Vivix™ Shaklee & Tip Sihat Cegah Penuaan

Erm… semua nak kelihatan cantik, lebih-lebih lagi dikalangan wanita yang dah pun bersuami, mesti nak cantik untuk suami kan, KakNgah pun tak lepas untuk rasa cantik di sisi suami, malulah plak.. 🙂

Sejauh mana kita ingin kelihatan cantik? Kadang-kadang kita lupa atau terlalu manjakan diri dengan pelbagai cara yang tidak sihat. Tahap tekanan meningkat, pengambilan gula yang tinggi, pengambilan makanan lemak yang tinggi akan skyrocket dan kita terlalu banyak toksin alam sekitar yang lain juga. Semua perkara-perkara ini akan menyumbang kepada proses penuaan. Jadi bagaimana Vivix™ Shaklee boleh membantu anda dalam mencegah penuaan anda? Mari kita kenali!!

Selain daripada menggunakan Vivix™ Shaklee untuk melambatkan proses penuaan dalam sel-sel anda, ada perkara yang anda boleh dan harus lakukan untuk menggalakkan penuaan secara sihat. Berikut adalah beberapa petua :

3 Tips Sihat Cegah Penuaan

  • Makan Diet yang Seimbang ~ makan diet yang rendah lemak tepu dan kaya dengan buah-buahan, sayur-sayuran serta bijirin penuh.
  • Kekalkan Berat Badan Ideal ~ Berat badan yang sihat secara drastik akan mengurangkan risiko banyak penyakit dan penyakit yang berkaitan dengan penuaan. Check BMI (Body Mass Index) anda, matlamat yang baik adalah dengan memastikan BMI anda kurang daripada 25. Untuk mengekalkan berat badan yang sihat, anda memerlukan komitment yang tinggi.
  • Berjalan ~ Cuba biasakan diri anda dengan senaman termasuk dalam latihan daya tahan diri dan fizikal dalam masa 30 minit sehari, 5 hari seminggu. KakNgah tahu ia boleh menjadi sukar namun anda hanya perlu mencari masa untuk menjadikannya satu kenyataan. Jika anda rasa ianya penting, anda perlu mencari jalan untuk lakukannya!

Healthy aging is not about doing just one thing.  The healthier the lifestyle you live, the healthier you will age.  There are a lot of other factors besides nutrition that play a role in the process, things like stress, sleeping habits and more.  Make it a goal to work on each area a little bit at a time, and your body will take notice!

Vivix™ Shaklee Tonic Anti Penuaan ~ Adakah ianya Benar-Benar Membantu?

Sudah tentu! Adakah ini bermakna anda boleh mengabaikan semua tips sihat cegah penuaan seperti di atas dalam memastikan anda kelihatan lebih muda dan sihat? Sama sekali tidak.

Cara terbaik untuk anda kelihatan lebih muda dan sihat adalah dengan mengikuti tip seperti di atas, dan jika anda mempunyai bajet yang lebih tidak salah anda mengamalkan supplement Vivix™ Shaklee iaitu tonic anti penuaan yang berkualiti tinggi.

Vivix™ Shaklee adalah 100% semulajadi sama seperti produk-produk Shaklee yang lainnya, dan sudah semestinya ianya juga SELAMAT dan BERKESAN. Vivix™ Shaklee merupakan satu produk yang dapat menumpulkan satu kesan yang merosakkan sel-sel kita. Perkara yang melibatkan kerosakkan sel-sel kita setiap hari adalah akibat tekanan kerja dan hidup, pemakanan yang kurang sihat, tidur yang tidak terjaga, pencemaran dan banyak lagi.

Perbezaan Vivix™ Shaklee daripada Produk lain di Pasaran.

Vivix™ Shaklee mengandungi bahan rahsia yang menjadikannya tonic yang terbaik dari produk lain di pasaran dalam kalangan produk anti penuaan. Ramuan rahsianya adalah Anggur Muscadine!

Anggur Muscadine merupakan satu-satunya anggur di dunia yang memiliki lebih daripada 1 kromosom. Muscadine Grape ini memiliki 20 kromosom sebab tiu lah saintis buat kajian yang lebih mendalam ke atas anggur hebat ni. Hasil kajian mereka terbuktilah bahawa anggur ini memang mempunyai ciri-ciri yang boleh menghentikan perkembangan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti-bakteria. Salah satu nutrisi terpenting yang diekstrak daripada Anggur hebat ini ialah Reservatrol yang amat penting untuk alternatif pelbagai masalah seperti penuaan, kanser, diabetis, gout, darah tinggi dan pelbagai lagi.

Sains di Sebalik Shaklee.

Di dalam satu penemuan utama, kajian klinikal terkini menunjukkan ramuan aktif Vivix™ Shaklee berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaan pada tahap selulur dengan 4 mekanisma utama penuaan.

  1. Melindungi dan membaiki selullar DNA.
  2. Memberi impak positif kepada pengawalan genetik.
  3. Menggalakkan biogenesis (pembentukkan baru) mithochondria.
  4. Melambatkan pembentukkan protin AGE (advanced Glycation End Products)

juga membantu dalam menjaga/ memelihara :

  • Kesihatan jantung,
  • kesihatan otak,
  • kesihatan sistem imun,
  • kesihatan sendi,
  • perlindungan antioksidan,
  • peningkatan tenaga pada tahap sellular,
  • kesihatan keseluruhan.

Vivix™ Shaklee umpama lengan yang menjaga dan mengawal keliling sel-sel kita dengan menumpulkan kesan negatif ke atas semua penyebab yang menjadi faktor pemecahan sel-sel kita. Dengan demikian, Vivix™ Shaklee berfungsi untuk menyimpan sel-sel kita dengan kesihatan yang lebih baik bagi membolehkan kita melihat dan merasa lebih muda serta tetap aktif di kemudian hari.

Hahha… bukan sket jer kebaikkan yang dirasa dengan Vivix™ Shaklee, bukan sahaja cegah penuaan secara sihat! Kesihatan diri pun lebih-lebih terjaga… nak tahu kenapa KakNgah sendiri menyokongnya? Sebab KakNgah sendiri dah pun merasai perubahannya dengan hanya sesudu teh sehari setiap hari dengan Vivix™ Shaklee… Leh tengok SINI!. More and more testimonials? CLICK HERE!

PS : Jom Share jika anda rasa ianya berbaloi untuk anda dan keluarga tersayang… 😀

 

 
 
 

⌨ Pertanyaan lanjut & Order Shaklee;
✍ PM : Kakngah Sihat
✉ Email: nafizashuib@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-6645415
➲ COD Area: Shah Alam, Klang, Telok Panglima Garang, Kota Kemuning, Kg. Johan Setia, Kg. Jalan Kebun, Nilai, Pajam, Bukit Rimau, Bukit Kemuning.

 
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s