasi boleh roger2 dengan KakNgah yer.. 😀


✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
(KakNgah)
COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Naga & Bukit Kemuning.

 

Advertisements

2 thoughts on “Jahit-Jahit | OsteMatrix

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s